evenandreas Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Hallais, ja jeg skal ta dag toget fra Bodø til Trondheim på Lørdag.... Jeg trenger et spill som kjører godt på min IBM Lenovo Tp42 med 2 GB ram og 2,13 Ghz. Skjermkort 128 MB. Jeg tar imot alle forslag. Eller, ingen CoD spill siden jeg har runna alle flere ganger. Endret 2. juli 2010 av evenandreas Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Hvilke typer spill liker du? Kan anbefale The Elder Scrolls IV: Oblivion, eller Dragon Age: Origins hvis du liker RPG-spill. EDIT: la merke til skjermkortet. Jeg er litt for trøtt til å se hvor godt de spillene kjører på det, men kan alltids prøve Diablo II som er et relativt gammel men fortsatt bra spill. Endret 2. juli 2010 av Cellon Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Oblivion er jo kongespill da! Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Egentlig det samme for meg hvordan dere anbefaler. Er ikke helt glad i RPG-spill men det funker av og til. ^^ Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Oblivion er jo kongekult da. Det var et godt forslag Cellon kom med der. Er ikke typen som spiller RPG, men det spillet der er bra! Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Selv spilte jeg Baldur's Gate 2 når jeg kjørte tog fra Oslo- Bergen i fjor sommer. Fungerte utmerket på min mini- PC, og var et fint tidsfordriv Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Her her jo det ultimate svaret http://no.wikipedia.org/wiki/Transport_Tycoon Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) da du skal sitte på tog så er kanskje spill som ikke krever så mye Direct-controles som FPS spill oftest gjør. kan anbefale Full Throttle, Grim Fandango, Monkey Island serien, Eve Online (hvis du har nett) er enig med Stonescream at Tycoon og Sim City spill passer bra til togturer. men såg noen anbefalte Oblivion. hvis du liker rpg spill så råder jeg deg til å prøve Morrowind istedet. Oblivion har mye bedre grafikk og penere atmosfære, men Morrowind har en mye bedre historie og det har ikke så kjedelige oppdrag som Oblivion (bare vent til du skal gjøre Oblivion Gates) Baldurs Gate, Icewind Dale, Fallout 1 og 2 er jo også konge spill. kanskje Day of the Tentacle kan falle i smak Endret 2. juli 2010 av Timmeyh Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Eve Online høres fett ut... Men er det internett på dag toget? Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Du kan prøve Battlezone 2, Warcraft 3 Frozen Throne oppdragene, Command & Conquer Renegade, Battlefield 1942, Dungeon Keeper 2, eller hvis du VIRKELIG vil ha noe å bryne deg på, Star Wolves 3 Civil War. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Heroes of Might and Magic 1/2/3 (4/5) Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Eve Online høres fett ut... Men er det internett på dag toget? Eve Online er THE SHIT. har helt hekta Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Anbefaler Locomotion. Er forresten i samme situasjon snart, men jeg trenger noe som kan kjøres i GNOME eller via wine. Tips? Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 finns det noen Scumm emulator for Linux? hvis ja. så kan du spille Lucas Arts sine gamle adventure spill. Lenke til kommentar
Hunex Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Trackmania, Deat Rally, Roller coaster tycoon... Lenke til kommentar
Proxor Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 age of empires=) 2eren eller 3eren eller noe burde vel gå greit på din pc. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Oblivion er jo kongekult da. Det var et godt forslag Cellon kom med der. Er ikke typen som spiller RPG, men det spillet der er bra! Kanskje fordi det ikke er et RPG. Hva med Settlers 2: 10th Anniversary? Eller Sam & Max eller Tales of Monkey Island? Endret 2. juli 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Shazame15 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Oblivion er jo kongekult da. Det var et godt forslag Cellon kom med der. Er ikke typen som spiller RPG, men det spillet der er bra! Kanskje fordi det ikke er et RPG. I den forstanden at RPG står for role-playing game, altså et spill hvor du tar rollen til en fiksjonell person i et fiksjonelt univers som ofte inneholder overnaturlige elementer som magi, vil jeg si at Oblivion er et spill med mange RPG-særtrekk. Oblivion er kanskje ikke det beste RPG-spillet som er å oppdrive men syntes selv at det er et bra spill og likte atmosfæren, spillemekanikken og historien. Endret 3. juli 2010 av Cellon Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Det har RPG-elementer, men det er ikke et rollespill. Om alt som kreves er at du tar rollen til en fiksjonell person i et fiksjonelt univers er vel strengt tatt samtlige spill rollespill? Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det har nå skills og muligheten til å levle opp disse i tillegg. Er ikke helt sikker på definisjonen (og hvis du googler kommer det bare opp flere diskusjoner) så skal ikke uttale meg så sikkert. Men, ut i fra det jeg tror RPG er, så passer Oblivion inn. Hva er Oblivion hvis det ikke er et RPG? Et rent action-spill? Det er jeg i alle fall uenig i. On topic: Prøv noen indie-spill! World of Goo og Braid er for eksempel to veldig gode indie spill (og World of Goo er til og med på tilbud på Steam til klokken 19:00 i morgen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå