Gå til innhold

Voltmod på skjermkort, eller på AGP-porten?

Anbefalte innlegg

Jeg har lest diverse artikler på overklokking.no om voltmod. Når dere justerer Volt på GPU og RAM er det helt nødvendig å gjøre dette på kortet? går det ikke med å stille opp AGP spenninga. AGP spenninga er jo sånn jeg forstår dette, strømtilførselen til skjermkortet, dvs at dersom en øker AGP spenninga bør jo både GPU og RAM spenninga øke.

Er dette en tvilsom affæren eller verdt forsøket?

Skulle gjerne fått over 5580 i 3dmark01 med mitt MX440 kort.... Jeg har klokka både gpu og minnet men det er ikke nok. Må vel ha mere en 272/400Mhz synes jeg.

AMDturbo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel lite vits tenker jeg... har du ikke noe ekstra kjøling kan kortet ta kvelden.

Selv får jeg 7043 i 3dmark01se med mitt gamle GF2Ultra...

Jeg har nå klart å presse meg oppi 5591 i 3dmark etter lang testing på forhånd. Så dette er ikke tilfeldig. Jeg har vifte på skjermkortet originalt

GF2 ultra er vel litt bedre enn MX440 tror jeg..... dessuten har jeg egentlig ikke klokka systembus eller cpu så mye som jeg kan-138fsb... Trenger nytt minne...

Det jeg tenkte var å tyne skjermkortet det det går, men da trenger jeg å vite hva jeg gjør.

Edit: det jeg trenger er å finne en enkel måte å øke spenninga på uten å ødelegge noe.... derfor mitt spørsmål: Dersom agp volt på hk økes vil det øke volten på gpu og ram i skjermkortet?

AMDturbo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...