thomit Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Du burdte kunne kjøre Crysis i full oppløsning og High grafikk (ingen AA/AF), og likevel få gj.snittlig fps på 30+. Very High blir vanskelig. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Tja, de sa jo mer enn tre uker til meg da jeg bestilte den, faktisk 26 dager sa de først, men jeg hadde den i hus før det hadde gått 3 uker da og min kom direkte fra Shanghai. Jeg prøvde jo Battlefield Bad Company 2 også på den, mente jeg hadde alt på maks og ikke noe lagg i det hele tatt. Kan godt smelle inn Bf BC 2 igjen og sjekke hvis diu er interessert i å vite hvordan den drar Bad Company 2. Begynner å bli gammel skjønner jeg, spilte Crysis på den au, mener det var i 1600 x 1050 (husker ikke helt) med alt på High og ikke noe lagg der heller. Er ikke så viktig, klarer nok BF2 ganske greit Det var ganske raskt det fra Shanhai. Får vel bare vente :!: Du burdte kunne kjøre Crysis i full oppløsning og High grafikk (ingen AA/AF), og likevel få gj.snittlig fps på 30+. Very High blir vanskelig. Ja tror nok ikke det går på Very High. Har aldri spilt Crysis men grafikken er vel veldig god på High også? Spilt veldig lite PC spill. Begynner nok å spille litt mer når eg får maskinen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Du burdte kunne kjøre Crysis i full oppløsning og High grafikk (ingen AA/AF), og likevel få gj.snittlig fps på 30+. Very High blir vanskelig. Husker ikke om jeg hadde på AA/AF, men jeg tror jeg har på enten 2x eller 4 x. Ikke noe i veien for å prøve igjen. Jeg mener bortsett fra den feil koden så virker jo M17x helt flott for øyeblikket. Dritten er jo at jeg installerte Crysis Warhead også, men da fikk jeg fy fra EA. Fikk beskjed om at jeg hadde installert den på mer enn tre PCer (hvilket er ren løgn, har kun hatt den på 2 PCer før), så jeg måtte kjøpe ny lisens hvis jeg ville spille Crysis Warehead mer. Sorry to say, men måtte EA brenne evig i helvete. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Du burdte kunne kjøre Crysis i full oppløsning og High grafikk (ingen AA/AF), og likevel få gj.snittlig fps på 30+. Very High blir vanskelig. Husker ikke om jeg hadde på AA/AF, men jeg tror jeg har på enten 2x eller 4 x. Ikke noe i veien for å prøve igjen. Jeg mener bortsett fra den feil koden så virker jo M17x helt flott for øyeblikket. Dritten er jo at jeg installerte Crysis Warhead også, men da fikk jeg fy fra EA. Fikk beskjed om at jeg hadde installert den på mer enn tre PCer (hvilket er ren løgn, har kun hatt den på 2 PCer før), så jeg måtte kjøpe ny lisens hvis jeg ville spille Crysis Warehead mer. Sorry to say, men måtte EA brenne evig i helvete. Du kan godt teste Crysis, er litt interessert i hvordan Pcen klarer det spillet. Er nok et spill eg vil kjøpe. Minimum på High. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Du kan godt teste Crysis, er litt interessert i hvordan Pcen klarer det spillet. Er nok et spill eg vil kjøpe. Minimum på High. Okay, kan godt gjøre det. Gi meg 30 - 40 minutter så skal jeg være her en tilbake melding. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Jeg får gjennomsnittlig 32 fps på mitt lett overklokkede single GTX 280M, med 1920x1200 oppløsning, High grafikk, ingen AA/AF, DirectX 10. 27 fps ikke overklokket. Da burdte du med en CrossFire eller SLI løsning få mer enn det. Bruk denne . Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Mener at jeg kjørte den, fikk vel 34 eller 38 fps, men mulig jeg husker feil da. I den Alienware M17x som jeg har er det 2 x HD 5870 Mobility kort i CF. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Nå har jeg prøvd Crysis i 1920 x 1200 med alt på høy, dog ingen AA/AF, og hadde en fps på ca 40 til 45, aldri under 34 fps. Men vær klar over at jeg spilte kun 10 - 15 minutter. Og blir det mer action med eksplosjoner og slikt så faller nok fps en del regner jeg med. Men setter jeg oppløsningen lavere så blir nok fps enda høyere. Brukte Fraps til å sjekke fps med. Endret 18. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Nå har jeg prøvd Crysis i 1920 x 1200 med alt på høy, dog ingen AA/AF, og hadde en fps på ca 40 til 45, aldri under 34 fps. Men vær klar over at jeg spilte kun 10 - 15 minutter. Og blir det mer action med eksplosjoner og slikt så faller nok fps en del regner jeg med. Men setter jeg oppløsningen lavere så blir nok fps enda høyere. Brukte Fraps til å sjekke fps med. Ja, okey. Funke ganske bra med andre ord... Kommer nok til å kjøpe det. Er jo ganske billig... Hvor mange fps må man ned i før det begynner å lagge? Endret 18. juli 2010 av Raul07 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2010 Vanskelig å si, men mener å huske at kommer man under 20 - 25 fps da begynner du å få problemer med å spille. Spillbart, hvis du vil ha flytende spill, så bør man vel over 30 fps. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 (endret) Vel ... til tross for at Crysis/Warhead er beryktet som særdeles krevende for gpu'en, så er det ikke like uspillbart som enkelte andre spill, på forholdsvis lav fps - etter min mening. Nå er jeg ikke noen hard core gamer, og har antagelig andre preferanser enn sånne, men jeg synes at Crysis går helt greit for meg, selv med kortet uklokket. Noen ganger dupper det ned til under 20 fps, i korte øyeblikk - men det gjør ikke meg noe. Endret 18. juli 2010 av thomit Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 Vel ... til tross for at Crysis/Warhead er beryktet som særdeles krevende for gpu'en, så er det ikke like uspillbart som enkelte andre spill, på forholdsvis lav fps - etter min mening. Nå er jeg ikke noen hard core gamer, og har antagelig andre preferanser enn sånne, men jeg synes at Crysis går helt greit for meg, selv med kortet uklokket. Noen ganger dupper det ned til under 20 fps, i korte øyeblikk - men det gjør ikke meg noe. Nå er vel Crysis et av de mer krevende spillene som er ute på markedet? Nei eg bryr meg ikke noe om hvis det hakke i et lite øyeblikk av og til. Men om det skjer hver gang det skjer litt på skjermen er det liten vits å spille. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Crysis er nok det spillet som krever mest av hardware for å spille, men selv på medium detaljer er det absolutt verdt å spille. Eller man kan kjøre det i 1400 x 900 med alt på Høy. Det som er så imponerende med det spillet er faktisk selve naturen rundt deg, du stopper rett og slett opp og bare står der og ser deg rundt. CoD Modern Warfare kan du spille helt uten problemer med alt på maks, jeg har også kjørt noen runder med Need for Speed Shift og helt topp detaljer og grafikk på det spillet også. Må jo si at jeg kanskje kan kalles en "mini" hardcore gamer, selv om jeg ikke er en ungsau lengre (er 52 år gammel). Var derfor jeg kjøpte en Alienware M17x bærbar. Men det var ikke det jeg skulle si, min Alienware virker fortsatt helt supert. Kjørte som sagt en haug med nye benchmark, og ingen feil på noe. Maks temperatur på CPU etter en time med Prime95 var 74 grader, temperatur på GPU var nok oppe i 105 grader etter 40 minutter med Furmark, men ingen feil eller artifacts. Jeg er ikke sikker på hva er maks temperatur på et HD 5870 Mobility kort da, men tror at alle skjermkort for bærbare har en høyere termisk temperaturgrense enn vanlige skjermkort. Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Crysis er nok det spillet som krever mest av hardware for å spille, men selv på medium detaljer er det absolutt verdt å spille. Eller man kan kjøre det i 1400 x 900 med alt på Høy. Det som er så imponerende med det spillet er faktisk selve naturen rundt deg, du stopper rett og slett opp og bare står der og ser deg rundt. CoD Modern Warfare kan du spille helt uten problemer med alt på maks, jeg har også kjørt noen runder med Need for Speed Shift og helt topp detaljer og grafikk på det spillet også. Må jo si at jeg kanskje kan kalles en "mini" hardcore gamer, selv om jeg ikke er en ungsau lengre (er 52 år gammel). Var derfor jeg kjøpte en Alienware M17x bærbar. Sett litt video av Crysis på Youtube, ser veldig bra ut når det gjelde landskap... Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Crysis er nok det spillet som krever mest av hardware for å spille, men selv på medium detaljer er det absolutt verdt å spille. Jeg tror Metro 2033 krever mer. Hadde vært kult om du fikk testet Metro 2033 i DX11 med alt på very high og AA/AF på max Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Jo, ja, kunne jo ha testet Metro 2033 også, men jeg vet ikke om det finnes en demo som kan lastes ned noe sted. Burde ha skjønt, et raskt søk på nettet sier "no have demo"!! Endret 19. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 Okay, enda en liten oppdatering. Fikk svar i dag fra Dell, og kort sagt så ba de meg å kysse meg bak. Jeg kan ikke levere tilbake laptopen hvis det har gått mer enn 7 dager fra jeg fikk den. Og der fikk jeg den. MEN på en annen side så virker den fint som bare det for øyeblikket, og jeg har tross alt 2 år garanti på super maskinen. Så jeg tror jeg beholder den for øyeblikket. Har ikke hatt noen hikk ups siden fredag kveld, så jeg krysser fingrene. Skal forresten installere Bad Company 2 og kjøre en liten fps test med Fraps. Will keep you posted som det så fint heter. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Forresten, installerte Need for Speed Prostreet, ikke det mest avanserte spillet da, men det går så det uler det au. Ikke noe problem i det hele tatt. Bad Company 2 holder på å oppdatere seg nå, så regner med at jeg kan kaste meg over det spillet i løpet av 20 minutter, har dessverre ikke mer enn 6 Mbps linje. By the way, prøvde å laste opp en liten video fra CoD4 MW, men fikk smekk over fingrene. Beskjeden var: "Du har ikke tillatelse til å laste opp denne filtypen" i meget rød farge. Skjønner ikke noe jeg, har jo lov til å laste opp 200 MB og filen er på fattige 2,2 MB. Kanskje forum sjefene ikke liker mpeg filer?????? Vil være tilbake om ca 20 minutter med en liten tilbake maelding om BC 2. Kommer til å spille med alt på maks. Endret 19. juli 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Raul07 Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Forresten, installerte Need for Speed Prostreet, ikke det mest avanserte spillet da, men det går så det uler det au. Ikke noe problem i det hele tatt. Bad Company 2 holder på å oppdatere seg nå, så regner med at jeg kan kaste meg over det spillet i løpet av 20 minutter, har dessverre ikke mer enn 6 Mbps linje. Det begynner å bli noen år gammelt Pro Street. Men eg venter i spenning eg angående BF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå