Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer på hjemmenettverk, men ikke internett!

Anbefalte innlegg

Heisann alle her på forumet!

Jeg trenger deres hjelp til et stort problem her.

Får begynne med hva jeg har av utstyr først:

Internett moden/router: Telenor sin Trådløse Multimodem Zyxel P2602HWT

Min egen router: Jensen Scandinavia AIR:LINK 89300.

På mandag så tordnet det og lyntet som bare f... her og tok multimodemet.

Fikk i dag nytt fra telenor i posten, og skulle koble opp.

Gjor akkurat det samme som jeg gjor når jeg fikk det første.

Kjørte installeringscden som fulgte med og skrev inn det jeg skulle(brukte kabel mellom pc og telenor modem).

Alt gikk nesten smertefritt, hadde noen små problemer med å kommer på nette, men den gjor det til slutt(Dette gjennom installasjonscden).

Så tok jeg en ledning fra telenor modemet til AIR:LINKen min. Telenormodemet uttak nr 1 til WAN inntak på AIR:LINK( Dette gjor jeg første gang) Fikk opp nettverket til AIR:LINK routeren og koblet meg til. Kom meg inn på nettverket, men ingen internett.

Da lurte jeg på om lynet hadde tatt noe av AIR:LINK routeren, så jeg satt på telenor modemet som router i tillegg.

Logget meg på nettverket der og fikk samme melding i tryne. INGEN INTERNETT TILGANG.

Etter litt banning å steiking å x-antall timer med å prøve å se om det var noe på routeren som stoppet det. Fant jeg ingenting. For det står akkurat som med den gamle routeren.

Så liten oppsumering, kablet nett fra telenor modem funger internett. Ikke AIR:LINKen.

Trådløst på begge routerene: ingen internett tilgang =/

Så er det noen her som kan hjelpe meg?

Takker så meget for all hjelp viss det er noen her som kan hjelpe en stakker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som det er forbindelsen mellom ruterene som er feilkilden.

Start med å gi oss et screenshot av ipconfig, og hvis dfu vet hvordan så sjekker du også WAN adressen på trådløs ruteren din - se om den har fått tildelt en IP fra telenor modemet.

howto ipconfig:

http://wiki.answers.com/Q/Show_how_to_do_ipconfig_step_by_step

jeg kan ikke gi noen step-by-step for å finne WAN IPen, men logg på webgrensesnittet og sjekk under "status" om du har noen sånn side. det står normal der.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Tipper WAN portenpå AIR:LINK er gåent.

Var lynnedslag hos meg for et par dager siden og da røk et par porter på alle routetene/Switchene mine.Utenom det så funker di fint..

Har nettverk mellom 3 hus her..

Det du kan prøve er å sette fast ip(samme range som telenormodemet) og skru av DHCP i AIR:LINKen)og koble modemet i en av lan portene..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Tenkte på det at det kunne ver lynet som hadde tatt wan porten.

Men, jeg får heller ikke internett på den trådløse delen på telenorrouteren.

har kjørt telenorhjelpen. Det står det bare at det ikke er kontakt mellom router og internett. men Kablet funker det.

Men ikke på AIR:LINK routeren.

@ stigma: skal prøve å ta noen screenshot;)

@ taz: skal prøve ;) skader jo ikke :)

Lenke til kommentar

bare sånn for sikkerhets skyld. har du prøvd å resette både router og modem?

av og til så kan det jo bare være så enkelt!

viss ikke så virker det jo som synderen ligger imodemet, med tanke på at du ikke kommer på internett via telenor sitt modem/router!

håper det løser seg!

god helg!

Lenke til kommentar

Heisann!

Saken er løst. Lynet har nok tatt AIR:LINK routeren( skal prøve å få den på garantien da det er 20års garanti me swap)

Er nok WAN inngangen som er gåen. Prøvde en gammel topcom router jeg hadde liggene. Det virket helt perfekt ;)

Lenke til kommentar

Heisann!

Saken er løst. Lynet har nok tatt AIR:LINK routeren( skal prøve å få den på garantien da det er 20års garanti me swap)

Er nok WAN inngangen som er gåen. Prøvde en gammel topcom router jeg hadde liggene. Det virket helt perfekt ;)

så bra det løste seg da

Lenke til kommentar

Sjekk at du faktisk har kabel mellom WI-FI og modem. Er ikke så lenge siden jeg hjalp noen å fikse et liknende problem ved å plugge i den kabelen, da mor i huset hadde vært på ryddetokt.

Ledninger å alt var plugget i :)

Men tusen takk for alle tips folkens :)

Får bare håpe denne gamle routeren jeg sitter på nå holder. Jeg byttet den ut for et halvt år siden grunnet at den ikke klarte den trafikken jeg å min bror kjørte på den:P

Full bånbredde så og si 24 timer i døgnet, 7 dager i uka. Da tok den kveld. Men den virker da, men ikke så bra :p

Lenke til kommentar

Fikk den AIR:LINK routeren på garantien :D

@ la7dfa.com

Bridge? Jeg er ganske grønn egentli på nettverk.

Dette er utstyret mitt: Telenor sin Trådløse Multimodem Zyxel P2602HWT

Min egen router: Jensen Scandinavia AIR:LINK 89300.

Jensen routeren: http://jensenscandinavia.com/products/pdf/Jensen_Airlink_89300_NO_v3.pdf

Så har jeg dette nettverkskortet i pcen: http://jensenscandinavia.com/products/pdf/Jensen_Airlink_83300_NO_v2.pdf

Er ikke den dere jensen routeren noe bra? Sånt som jeg har sotte det opp nå så er alt veldig bra :)

Jeg syns dette her fungerer som en drøm. Men viss det går an å få det MYE bedre, kan du gi meg en liten god forklaring hvordan? :)

Er ikke den dere jensen routeren noe bra? Sånt som jeg har sotte det opp nå så er alt veldig bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...