Gå til innhold

Nokia N97mini Kortslutning

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg var litt uheldig på jobb. hadde mobilen og et ID kort fra jobb i samme lomme. Når jeg skulle ta opp telefonen så jeg at ID kortet hadde glidd imellom Tastaturet og skjermen, skjermen var helt svart når jeg prøvde og bruke den. Jeg åpnet og lukket skjermen noen ganger, da kom det plutselig røyk fra mobilen.

Dette var da dagen før jeg skulle på ferie i tyrkia.

Sendte mobilen inn til Moobi, siden jeg hadde fått telefonen fra dem. De konkluderte med:

Telefonen er dessverre utsatt for væskeskade. i tillegg var også hingeflex revet av. Garantien bortfaller derfor fra produsenten. Vennligst svar på vårt prisoverslag innen 14 dager. Irr på hovedkortet, og telefonen er derfor ikke reparerbar.

Dette skjønner jeg ikke noe av... Veskeskade? kan jo aldri huske å ha mistst den i vann..

Syns dette er veldig dårlig service fra moobi..Telefonen funket jo fint helt fram til kortslutningen. Det går derfor ikke ann og reparere den heller..

Jeg har sendt mail til Moobi at jeg ønsker bilde av denne "væskeskaden" som jeg nå i dag(1juli) går og venter på.

Hvor stor % er det for at et IDkort skal gli i mellom skjermen og tastaturet?

Har ikke vært i kontakt chess eller forsikringen siden jeg er i tyrkia.

jeg har Reiseforsikring og Mobilforsikring igjennom Chess...

Hva burde jeg gjøre i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan for så vidt dra dette så langt du bare gidder. Om Moobi ikke går med på å erstatte/reparere telefonen, så kan du kontakte Forbrukerrådet og evt. senere Forbrukertvistutvalget. Men det beste er nok å sjekke om en av forsikringene dekker ny telefon.

Problemet med væskeskade, er at det er tusen ting som kan forårsake dette, også ting som av mange regnes som normal og forsvarlig bruk. Å la mobiltelefonen ligge på et i utgangspunktet tørt bord på en fest, er for eksempel ikke trygt. Noen kan få sølt en dråpe eller flere med væske på mobilen uten at du merker det, verken når det skjer eller senere. Du kan ha hatt mobiltelefonen i lomma mens det regnet, den kan ha ligget på badet mens du dusjet osv... Man kan argumentere med at en mobil som man skal ha med over alt skal tåle dette, men man må samtidig være klar over at elektronikk er veldig følsomt overfor fukt og væske.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke lenger jobber i en butikk som selger mobiltelefoner. Veldig ofte fikk vi avslag på garanti/reklamasjon fra verksted pga støt/væske/klemskade, hvorpå kunden hardnakket hevdet at h*n aldri har utsatt mobilen for uriktig bruk, tross bildebevis. Ærlig talt, man har med seg mobilen over alt, og det kan skje mye som kan skade mobilen uten at man tenker videre over det. Så hvordan kan man 100% sikkert vite det?

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...