bruno99 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Etter en periode med problemer med (stasjonær) PC`n tenkte jeg at jeg skulle rydde opp. "Proff" som jeg er klarte jeg å slette noen viktige komponenter for windows, så nå kommer jeg ikke på nett og jeg får opp masse feilmeldinger. I utgangspunktet ikke så farlig siden jeg hadde planer om å reinstalle hele OS uansett. Hadde aldri gjort det på den pc før og da jeg startet opp fikk jeg ikke noe valg om å boote fra cd selv om jeg trykket både f2, f9,f10 osv.. Inne på windows startet jeg den manuelt der, men da fikk jeg følgende beskjed: "Setup was unable to read from or write to drive C. If a virus scanner is running, disable it then restart setup." Noe virus scanner har jeg altså ikke kjørende.... Anyone? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 1) dfu kan ikke styrate Windows-CDen innefra Windows for å reinstallere. Du må boote fra CDen. 2) Sjekk boot-rekkefølge i BIOS. CD-stasjon må være først. Les manualen til din maskin/hovedkort for hvordan du kommer inn i BIOS. 3) Hvorfor holder du info om maskin og opertativsystem hemmelig? Disse opplysningene er nødvendig for å kunne gi fornuftige svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå