Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Brasil (Kvartfinale)

Latias

VM  

35 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

JAJAJAJAJAJAJAJAJ FY FAEN SÅ DEILIG! Å HERREGUD!

Jeg skjønner at folk holder med enkelte lag... men hvorfor er det så deilig at nok et voldelig jukselag får uttelling for den usportslige dritten sin?

Det er bedre med et voldelig jukselag videre, enn at et annet voldelig jukselag, med Dunga som trener attpåtil går videre. Nederland er oo så overvurderte, men sykt deilig å se dem i andre omgang uansett. Lille Sneijder er banens gigant, herlig, herlig, herlig! Elsker han. Desto bedre at jeg har 3 fra Nederland på VM-manager og 0 fra Brasil.

Nederland var gode i andre omgang, og Brasil ditto dårligere. Melo må være en stor idiot og jeg likte at den japanske dommer var kjapt oppe med det røde og så situasjonen. Synes dommer klarte seg greit i en vanskelig kamp å dømme. Kanskje en litt tvilsom straffesituasjon i første, men jeg mener den var 50/50. Hadde ikke vært sur om den samme dommeren hadde fått dømme finalen.

Nederland bør uansett skjerpe seg, for Uruguay er ingen walk-over. Tror nok Nederland kan få seg en støkk om de ikke er forberedt til den kampen. Van Persie må heve seg, sammen med, Robben(helst holde seg på beina) van Bommel og deler av forsvaret om Nederland skal vinne VM. Sneijder, Kuyt og Stekelnburg har holdt dem litt oppe til nå, sammen med deler av forsvaret.

Om nå Argentina gjør jobben mot Tyskland er jeg så og si fornøyd med vinneren av VM uansett, kanskje med unntak av Spania. Argentina-Nederland i finalen hadde vært kos, spesielt om Nederland fortsetter der de slapp i andre omgang idag, mens Argentina innehar de samme kvalitetene fra gruppespillet.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt dumt at neste vm er i Brasil da.

Brasil er forøvrig langt fra best i klassen de heller.

Synes Argentina fremstår best hittil. Får håpe Maradonea ikke overdoser på victoryfest av enten koka eller egotripping...

Brasil er ikke så uskyldig som du påstår, Bommel skulle vært utvist. Du snakker om vold (Melos stempling av Robben, Alves sin nedsparking av Bommel osv.), slik jeg ser det er ikke Brasil så snille som du fremstiller dem. Vær så snill ta av deg Brasil-brillene.

Jeg tror ikke jeg har 'Brasil briller' som du sier. Første halvdel var en skam av Nederland hvor de spilte som Elfenbenskysten i sin kamp mot Brasil. Dårlige lag må sabotere for å vinne frem. De klarte å frustrere Brasil til å ty til samme midler som de selv. Selvsagt er det ikke riktig, men jeg forstår frustrasjonen til Brasil. Det jeg derimot ikke forstår er Nederland. Men de var vel, med rette, skit redde for Brasil og valgte derfor å gå ut med vold og juks i første omgang? Når de så får uttelling og ikke blir utvist er dette noe de fortsetter med. Når Brasil så gjør det samme i andre omgang, så blir de ikke vist samme hensyn og toleranse av dommeren som Nederland. Antagelig fordi Melo gjør det så åpenbart at dommer ikke har noe valg.

Uansett var det ræva dømming i denne kampen og i store deler av VM forøvrig.

Lenke til kommentar

I dag gråter jeg. Et trist VM av Nederland som stort sett har spilt dørgende kjedelig fotball. Jeg kommer til å savne Brasil og håper at Ghana slår Uruguay og får slått ut Nederland i semifinalen. I verste fall sparker Tyskland/Argentina, Nederland ut i finalen.

Lenke til kommentar

Aldri i verden om Argentina slår Tyskland. Argentia kommer til å bli kontra i senk, Argentina har heller ikke blitt testa av et godt lag enda.

Mexico spilte egentlig ganske bra. Jeg håper virkelig at Tyskland vinner, men jeg tviler dessverre på at argentinerne vil gi dem nok rom. Skremmende å se hvordan de flokker seg rundt motstanderne.

Lenke til kommentar

Snakker om briller. Mener Robben overspiller til de grader i flere situasjoner. Situasjonen hvor han blir trakket på derimot er grei. Ellers fremstår han for meg som sutrete og falsk.

Det er jo dette som er saken. Null likhet for loven. Nederland er voldelige og saboterer, og går tom. nærmest til angrep på dommer i første omgang, men får ingenting. De klarer å intimidere dommeren, og tom. frustrere Brasils talentfulle spillere til å spille skittent.

I det hele tatt spiller Nederland et skittent fysisk og psykologisk spill. Håper noen tar rotta på dem i neste kamp før de vinner hele dritten.

Lenke til kommentar

Argentina - Ghana i finalen. kthx

Aldri i verden om Argentina slår Tyskland. Argentia kommer til å bli kontra i senk, Argentina har heller ikke blitt testa av et godt lag enda.

Det har heller ikkje Tyskland, i gruppe med Ghana, Australia og Serbia, samt kvartfinale mot eit labert England.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det har ikke Tyskland heller. :innocent:

Zeph var raskere.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sinnssykt fortjent av Nederland! :new_woot:

Lukter finale nå.

Sorry, men hadde verden vært rettferdig hadde en underbetalt Sør-Afrikansk sveiser gjort litt rush arbeid og en del av taket hadde falt ned på Robben under en av hans mange filminger :)

Tåpelig.

Lenke til kommentar

Brasil hadde kommet med skitne midler uansett om Nederland begynte eller ikke. Merkelig at du skal være så blind. Så at både Kaká og Lucio filmet igjen i denne kampen, sammen med Dani Alves. Brasil har brukt flere skitne triks turneringen igjennom og er ikke så fine som du skal ha det til merksnodium. Totalt sett i turnerningen tror jeg Nederland har vært mindre ufine enn Brasil. Juan handset mot Portugal, flere gule i samme kamp, Kaka albuet mot Elfenbenskysten, Fabiano handset i samme kamp, Lucio har i store deler av turnerningen både spilt stygt og filmet i tillegg.

Brasil er faktisk ikke så sykt mye snillere enn det Nederland var i denne kampen.

Lenke til kommentar

Problemet i denne kampen var jo ikke at Brasil var så mye bedre enn Nederland når det kom til taklinger, men at dommeren kun blåste når en hollender gikk ned, mens han vinket spillet videre om samme situasjon hendte en brasilianer.

Skjønner godt om Brasil føler seg rimelig frustrert over dagens dommer, for han var partisk!

Jeg tror ikke Nederland har noe å stille opp med i en semi om de fortsetter å spille som i dag, og flaksen og partiske dommere kan ikke være med de i hver kamp, og da vil de slite.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Sinnssykt fortjent av Nederland! :new_woot:

Lukter finale nå.

Sorry, men hadde verden vært rettferdig hadde en underbetalt Sør-Afrikansk sveiser gjort litt rush arbeid og en del av taket hadde falt ned på Robben under en av hans mange filminger :)

Hvor gammel er du? Hold diskusjonen saklig og ikke drit deg ut på denne måten.

Lenke til kommentar

To fæle lag, men Nederland tar jaggu kaka (ikke spilleren...)

Robben er sannsynligvis den største dåsa i fotballens historie og det kan ikke sies å være noen overdrivelse. Fyrenes kroppspråk og fakter er direkte uapetittelig. For å ikke snakke om hans titals dives og overspillinger pr kamp.

Men det er faktisk en som verre, nemlig Van Bommel. Hvordan klarer han å unngå alle kortene? Fyren burde vært utvist x3 bare for taklinger på Dani Alves alene, atpåtill filmer han og pådrar andre kort i hytten og pytten. Han kan umulig ha særlig med selvrespekt? Makan.

Med det sagt, Brasil får som de fortjener. Ut mer Nederland og Argentina nå, så kan vinneren være det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det har heller ikkje Tyskland, i gruppe med Ghana, Australia og Serbia, samt kvartfinale mot eit labert England.

Nei, men hvis du ser på kvalifiseringen til Argentina, der de sleit hele veien, så ser jeg ingen grunn til at de skal slå Tyskland. Argentina kommer til å selge seg i angrep, med Messi, Higuain, Tevez, Di Maria, Rodrigez framma, blir det veldig åpent bak, og med dårlige backer i blant annet Heinze blir det karusell med raske tyskere. Forsvaret til tyskland er spørsmålet, men ligger de dypt og setter frimerke på Messi så skal ikke det være noe problem. Argentina har gitt store rom selv mot de dårligere lagene, så de kommer garantert til å gjøre det mot Tyskland også.

Lenke til kommentar

Problemet i denne kampen var jo ikke at Brasil var så mye bedre enn Nederland når det kom til taklinger, men at dommeren kun blåste når en hollender gikk ned, mens han vinket spillet videre om samme situasjon hendte en brasilianer.

Skjønner godt om Brasil føler seg rimelig frustrert over dagens dommer, for han var partisk!

Jeg tror ikke Nederland har noe å stille opp med i en semi om de fortsetter å spille som i dag, og flaksen og partiske dommere kan ikke være med de i hver kamp, og da vil de slite.

Litt enig i dette, men så må du huske på at i flere av situasjonene som virket partisk i favør Nederland var det linjedommer som signaliserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...