TheCatIsALie Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Dette gjør intel sine og, og dette gjelder veldig høye temperaturer slik som 100 grader og oppover Min Intel E8500 @3,16GHz er 80-90 grader ofte, men.. ikke over 100 etter at jeg fikset vifta, men slo seg aldri av før heller. vet ikke hvor varm den ble da speedfan bare viste -26grader... Jevrio: GTFO Trådstarter burde absolutt gå for et AMD system med 1055T. Syk ytelse kontra pris. Kombiner denne med 4GB 1600MHz RAM, et HD5870, 890HK, 80GB intel SSD og en samsung F3 eller WD Black til lagring og du har et heftig system. GTFO? Det var original. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jevrio: Om din stock Intel E8500 kjører 80-90 grader, så er det noe feil. Du harr sikker ikke kjølepasta. Dessuten er det mer eller mindre åpenbart at du er hardbarka Intel fanboy, men som egentlig ikke har nok å bidra med. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Om den kjører på 80-90 er det garantert noe feil. En CPU skal virkelig ikke kjøre på sånn temperaturer på idle. Hvis fanen viste -26 grader har du vel feilen der da. En krets som var gått kanskje i HK eller CPU feil. Eller kjølepasta, men en hver idiot som bygger har vel tatt på det da On topic. Jeg syntes det oppsettet du satt opp fra startan av så meget solid ut. AMD oppsettet yter bedre for pengene garantert. Intel er kongen av ytelse, men bang for the buck så er AMD ubestritt og helt ærlig, tviler på at du merker kjempeforskjell i spill. Endret 7. juli 2010 av Maccan Lenke til kommentar
wiak Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jevrio: Om din stock Intel E8500 kjører 80-90 grader, så er det noe feil. Du harr sikker ikke kjølepasta. Dessuten er det mer eller mindre åpenbart at du er hardbarka Intel fanboy, men som egentlig ikke har nok å bidra med. 72.4c er max på E8500 http://ark.intel.com/Product.aspx?id=33911 71c er max for Phenom II X6 1055 95W 62c er max for Phenom II X6 1090T 125W http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUResult.aspx men disse har alså 4 ekstra kjerner mot E8500 hehe Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) AMD .. Intel .. hva er det du ikke skjønner? Intel er for gaming. AMD er om du bor i kaldt land. Jeg har en Phenom II (3.0 gHz) med 4 kjerner som holder seg på 35-45 grader under load med stock kjøler. Phenom-serien er lagd for spilling og programmer som krever mye prosessorkraft. Intel sine prosessorer er best når det gjelder multitasking, bilderedigering og videoredigering. Endret 7. juli 2010 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
theozH Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Kjøp AMD, ikke gå i fella å kjøp Intel, Intel er noe overpriset drit...og AMD-cpuene er kaldere enn Intel. Kjøp AMD! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Kjøp AMD, ikke gå i fella å kjøp Intel, Intel er noe overpriset drit...og AMD-cpuene er kaldere enn Intel. Kjøp AMD! Du er jo motsatt av Jevrio. Intel er ikke dritt. Ja, de er kanskje litt dyrere, men det koster å være kar. AMD er uansett bedre på pris vs ytelse 2 Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 Om den kjører på 80-90 er det garantert noe feil. En CPU skal virkelig ikke kjøre på sånn temperaturer på idle. Hvis fanen viste -26 grader har du vel feilen der da. En krets som var gått kanskje i HK eller CPU feil. Eller kjølepasta, men en hver idiot som bygger har vel tatt på det da On topic. Jeg syntes det oppsettet du satt opp fra startan av så meget solid ut. AMD oppsettet yter bedre for pengene garantert. Intel er kongen av ytelse, men bang for the buck så er AMD ubestritt og helt ærlig, tviler på at du merker kjempeforskjell i spill. 50-60 på idle, 80-90 under load. Men, kan godt være feil i temp målere. -26 grader er det som står da den kommer over 100 grader i speedfan på meg. @wiak: Max? max det tåler, eller max den kan bli..? (vil tro nr1). Har nok en god del å gjøre at den ene festesaken på ribba er litt knekt. Tenker litt på å kjøpe ny kjøler, men, om jeg i framtid vil kjøpe ny CPU, med ny sokkel som ikke dagens kjølere støtter er det ikke så mye vits. CPUen har overlevd lenge og klarer nok en stund til. Hvis ikke blir det laptop til jeg får meg i5 750. Ontopic: Ja, jeg hater AMD og elsker intel, noe som trolig ikke hjelper TS, så jeg har vel ikke så mye å si da jeg bare generelt hater AMD, med få grunner, bare at de blir varme (kanskje noe standard klage), og at alle andre jeg kjenner hater de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 9. juli 2010 Del Skrevet 9. juli 2010 AMD sine CPU'er blir ikke varmere enn intel sine. Nei, jeg hater ikke intel og elsker amd. Jeg liker faktisk intel best Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå