phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg har en 96 mod. Hyundai Elantra, som rattet rister som faen når jeg kommer oppi 50-60 km/t..Det forsvinner når jeg kjører oppimot 100 km/t, iallefall ikke fult så mye risting. Har sett på hjulene, og kan ikke se at det er noe med de. De sitter også godt. Men er dette farlig? Er en bil som ikke blir brukt så mye, mer til og fra butikken. Men ønsker liksom ikke å havne i grøfta pga. det Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Jeg gjetter på at dekkene ikke er ordentlig avbalansert. Eller (kanskje mer sannsynlig) at et eller flere av loddene som brukes når de ble avbalansert sist har falt av. Endret 1. juli 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Du kan sjekke dekkene, det er mulig metall-båndet som er inni dekket har løsnet. Du ser da tydelig at dekket har en eller to klumper på mønsteret og ser generellt ujevnt ut. Ikke se dekket bare fra siden, men sjekk mønsteret godt. Jeg har hatt akkurat samme problem i samme hastighet, da var det dette problemet. Endret 1. juli 2010 av aklla Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Dekkene er noe jeg skaffet gratis. Godt mønster i de. Er egentlig vinterdekk, har fjernet piggene. Sommerdekkene er nedslitte. Og gidder igrunn ikke å bruke noe mer penger på bilen. Men hvis det er det som du sier, hvordan kan man fikse dette da? Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Prøv å bytt om fram- og bakdekk og se om det blir noen forandring i ristingen. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Nei har ikke det.. Men er vi alle enige om at det er dekkene som er problemet, og ikke noe annet ? Så kan jeg jo alltid forsøke å bytte om, men gidder ikke bare for å teste Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hvis du vil bli kvitt ristinga så må du jo orke å bytte om dekkene Hadde jeg vært deg sa hadde jeg tatt med dekkene eller hele bilen om du ikke gidder å skru av dekkene selv til en dekkforhandler som kan avbalansere dekkene for deg, hjelper ikke det så det er noe som er utslitt i forstillinga. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Ok, men er det primært bare fordekkene da, som gjør at den rister? Hvis det er det, kan jeg gidde å bytte de til de slitte sommerdekkene Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det kan være ubalanse i bakdekkene og men det merker du ikke så godt. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Tror faktisk at det er framme. Når jeg i fart ser på framdekket, da på venstre siden, så går det ikke jevnt.. Ser at det "hjunger" hvis du skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tror faktisk at det er framme. Når jeg i fart ser på framdekket, da på venstre siden, så går det ikke jevnt.. Ser at det "hjunger" hvis du skjønner hva jeg mener Sett dekket bak. Hadde samme problem som deg sist sommer. Sjekke dekka og et var veldig ujevnt, satt det bak og ristinga forsvant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå