eYep0k3r Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei, Jeg plukket opp en pakke på posten i dag og skule til å sette sammen en pc. Problemet mitt er at når jeg trykker på på-knappen så lyser det som er av led lys inni pcen og viftene begynner å starte. Når det har gått kanskje 0,1 sekund fra jeg trykket på startknappen så står pcen av, Om jeg så prøver å trykke på startknappen igjenn så skjer det ingenting, for å oppleve det samme som skjedde førstegangen jeg trykket på startknappen så må jeg dra ut støpselet og vente til alt lys inni pcen er dødt før jeg kan trykke på av/på-knappen og det skjer noe som helst. Jeg prøvde å starte opp pcen for førstegang med 4 3dkort i på en gang (ati radeon 4890)og fikk nøyaktig samme opplevelsen som jeg får nå med bare ett 3d kort i. Komponenter: HK: Gigabyte GA-890FXA-UD7 Minne: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition PSU: Chieftec Super Series 1200W Jeg har googlet og stresset i ca hele dag uten fremskritt og begynner å gå tom for ideer. All hjelp mottaes med glede! Lenke til kommentar
eYep0k3r Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Kan nevne at jeg prøvde å koble fra psuen fra alt i pcen (minus noen vifter) så tyvkoblet jeg den ved og bruke den grønne kabelen i atx kontakten (jeg måtte jorde den grønne kabelen konstant for at PSU-en skulle holde seg igang). så jeg vet at strømforsyningen vertfall kan gå litt. Kan vell også nevne at jeg har prøvd med bare en ram brikke plasert i alle de forskjellige slottene, etterpå prøvde jeg den andre i alle hullene og til slutt uten ram i det hele tatt og får akkurat det samme resultatet. Det viste seg at problemet forsvinner med en gang jeg plugger ut kablene som går fra 3d-kortet til strømforsyningen (en 6 pinns og en 8 pinns). Dette kan vell bety 4 ting? 1. stømforsyning delvis ødelagt 2. 4 stk ødelagte 3dkort som jeg pakket ut nye i dag 3. alle pci 16x og 8x sporene er herpa 4. Grafikk kort ikke kompatibelt med hovedkort Jeg skal ser nærmere på det i morgen, er trøtt nå Endret 2. juli 2010 av eYep0k3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå