kjelliboy Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 hei! hvilken kort kan jeg kjøre bc2 med fullgrafikk, eller nesten fullgrafikk, uten lagg? skal ikke koste mer enn 1500kr, trenger tips på kort fra 1500kr og nedover:) Takk for svar:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ati Radeon HD 5770, koster rundt 1300-1500. Klarer Bc2 på medium eller noe sånt Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er jo ikke bare skjermkortet som spiller inn når man skal kjøre ting på fult. Vær oppmerksom på at nye spill med "supergrafikk" kan kreve enorm maskinvare. Selv om du kjøper et sinnsykt bra kort til den prisen betyr ikke det at spillet vil kjøre bra eller med den oppløsningne du ønsker. Du sier heller ikke noe om hva slags hovedkort du har eller andre komponenter. Lenke til kommentar
kjelliboy Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 skal ikke kjøre spille på full oppløsning, men har/ skal kjøpe en amd athlon II x4 620 prossesor, 3GB ram på 1600MHz, og et asus hovedkort til 500-600kr, og PSU på 550W. prossesoren vet jeg klarer bc2, ram har jeg nok av, psu er vel ganske grei, trenger bare ett skjermkort som kan kjøre spille ganske så greit:) Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Som pmrosvik skriver tror jeg ikke du vil finne et skjermkort i den prisklassen som kan matche det spillets systemkrav. Lenke til kommentar
kjelliboy Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 leste at gtx260 og 4890 klarer å kjøre spillet. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 leste at gtx260 og 4890 klarer å kjøre spillet. Tror de ligger i grenseland. Kommer ann på hva man mener med full grafikk. Hva kan skjermen din ta? Er ikke noe påeng å sette alt på maks hvis du ikke ser forskjell og ikke vet hva du stiller på. Er som Hestekølle (bra navn) sier så har enkelte spill i dag muligheter for så avansert grafikk at normale gamere med en skjerm må tenke seg om og ikke bare ville ha alt på maks. Idiotisk å høre folk si at de har f.eks. en "frame rate" FPS på 120 i f.eks CS og har bedre bilde p.g.a. det. Vanlig TVbilde har 25. Standard LCDskjermer er normalt satt til maks 60. Holder du deg i nærheten av 25 FPS når du spiller så vil du ikke oppleve hakking i bildet. FPS vil variere under spilling avhengig av grafikken som skal behandles i GPU. Har du onboard lydkort og f.eks. lite RAM vil dette også trekke ned FPSen da prosessor også har en innvirkning. Den jobber også mot GPU. Skal du i dag kjøpe deler til en data med nyeste komponenter så er du raskt oppe i 20.000,- hvis du kjøper "raskeste" prosessor og skjermkort. Et tips er å bestemme deg for å bruke AMD/ATI eller Nvidia. Kjøpe et godt hovedkort med SLI (for Nvidia) eller CrossFire (for AMD/ATI). Så kjøper du et greit kort til rundt 2000,- (jeg foretrekker ATI) F.eks 5850 eller vente litt og ta 5870. Neste år koster sikkert 5870 under 1000,. og da kjøper du et till og har skjermkort i noen år og et mye mye bedre oppsett en ett skjermkort i dag til 3000. Du drar alle spill i dag fint på 5830. ( jeg har 2 slike i CF og fikk de for 1020,. stk.) Du kan også kombinere 5830 med et 5870. Jeg er rimelig sikker på at du i dag får mest ut av en ren AMD/ATI løsning. Jeg ville valgt Phenom II X4 965 prosessoren og kombinert det med et kort i 5800 serien , og et hovedkort med 890 brikkesett. Vil være en god PC i flere år. Jeg tror det lønner seg å oppgradere prosessor, hovedkort, minne og skjermkort samtidig i stedet for å kjøpe en ting hver år. Eller vil noen av komponentene være en flaskehals og du får ikke utnyttet den nye delen fult ut. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Glavaava...ett eller annet: da bygger man en ny PC, trådstarter er bare ute etter et skjermkort, men det er vel ganske tydelig at han ikke kan dra alt på maks. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 leste at gtx260 og 4890 klarer å kjøre spillet. Du kjøper ikke Gtx 260 eller noe fra 4000-serien i dag... Waste of Money HD 5770 og Gtx 260 ligger nesten likt i ytelse, men hd 5770 har dx11. Du finner ikke noe bedre skjermkort enn hd 5770 til denne prisen Så viss du bare har 1500,- på skjermkort, kjøp hd 5770 Lenke til kommentar
kjelliboy Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 takk for svar alle sammen, tror jeg skal gå for hd5770, skal ikke dra spille på max, skal spille med helt kurant fps på rundt 60-70 fps. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 takk for svar alle sammen, tror jeg skal gå for hd5770, skal ikke dra spille på max, skal spille med helt kurant fps på rundt 60-70 fps. som skrevet der oppe så er det å spille på 60 fps bortkastet bruk av skjermkortet. da er det bedre å stille opp grafikken og heller få 30-40 fps. bedre det en å ha 60 fps og dårlig visuell opplevelse. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Idiotisk å høre folk si at de har f.eks. en "frame rate" FPS på 120 i f.eks CS og har bedre bilde p.g.a. det. Vanlig TVbilde har 25. Standard LCDskjermer er normalt satt til maks 60. Holder du deg i nærheten av 25 FPS når du spiller så vil du ikke oppleve hakking i bildet. Dette blir ikke det samme som et video kamera som fanger opp all bevegelse iløpet av lukker tiden og dermed skaper motion bluring. I spill der hvert frame er et perfekt stillbilde må man ha mye høyere framerate for å få samme inntrykk av flytene bevegelse. Spesielt i raske first person shootere som CS kan man gå veldig høyt opp i framerate før man ikke lenger merker en forbedring. http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 takk for svar alle sammen, tror jeg skal gå for hd5770, skal ikke dra spille på max, skal spille med helt kurant fps på rundt 60-70 fps. som skrevet der oppe så er det å spille på 60 fps bortkastet bruk av skjermkortet. da er det bedre å stille opp grafikken og heller få 30-40 fps. bedre det en å ha 60 fps og dårlig visuell opplevelse. Det er ikke bortkastet i det hele tatt. Ihvertfall i spill som BC2 ville jeg heller ha ofret på grafikken for å få bedre framerate. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 er det ikke ca 20 fps som er et helt greit bilde? Ikke noe lagg, men ikke suupersmooth heller? 30-40 høres greit ut syns jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 30fps er "spillbart" 50fps og oppover er det som er ønskelig Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) I din situasjon tror jeg det vil lønne seg å kjøpe brukt, mange som bytter ut gode skjermkort med GTX 470/480 nå om dagen. Du kan få brukt GTX 275/285 og HD 5850 for den prisen. Endret 4. juli 2010 av Blackey Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 takk for svar alle sammen, tror jeg skal gå for hd5770, skal ikke dra spille på max, skal spille med helt kurant fps på rundt 60-70 fps. som skrevet der oppe så er det å spille på 60 fps bortkastet bruk av skjermkortet. da er det bedre å stille opp grafikken og heller få 30-40 fps. bedre det en å ha 60 fps og dårlig visuell opplevelse. Det er ikke bortkastet i det hele tatt. Ihvertfall i spill som BC2 ville jeg heller ha ofret på grafikken for å få bedre framerate. man trenger jo ikke bedre fps en 30. så hvorfor da ofre pen grafikk ? 30fps er "spillbart" 50fps og oppover er det som er ønskelig øyet ser ikke over 30 fps. og så lenge minimun fpsn er over 30, så trenger man ikke mer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Nei, øyet ser ikke mer enn 60fps Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 takk for svar alle sammen, tror jeg skal gå for hd5770, skal ikke dra spille på max, skal spille med helt kurant fps på rundt 60-70 fps. som skrevet der oppe så er det å spille på 60 fps bortkastet bruk av skjermkortet. da er det bedre å stille opp grafikken og heller få 30-40 fps. bedre det en å ha 60 fps og dårlig visuell opplevelse. Det er ikke bortkastet i det hele tatt. Ihvertfall i spill som BC2 ville jeg heller ha ofret på grafikken for å få bedre framerate. man trenger jo ikke bedre fps en 30. så hvorfor da ofre pen grafikk ? 30fps er "spillbart" 50fps og oppover er det som er ønskelig øyet ser ikke over 30 fps. og så lenge minimun fpsn er over 30, så trenger man ikke mer. Lær deg fakta før du uttaler deg. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 For at øyet skal oppfatte bevegelser i en serie stillbilder uten motion blur som flytende trengs det ca 30-60 FPS. Det er litt individuell variasjon her i tillegg til at det varierer litt med hva som beveger seg og på hvilken måte. Hva som oppfattes som spillbart er også litt individuelt, og veldig avhengig av hva slags spill du spiller. Strategispill kan for noen oppleves som spillbart selv under 10 FPS, mens intense skytespill kan kreve minst 25 FPS selv for de minst kresne. Når du vil oppleve å ikke merke noen forskjell i økt FPS lenger er svært individuelt, men 60+ er nok et godt anslag for gjennomsnittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå