Gå til innhold

Onkyo TX-NR808 Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har nå fått recieveren i hus. Pga en god studentrabatt fikk jeg 808 for samme pris som 608! :D Problemet er når jeg skal koble alt til tven... Har ikke tv med hdmi inngang... En gammel scart-crt med andre ord. Står i bruksanvisningen til Onkyoen at hvis du kobler komponenter til via hdmi, vil den automatisk videresende signalet ut hdmi-utgangen til tv... Det er både hdmi og s-video på forsterkeren. Så spørsmålet mitt er, er det noen mulighet for å stille den inn slik at den kan motta fra hdmi-komponenter og videresende bilde gjennom s-videoutgangen? Sitter å leser bruksanvisning, og forsterkeren er avansert som fy! Har hatt den i 2 dager nå og har ikke fått testet lyd enda! Blir litt depressiv når den bare står der uten å fungere... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det går ikke. Det ville uansett ikke vært mulig hvis du skulle vise kopibeskyttet HD-materiale, da alle ledd i signalkjeden må støtte HDCP. Og da stopper det ved forsterkeren.

Fanken... Til å være en forsterker som opprinnelig kostet 10k så burde jo dette være lagt inn... Er jo helt tåpelig at det ikke går når den støtter begge formater... Så den eneste løsningen er å kjøpe tv med hdmi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...