mau5trap Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei. Etter endt førstegangstjeneste har jeg vært alt for lat. Var flink en måneds tid, helt til kneet mitt sa at nok var nok. Etter å ha haltet rundt en måneds tid, klarte jeg aldri å komme i gang igjen. Men nok er nok, dvask og dårlig kondis utgår. Har begynt å klatre litt, prøver å få klatrer to ganger i uken. Men det er ikke nok føler jeg. Jeg vet fint lite om trening, så jeg lurer på om noen har noen gode forslag til et overkroppsprogram som lar seg kombinere med klatring. Formålet med treningen er i hovedsak for å få sterkere overarmer og få bort uønskede "kjærlighetshåndtak". Høyde: 192 Vekt: ~80kg Alder: 20 Om det er noe jeg har glemt å presisere, venligst lyd. På forhånd takk Lenke til kommentar
Knife Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Hei hei. Velkommen! Det er viktig at kroppen får tid til å bygge seg opp igjen etter en hard klatretur og styrkeøkter. Nå vil jeg også tro at du trener for å bli sterkere/bedre form (siste kan diskuteres). Da er det ensielt at kroppen får nok at hvile. Akkurat som et av elementene til å oppnå sukksess, kutter du ut den så vet du at du aldri kommer til å oppnå skusess. 3 styrkeøkter i uken er en grei start. Da kan du ta deg slikt: Mandag: Styrke og klatring Tirs: fri Ons: Styrke og klatring Tors: fri Fredag: Styrke og klatring .. Du vil kanskje få dårligere energi på klatreøktene, men på den måten vil du ikke bli overtrent. Et annet forslag er å forlenge uken til 10 dager. Men du finner nok ut av det. Husk at noen øvelser som markløft og generelt øvelser som virkelig tar hardt i kroppen vil kroppen bruke godt over 2-7 dager for å reparere seg selv. Så anbefaler jeg deg å finne deg en god bok om styrketrening og lese alt du kommer over. Stronglifts.com er en grei side til å begynne. Endret 1. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Får jeg spørre hva for forskjell det gjør hvis han trener 6 dager lettere istedet for 3dager med mye trening? Jeg tror styrke på mandag,onsdag og fredag, og klatring tirsdag og torsdag, så får du 2 hviledager og mer energi på treningene. Så er det såklart viktig å føle seg fram. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Det er vel en grunn til at de fleste treningsprogrammer har kondisjon og styrke på samme dag. I tilegg så blir det vel litt overkill for de fleste å trene 6 ganger i uka ettersom dette tar veldig mye tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå