Gå til innhold

Kraftig stasjonær pc - har jeg valgt riktige komponenter?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Hei.

Jeg skal kjøpe meg ny PC og skal bruke en del penger på det. Jeg vil ha en kraftig PC som takler de fleste oppgaver svært bra. Se gjennom listen min, kommentarer og eventuelle tillegg eller mangler mottas med takk!

PC.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du legger vel mye penger i en SSD som nå/snart passeres i ytelse av andre modeller/merker. I tillegg er SSD-ene fortsatt under utvikling, og Intels tredje generasjon er på trappene, dermed vil SSD-en du tar med her falle i pris.

Endret av C64C
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Synes du legger vel mye penger i en SSD som nå/snart passeres i ytelse av andre modeller/merker. I tillegg er SSD-ene fortsatt under utvikling, og Intels tredje generasjon er på trappene, dermed vil SSD-en du tar med her falle i pris.

Problemet er at Intels tredje generasjon ikke kommer før slutten av året. Men du har rett i at jeg kan få mer for pengene. Jeg går heller for en annen modell fra Crucial http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590483. Jeg har ikke sett noen andre SSDer med bedre spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tips: Gå for BenQ-skjermer (mye billigere) og gå heller for to SSD'er med mindre størrelse i Raid0 :-)

Takk for svar. Jeg så på BenQ, men de har "bare" 1920x1080 oppløsning. Jeg vil ha 1920x1200 da jeg synes det ser bedre ut og gir meg mer skjermplass. Valget stod da mellom Philips og Samsung. Jeg likte utseende til Samsung bedre og når spesifikasjonene var nesten helt like like var valget enkelt.

I noen tilfeller hadde det vært lønnsomt å kjøpe fler SSDer isteden for en stor. I mitt tilfelle, nå som jeg har endret hvilken SSD jeg vil ha http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590483, er det billigere å kjøpe en stor enn fler mindre.

Lenke til kommentar

Var ikke klar over at du ikke 'godtok' 1920x1080 ;-)

Vet det kan være dyrere å kjøpe to små i stedet for en stor, men går du for to mindre og kjører disse i Raid0 - så har du mye bedre ytelse i tillegg! Spesielt siden du skal bruke så mange kroner på PC'en i første omgang :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Var ikke klar over at du ikke 'godtok' 1920x1080 ;-)

Vet det kan være dyrere å kjøpe to små i stedet for en stor, men går du for to mindre og kjører disse i Raid0 - så har du mye bedre ytelse i tillegg! Spesielt siden du skal bruke så mange kroner på PC'en i første omgang :-)

Godt forslag! Når jeg kjøper et Sapphire Radeon HD 5850 til slenger jeg på en ekstra SSD. Men da er spørsmålet: er hovedkortet mitt bra nok som RAID-kontroller? Burde jeg velge et annet hovedkort eller kjøpe et eget RAID-kontrollerkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...