Gå til innhold

Kamptråd - Nederland vs Brasil (Kvartfinale)

Latias

VM  

35 stemmer

1. 1. Hvem vinner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet i denne kampen var jo ikke at Brasil var så mye bedre enn Nederland når det kom til taklinger, men at dommeren kun blåste når en hollender gikk ned, mens han vinket spillet videre om samme situasjon hendte en brasilianer.

Skjønner godt om Brasil føler seg rimelig frustrert over dagens dommer, for han var partisk!

Jeg tror ikke Nederland har noe å stille opp med i en semi om de fortsetter å spille som i dag, og flaksen og partiske dommere kan ikke være med de i hver kamp, og da vil de slite.

Litt enig i dette, men så må du huske på at i flere av situasjonene som virket partisk i favør Nederland var det linjedommer som signaliserte.

Samme hvem som tok avgjørelsen, så lenge det var så åpenbart partisk.

Dommeren hjalp Nederland å bryte ned kampen, om det gjaldt å pirke på en meter om Brasil skulle ta raske frispark eller vende det blinde øyet til om en hollender nærmest overfalt en brasilianer.

Jeg heier ikke på noen av dagens to lag, men det var til tider ekkelt hvor en vei dømmingen gikk.

Lenke til kommentar

Nei, men hvis du ser på kvalifiseringen til Argentina, der de sleit hele veien, så ser jeg ingen grunn til at de skal slå Tyskland. Argentina kommer til å selge seg i angrep, med Messi, Higuain, Tevez, Di Maria, Rodrigez framma, blir det veldig åpent bak, og med dårlige backer i blant annet Heinze blir det karusell med raske tyskere. Forsvaret til tyskland er spørsmålet, men ligger de dypt og setter frimerke på Messi så skal ikke det være noe problem. Argentina har gitt store rom selv mot de dårligere lagene, så de kommer garantert til å gjøre det mot Tyskland også.

Ser ikkje kva kvalifiseringen har med dette å gjere, men greit nok.

Tyskland var i gruppe med Russland, Finland, Wales, Aserbajdsjan og Lichtenstein. Kun Tyskland er i VM.

Argentina var i gruppe med Brasil, Chile, Paraguay, Uruguay, Ecuador, Colombia, Venezuela, Bolivia og Peru.

Lenke til kommentar
Med det sagt, Brasil får som de fortjener. Ut mer Nederland og Argentina nå, så kan vinneren være det samme.

Argentina har gjort hva? Annet enn litt flaks med dommeravgjørelser som tross alt ikke er Argentinas feil, har de holdt seg fint unna ufine situasjoner og bruk av skitne triks. Selv vil jeg ha dem som vinner, både for å fjerne myten om at de som vinner VM er dårlige i starten og fordi trenerstilen til Maradona skal komme seg bra ut. Ja til fotball som lekent og morro, framfor kynisk og basert på mentalitet.

EDIT: Tenkte ikke på at United-supportere har et heller kjølig forhold til Tevez og Heinze. Greit nok.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Nei, men hvis du ser på kvalifiseringen til Argentina, der de sleit hele veien, så ser jeg ingen grunn til at de skal slå Tyskland. Argentina kommer til å selge seg i angrep, med Messi, Higuain, Tevez, Di Maria, Rodrigez framma, blir det veldig åpent bak, og med dårlige backer i blant annet Heinze blir det karusell med raske tyskere. Forsvaret til tyskland er spørsmålet, men ligger de dypt og setter frimerke på Messi så skal ikke det være noe problem. Argentina har gitt store rom selv mot de dårligere lagene, så de kommer garantert til å gjøre det mot Tyskland også.

Ser ikkje kva kvalifiseringen har med dette å gjere, men greit nok.

Tyskland var i gruppe med Russland, Finland, Wales, Aserbajdsjan og Lichtenstein. Kun Tyskland er i VM.

Argentina var i gruppe med Brasil, Chile, Paraguay, Uruguay, Ecuador, Colombia, Venezuela, Bolivia og Peru.

Argentina var dømt nord og ned etter en elendig kvalifisering. Nå i Vm har "alle" endret mening etter som de har vist "storspill". Sannheten er at de er akkurat like gode/dårlige. De har bare ikke møtt noen lag som er gode nok framover som kan straffe det dårlige forsvarspillet dems. Dette gjorde de fleste sør amerikanske lagene. Hvis Mexico ikke hadde fått de to målene imot seg så tror jeg de kunne gjort noe mot Argentina, men pga en dårlig start ble det ikke noe av det. Tyskland tror jeg kan det.

Men jeg innrømmer at også Tyskland har blitt hypa opp i mesterskapet. Men jeg tror kontringspillet er like bra uansett motstander. Spørsmålet er om Arne og Per klarer å stoppe det offansive Argentina. Jeg tipper i alle fall mange mål så lenge Maradonna ikke gjør noen endringer.

Lenke til kommentar

Var da voldsomt til sutring blant folk her...

Skjønner at en del av dere Brasil fans er skuffet, men Nederland vant fortjent.

Var noen situasjoner som jeg misslikte stort, feks Robben sin overspilling... skjønner han må hoppe i situasjonen, men da må han f*** meg stå opp igjen etterpå, er et klart frispark til Nederland i den situasjonen da taklingen var av den farlige sorten.

Moralen til Nederland vant kampen, Brasil hadde ikke i nærheten samme moral i motgang som Nederland hadde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...