-Serenity- Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg lurer på å handle et sverd til å henge på veggen på nettet. Lurer i den forbindelse på et par ting. Først, er dette tollpliktig? For det andre regner jeg med at prisen på nettet inkluderer moms for det aktuelle landet butikken ligger i. Hva skjer da med momsberegningen når varen kommer hit? Jeg er jo lite interessert i å betale moms på moms... Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 For alle varer over 200 kr så kommer det moms på 25%. Burde vært på varer over 20 000, rart at alle i Norge skal loppes for penger uansett hva det gjelder. Lenke til kommentar
-Serenity- Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Men blir det i det hele tatt tatt hensyn til at prisen allerede inkluderer en eller annen prosentsats moms fra før? Eller slenger de bare 25% på prisen ukritisk? Det er jo ran! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 Det er kjøpers ansvar å forsikre seg om at selger trekker fra landets moms før det sendes. Med andre ord må du ordne dette med selger da tollvesenet ikke har noe med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå