rambo555 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 har bestått i alle 6 fagene man trenger for å få studiekompetanse.. Men fik karakterene hjem og der står det kompetansebevis og på baksiden står det at kompetansebevis er dokomentasjon for vurdering av gjennongått opplæring som ikkekvalifiserer til vitnemål eller fagbrev. Kan det ha noe med at det bare er ført opp norsk,samf og historie karakteren på kompetansebeviset jeg fikk,,og de har ikke tatt med matte engelsk og natrufag som jeg har bestått fra tidligere??? Noen som vet om skolekontoret har åpent i ferien? Lenke til kommentar
Vibe89 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Er riktig som du sier, kompetansebevis kvalifiserer ikke til vitnemål eller fagbrev. Det er også korrekt at kompetansebeviset bare viser det du har bestått i år/nå, da vitnemål er det som viser absolutt alle fag/eksamener du har bestått opp gjennom videregående; og som videre gir grunnlag for generell studiekompetanse. Slik jeg forstår det har ihvertfall min skole oppe til fredag denne uken for å hente vitnemål, vet ikke om dette gjelder alle skoler da. Om jeg hadde vært deg ville jeg tatt en tur ned på skolen så fort som mulig før det er for sent Kort sagt; de andre fagene du har bestått kommer på vitnemålet (alt står der). Endret 1. juli 2010 av Vibe89 Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Da jeg skulle få vitnemål i (gikk ut fra vgs i fjor), så fikk jeg kompetansebevis. Hadde byttet skole og dermed hadde det vært noen problemer med formalitetene som gjorde at jeg bare fikk kompetansebevis selv om alle fagene som var nødvendige var bestått. Kontakten skolen min, samt den gamle skolen, og fikk ordnet det slik at jeg fikk vitnemålet. EDIT: Postet om dette på Diskusjon.no da problemet oppstod, og fikk rettet det. Her er innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1126109&st=0&p=13986345 Endret 1. juli 2010 av Mathias-S Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 har lurt litt på dette jeg og, var noe surr når jeg søkte hos samordna opptak. Jeg sendte inn vitnemål fra den første vgs jeg gikk på, og kompetansebevis fra den andre. Og det var visst riktig sånn! (først var det en som ringte og sa at det var feil, så stressa jeg med det en stund, ringte tilbake noen dager senere og snakket med en annen dame, men hun sa det var riktig) LOL Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Er det vanlig å få kompetansebevis i VG2?? Skulle man ikke få sånn vitnemål? Har gått yrkesfag, hvis det har noe å si. Men uansett, jeg har bestått alle fag, og øverst står det: 1.året Bygg og anlegg - Bestått 2.året Bygg og anlegg - Bestått Nå er jeg veldig frustrert og forvirret... Endret 4. juli 2010 av DJ-Stigma Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Bump denne tråden jeg.. Tror jeg heller lager en ny tråd. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Er det vanlig å få kompetansebevis i VG2?? Skulle man ikke få sånn vitnemål? Har gått yrkesfag, hvis det har noe å si. Men uansett, jeg har bestått alle fag, og øverst står det: 1.året Bygg og anlegg - Bestått 2.året Bygg og anlegg - Bestått Nå er jeg veldig frustrert og forvirret... Det er vanlig å få kompetansebevis etter VG2, ja. Om du tar et år påbygg og består det, så får du generell studiekompetanse med tilhørende vitnemål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå