Kick1 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Noen som kjører Lycoris Linux her? Jeg prøvde å installere build 75, men det virket som kjernen ikke støtta gfx mitt.. Men da jeg installerte build 46 gikk det som en drøm. Problemet er bare at jeg ikke får lydkortet til å fungere i build 46.. Så jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til dette..? :smile: Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg tror det er langt mellom Lycoris-brukerene her på forumet, du har bedre sjanse til å få hjelp hvis du bruker for eksempel Redhat, Mandrake eller Suse. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Prøv å post på http://www.lycoris.org Ikke vits å bytte distro bare fordi vi ikke kan hjelpe deg. Lycoris er en fin distro for nygebynnere. Brukte det på en 3gig når IBM'en min klikket. Alt fungerte out of the box for meg ihvertfall... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Prinisppet er vel det samme på de fleste distroer.. Gi oss litt info om hvilket lydkort du har og hvilken kjerne ( uname -r ) Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 18. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2003 hm.. har posta litt på lycoris.org nå. fikk beskjed om å installere alsa. men da jeg skal modprobe får jeg dette: annular:/usr/src/alsa-utils-0.9.0rc6# modprobe snd-via82xx;modprobe snd-pcm-oss;modprobe snd-mixer-oss;modprobe snd-seq-oss /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/pci/snd-via82xx.o: init_module: No such device Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters. You may find more information in syslog or the output from dmesg /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/pci/snd-via82xx.o: insmod /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/pci/snd-via82xx.o failed /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/pci/snd-via82xx.o: insmod snd-via82xx failed /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/acore/seq/oss/snd-seq-oss.o: init_module: Device or resource busy Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO or IRQ parameters. You may find more information in syslog or the output from dmesg /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/acore/seq/oss/snd-seq-oss.o: insmod /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/acore/seq/oss/snd-seq-oss.o failed /lib/modules/2.4.18/kernel/sound/acore/seq/oss/snd-seq-oss.o: insmod snd-seq-oss failed har fulgt instruksjonene på www.alsa-project.org til punkt og prikke, men allikevel... noen som kan hjelpe litt med dette, ev. hatt samme problemet? Jeg har btw integrert lyd i hovedkortet MSI KT3-Ultra2. edit: jeg har kjernen 2.4.18. Lenke til kommentar
k2003 Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 kanskje sjekke hva som holder devicen bizzi? sjekk først om ikke OSS moduler er lastet av kmod, el.l. #/sbin/lsmod sjekk om det er noe som ser ut som lyddrivere som er lastet deretter sjekk om det er noe annet som gir "Device or resource busy ", med: #lsof|grep dsp så ev. bruk "killall programnavn_som_holder_devicen_oppe", eller annen løsning. selvfølgelig, er dette bare løsninger på noen potensielle problemer...men jeg ville uansett tro du hadde noen drivere lastet allerede (som kanskje ikke er de riktige) uten at du vet det. hei, jeg kjenner ikke lycoris (slackware her), men i bunn og grunn er alt likt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå