Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Frastjålet bagasje på toget - forsikringsselskapet krangler


SHU

Anbefalte innlegg

Jeg har Gouda reiseforsikring, en sånn kollektiv gjennom arbeidsgiver.

 

Jeg ble uheldigvis frastjålet bagasjen min på toget på vei til Gardermoen. Men noe oppgjør fra Gouda ser det ut for å være vanskelig å få.

Det første jeg ble møtt med var påstand om at min forsikring ikke gjaldt i Norge. Så prøvde de seg med at den ikke gjaldt for privatreise.

Så etter at jeg sendte inn krav om erstatning til dem begynte de å stille kritiske spørsmål om alt mulig.

De påstår at de har fått opplyst av Politiet at jeg har sagt kofferten ble stjålet på Gardermoen mens jeg til dem sier den ble stjålet på toget. Dette er blank løgn fra Gauda. Jeg har snakket med politiet og i deres papirer står det på toget. Men Gouda bruker dette som om jeg farer med løgn og endrer forklaring.

De påstår jeg har oppgitt at et kamera er blitt stjålet som jeg hadde med meg på turen. Også dette er løgn. Jeg har kopi av all korrespondanse med dem og allerede i første mail skrev jeg at dette kameraet lå i jakkelommen og derfor ikke ble stjålet.

Jeg hadde presset all bagasje i en stor koffert og hadde noe småting i en liten koffert. Skulle overnatte på Gardermoen og fly tidlig neste morgen. Planen var da å pakke om litt og ha den lille som håndbagasje.

I og med at den store kofferten ble stjålet så sjekket jeg like godt inn den lille. Dette fremstilles av Gouda som mistenkelig. Føler at de insinuerer at jeg meldte bagasjen stjålet og sjekket den inn på flyet.

Jeg sa til Gouda at jeg kom frem til ankomststedet uten noen ting. Men jeg har også opplyst dem at jeg hadde den lille kofferten min med. På spørsmål fra dem har jeg også opplyst hva som var i den.

Nå mener de da at jeg har sagt jeg ikke hadde noen ting men at det nå er kommet frem nye opplysninger. Igjen som om jeg har løyet for dem. Det som var av klær i den kofferten jeg hadde igjen er et par strømper og en skinnjakke. Ikke mye klær det for et 10 dagers opphold. Så for meg er det for ingen ting å regne.

 

Nå bruker Gouda alle disse tingene for å hale ut saken. Jeg gis snart opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ta dette opp med forsikringsansvarlig i bedriften? Eg vet ikke hvilken type forsikring dere har, men hadde forsikringsselskapet vårt oppført seg sånn så hadde de fått en krass telefon fra en viss person i bedriften vår. Bedriften betaler nok en god del penger for den forsikringen og forventer at vilkårene følges, tidsfrister holdes og kundeservice gis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...