Matseng Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Ta denne og denne pluss dette skjermkortet som i tilegg er på tilbud Så har du en komplett gaming pc Lenke til kommentar
Behemian Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Virka helt fint det der. Men jeg må få nevne at dette prosjektet ikke kommer til å bli noe av før etter ferien, siden jeg jobber nå og sparer opp penger til da. Så alle midlertidige tilbud og div sånt trengs ikke regnes med i og med at de ikke vil være gyldige når jeg faktisk skal kjøpe maskinen. Men jeg gir meg... det blir en 80Gb SSD, pluss en 500Gb F3 eller WD Black.. jeg kommer dog fortsatt til å holde meg til 5850 i Crossfire. Men har dere noe å tilføye angående valg av kabinett, RAM og strømforsyning? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 *snip* Husk å kjøpe en 2,5" adapter for montering av harddisken i kabinettet slik at den ikke ligger løst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 En ssd kan man feste med teip Funker fett. Uansett, det finnes kabinetter som allerede har fester for ssd Lenke til kommentar
Behemian Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 En ssd kan man feste med teip Funker fett. Uansett, det finnes kabinetter som allerede har fester for ssd I lol'd xD Haha! De fleste nye kabinettene har medfølgende dippedutter for å sette opp 2,5" SSD disks.. så jeg tror det skal gå fint ^^ Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 ummm.... hadde heller kjøpt 5970 istedet for 2x 5850! Prisen blir nesten lik og bedre ytelse og stort oc potensiale! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594786 Lenke til kommentar
wiak Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Var ikke så dum pris på den der nei. Men hvordan er ytelsen på den i forhold til AMDen? Jeg ser denne er på 2,8Ghz mens AMD sin er på 3,2Ghz. Jeg sjekka også testen HW hadde gjort, men de hadde ikke tatt denne med i testen. AMD .. Intel .. hva er det du ikke skjønner? Intel er for gaming. AMD er om du bor i kaldt land. haha, AMD gjør mere for gaming en intel, hvorfor? AMD sin Radeon HD 5970 et den beste skjermkortet man kan få, tar råtta på intel siste det er ikke noe feil med AMD platformen, er bedre til og med, hvorfor? du får brukt 100% ytelsen av USB 3.0 og SATA 6Gbps på ALLE AMD 800/700 serie hovedkort AMD 890FX+SB850, gir deg hele 6 stk SATA 6Gbps, full støtte for USB 3.0, masse ytelse til skjermkort En ssd kan man feste med teip Funker fett. Uansett, det finnes kabinetter som allerede har fester for ssd duck tape kan brukes til mye mellom himmel og romvesene! Endret 2. juli 2010 av wiak Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg tenker på CPU'ene, ikke GPU. Intel er mer nyskapende, AMD bruker mer eldre teknologi og forbedrer. Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg tenker på CPU'ene, ikke GPU. Intel er mer nyskapende, AMD bruker mer eldre teknologi og forbedrer. Vi vet at intel, klokk for klokk gir bedre ytelse enn amd's tilsvarende prosessorer. Men når blir det verdt investeringen? Betale 3000,- ekstra, for å ha 100FPS istedet for 70? Når vil man merke denne forskjelle noensinne? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Jeg tenker på CPU'ene, ikke GPU. Intel er mer nyskapende, AMD bruker mer eldre teknologi og forbedrer. Vi vet at intel, klokk for klokk gir bedre ytelse enn amd's tilsvarende prosessorer. Men når blir det verdt investeringen? Betale 3000,- ekstra, for å ha 100FPS istedet for 70? Når vil man merke denne forskjelle noensinne? Om du filmer kan du merke (da faller FPS litt), eller i online-spill (du merker det ikke pga for få bilder, men pga du hopper lavere ol. i enkelte spill). EDIT: Ikke at 3000,- ekstra for 30 ekstra FPS er verdt det, nei. Jeg bare liker intel... Endret 2. juli 2010 av Jevrio Lenke til kommentar
branick Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Jeg tenker på CPU'ene, ikke GPU. Intel er mer nyskapende, AMD bruker mer eldre teknologi og forbedrer. Vi vet at intel, klokk for klokk gir bedre ytelse enn amd's tilsvarende prosessorer. Men når blir det verdt investeringen? Betale 3000,- ekstra, for å ha 100FPS istedet for 70? Når vil man merke denne forskjelle noensinne? Om du filmer kan du merke (da faller FPS litt), eller i online-spill (du merker det ikke pga for få bilder, men pga du hopper lavere ol. i enkelte spill). EDIT: Ikke at 3000,- ekstra for 30 ekstra FPS er verdt det, nei. Jeg bare liker intel... Har skjønt hva du liker tidligere på forumet. Det er lov det, men det er lurt å begrunne det hver gang, istedet for å bare trykke det ned i halsen på andre som ikke aner forskjellen. Og ang. filming... Egen liten harddisk til 500,- som opptaksprogrammet (type fraps, wegame osv) og opptakene lagres på, vil gi MYE bedre ytelse enn hoppet fra AMD X2 250 --> i7 980 ville gjort, bare så det er sagt. Kan du nevne hvilke spill det er viktig å kunne nå de siste 2 cm på hoppet, hvis man IKKE prøver å glitche? Lenke til kommentar
Xquzi Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 http://www.netshop.com/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=114794 - > Intel Core 2 Quad Q9650 3.0GHz 1333Mhz -> 2700 kr. Ganske bra cpu, som er veldig overklokk vennlig, og holder seg bra i ytelse den takler vanlige oppgaver raskere enn de felste i7 cpu'ene. Så da slipper du og betale 6k som du er så redd for. Men denne ser at Q9650 er litt dyr nå, så vent til prisen synker litt, så har du et bra kjøp. AMD blir mye fortere ødelagt og tåler ikke så mye varme etc. Intel pleier og ligge forran, på ytelse og kvalitet ( bare et forslag / min mening. ) Sorry for skrivefeil, er litt trøtt x) Lenke til kommentar
branick Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 http://www.netshop.com/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=114794 - > Intel Core 2 Quad Q9650 3.0GHz 1333Mhz -> 2700 kr. Ganske bra cpu, som er veldig overklokk vennlig, og holder seg bra i ytelse den takler vanlige oppgaver raskere enn de felste i7 cpu'ene. Så da slipper du og betale 6k som du er så redd for. Men denne ser at Q9650 er litt dyr nå, så vent til prisen synker litt, så har du et bra kjøp. AMD blir mye fortere ødelagt og tåler ikke så mye varme etc. Intel pleier og ligge forran, på ytelse og kvalitet ( bare et forslag / min mening. ) Sorry for skrivefeil, er litt trøtt x) Du mener altså at han skal kjøpe prosessor til en utdatert sokkel? Hvorfor blir AMD fortere ødelagt? Er det pga de knekker i kantene, eller generellt at de bare deler seg på midten etter noen år? Skjønte ikke helt hva du mente her nå. AMD tåler ikke så mye varme heller nei? Den AMD prosessoren trådstarter har valgt seg har meget gode tall å vise til når det gjelder temperaturer nemlig. Det ble faktisk linket til dette tidligere i tråden som jeg syns du burde lese hele testen av, ikke bare hoppe over siden det er AMD. Q9650 har et "større" varmeproblem enn de nye prosessor seriene har, så du bommer bittelitt her også desverre. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) http://www.netshop.c...spx?plid=114794 - > Intel Core 2 Quad Q9650 3.0GHz 1333Mhz -> 2700 kr. Ganske bra cpu, som er veldig overklokk vennlig, og holder seg bra i ytelse den takler vanlige oppgaver raskere enn de felste i7 cpu'ene. Så da slipper du og betale 6k som du er så redd for. Men denne ser at Q9650 er litt dyr nå, så vent til prisen synker litt, så har du et bra kjøp. AMD blir mye fortere ødelagt og tåler ikke så mye varme etc. Intel pleier og ligge forran, på ytelse og kvalitet ( bare et forslag / min mening. ) Sorry for skrivefeil, er litt trøtt x) AMD tåler mindre?, er jo lattelig, da kan du også si at alle IBM sine, chips blir ødelagt like fort, de er basert på samme teknologi som amd sine, Core 2 Quad 9650 er utdatert og er dyr å kjøpe nå, AMD Phenom x4 II 965 eller Phenom II X6 1090T koster mindre og yter omtrent likt i tilegg får du de beste hovedkorta som har 6 stk SATA 6Gbps, USB3.0, PCI express 2.0 på alt, hehe http://www.anandtech...oduct/146?vs=49 du kan også si at intel sine egene Core i serie yter like mye som 9650 http://www.anandtech...roduct/49?vs=47 viste du også at intel sine Pentium 4 ikke tålte varme? http://www.tomshardw...ews/p4,919.html alle amd sine cpuer slå seg selv av når dem blir for varme http://www.amd.com/u...ol-n-quiet.aspx Endret 6. juli 2010 av wiak Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Blir mange rebooter... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Blir mange rebooter... Hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Blir mange rebooter... Hva er det du snakker om? alle amd sine cpuer slå seg selv av når dem blir for varme Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Dette gjør intel sine og, og dette gjelder veldig høye temperaturer slik som 100 grader og oppover Lenke til kommentar
branick Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 @ Jevrio: Jeg skjønner at du ikke engang har GIDDET å lese testen som det ble linket til på post nr 8 i denne tråden. Trykk på den en gang til, og bla deg fra til testen som omhandler overklokking av prosessoren som er satt opp i trådstarters system. edit: Hvis du ikke gidder dette nok en gang, skal jeg quote her for deg. @ original hastighet Here you are looking at a CPU stress test. Processor temperatures while 100% utilized remain below 30 Degrees C / 86 F. We are cooling the processor with an OCZ Vendetta heatpipe based cooler only. @ overklokket 4GHz+ This is one other thing we really have to complement AMD on, the temperatures of the Phenom II X6 processors are just phenomenal. Even overclocked (over 4 GHz) we keep really acceptable temperatures below 45 Degrees C based on a 25 USD Heatpipe based CPU cooler. Let's go the next page and see where we end with our overclock. Hvorfor i alle dager skulle dette resultere i mange rebooter? Er du så fanboy at du ikke ser din egen dumhet eller hva er det som foregår hos deg? Prosessoren trådstarter har valgt seg er ypperlig, nuff said! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jevrio: GTFO Trådstarter burde absolutt gå for et AMD system med 1055T. Syk ytelse kontra pris. Kombiner denne med 4GB 1600MHz RAM, et HD5870, 890HK, 80GB intel SSD og en samsung F3 eller WD Black til lagring og du har et heftig system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå