Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Lian Li PC-C39 HTPC kabinett - mye varme og støy etc

Anbefalte innlegg

Heisann folks,

Har kjøpt meg et nytt Lian Li PC-C39 HTPC kabinett. Hadde en del relativt nye deler fra før av som jeg brukte til å sette sammen en HTPC.

Byggingen gikk forholdsvis greit. Til min overraskelse var skjermkortet mitt altfor bredt til at det fikk plass i kabinettet. Har aldri satt sammen en PC i et så lite kabinett før, men jeg regner med det er en egen størrelse for disse skjermkortene som er spesielt tilpasset HTPC kabinetter? Uansett så er det integrert skjermkort på hovedkortet, så i og for seg er jo ikke det så veldig stress.

Men, det første jeg merker meg er at det blir utrolig trangt inne i kabinettet. Med alle kabler og slikt koblet til blir det ikke mye luftgjennomstrømning. Dette gjør at pc'en blir veldig fort veldig varm. Nesten så jeg er redd for å ha den på for lenge. Viftene durer også veldig, så det blir ikke akkurat en veldig "stuevennlig" PC. Kabinettet er utstyrt med to 70mm vifter, en 120mm på PSU, og en vanlig CPU vifte.

PSU'en har masse kabler jeg ikke bruker, og disse kablene tar opp mye plass. Er det noen mulighet for å fjerne de kablene jeg ikke bruker ved å skru opp PSU'en? Eller er det en lost case?

Om noen har gode tips ellers til å frigjøre plass, få bedre luftgjennomstrøming og en stillere pc, er det bare å fyre løs. Takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo frisere vekk de kablene man ikke trenger hvis man er sikker på at man ikke kommer til å trenge dem senere.

Men du bør være nøye med å plombere ledningsendene med f.eks krympestrømper slik at de ikke kortslutter mot noe.

Det finnes vel endestykker til slikt også.

Eller du kan kjøpe et modulært power hvor du bare setter på de kablene du trenger.

Kanskje du kan bytte ut noen vifter også, eller skjære hull et sted og sette inn en diger stillegående vifte istedenfor 2 små.

Nå heller jeg litt til at det er ikke så nøye med temperatur på en HTPC så lenge den er stille, men det er nå meg da.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...