Gå til innhold

Problemer med reinstall av windows XP

Anbefalte innlegg

Etter en periode med problemer med (stasjonær) PC`n tenkte jeg at jeg skulle rydde opp. "Proff" som jeg er klarte jeg å slette noen viktige komponenter for windows, så nå kommer jeg ikke på nett og jeg får opp masse feilmeldinger. I utgangspunktet ikke så farlig siden jeg hadde planer om å reinstalle hele OS uansett. Hadde aldri gjort det på den pc før og da jeg startet opp fikk jeg ikke noe valg om å boote fra cd selv om jeg trykket både f2, f9,f10 osv.. Inne på windows startet jeg den manuelt der, men da fikk jeg følgende beskjed: "Setup was unable to read from or write to drive C. If a virus scanner is running, disable it then restart setup."

Noe virus scanner har jeg altså ikke kjørende....

Anyone? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) dfu kan ikke styrate Windows-CDen innefra Windows for å reinstallere. Du må boote fra CDen.

2) Sjekk boot-rekkefølge i BIOS. CD-stasjon må være først. Les manualen til din maskin/hovedkort for hvordan du kommer inn i BIOS.

3) Hvorfor holder du info om maskin og opertativsystem hemmelig? Disse opplysningene er nødvendig for å kunne gi fornuftige svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...