MrAvionics Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei. En jeg kjenner ønsker å overføre side aksjer fra en bank [sparebanken Sør] til en annen bank [skandia:Banken]. Han har nettbank hos Skandiabanken men ikke i Sør. Og koster det noe ? Takker for svar. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Han vil nok måtte selge seg ut og så kjøpe igjen i skandiabanken, ettersom forskjellige banker bruker forskjellige meglere. Da vil det koste vanlig kurtasje for både kjøp og salg. Hadde det vært mellom to banker i samme kjede ville jeg derimot trodd det gikk fint. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Norske aksjer står på en VPS-konto, som opprettes av banken. De kan overføres fra en konto opprettet av en bank til en annen ved å ta kontakt med banken de står i nå. Mange tar noen kroner for å gjøre det. Den største ulempen er likevel etter mitt syn at man ikke får med seg historikken for priser og kjøps/salgsdato for aksjer kjøpt på Oslo Børs, sånn at det blir mer jobb å fylle ut selvangivelsen. Hvis de er kjøpt slik ville jeg derfor bare latt dem stå til jeg skulle selge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå