hakonvl Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Hei Det ble en litt dårlig emnetittel, men jeg skal prøve å forklare litt bedre her. Saken er i allefall at jeg har et trådløst nett som altid har fungert sånn bortimot som jeg vil etter en del roting i innstillingene, men nå vet jeg ikke helt hva som skjer. Jeg skulle koble til via Windows 7, men nettverket dukka ikke opp. Dette har skjedd før, men jeg har alltid klart å fikse det, men ikke nå. Jeg starta så opp Linux Mint, og der dukka i allefall nettet opp, men det lot meg ikke koble til selv uten passord og beskyttelse på nettverket. Jeg har prøvd å tilbakestille den trådløse boksen flere ganger uten hell. Oppsett: - Thomson TCM 420 - Sipua SPA-2100 (DHCP, IP-telefon) - ZyXEL Prestige 660HWT (Til det trådløse nettet, DHCP mener jeg skal ha vært avskrudd hvis det har noe å si) Dette er kanskje ikke et veldig godt oppsett, men det er det jeg har hatt tilgjengelig. Det blir nok en liten oppgradering etterhvert. Problemet er i allefall at jeg ikke helt hvet hva jeg skal gjøre videre. Jeg kan ikke så mye om dette, så hva tror dere feilen ligger i? Er det rett og slett ZyXEL boksne som er i ferd med og ta kvelden? Skal se om jeg kan komme mer mer informasjon senere Takk for alle svar Edit: Nå har jeg klart å koble til med Mint og Vista med WEP, men nettet dukker fortsatt ikke opp i Windows 7. Bruker ikke Windows så mye, så det er ikke så farlig men det er greit og ha når jeg skal spille tf2 online. Dessuten hadde det vært fint og vite feilkilden Endret 2. juli 2010 av Rockie Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Bruker du default navn som boksen foreslår på det trådløse nettet? Hvis det er flere nettverk med samme navn i nabolaget så er det ikke uvanlig at windows innebygde trådløsprogram kun lister nettverk med samme navn en gang, det lister heller ikke hvilken SSID de forskjellige nettverkene bruker. Hvis du føler deg truffet av avsnittet over så kan du forsøke og endre SSID til noe som er unikt, samt å prøve og sende på en annen kanal. Det skader ihvertfall ikke å prøve. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Nettet har en unik SSID i allefall, men jeg skal se mer på de kanalene. Prøver starte Netstumbler, men den sier bare at "There is noe AP's active". Sikkert bare jeg som gjør noe helt grunnleggende feil, så jeg skal se hva jeg får gjort. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Prøv inSSIDer fra Metageek. Den funker også bra. Jeg har hatt problemer med Netstumbler på noen maskiner selv men inSSIDer har funket bra. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Takk, det fungerte mye bedre. Ser at alle kanalene egentlig er i bruk, men jeg la meg over to andre nettverk som er veldig svake i stedet for flere kraftige nettverk som jeg lå over før. Nå har jeg i allefall kart å koble meg til i 7 og. Takk for hjelpne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå