€uropa Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Moro. Hvordan får man tosifret promille? Hva skal man drikke, hvor fort, og hvor mye? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Er det ikke bare alkoholikere/misbrukere som overlever så høy promille da? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Hvor lenge må man være alkoholiker, eller full i et strekk før man kan prøve å oppnå tosifret promille? Hvis en hel prosent av væsken i blodårene dine er ren alkohol, vil ikke dette hindre blodet fra å transportere nok oksygen til hjernen? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Joa, man må nok være nokså tolerant for å klare noe slikt. Var visstnok en franskmann som ble tatt med rundt 13 i promille (hvis jeg husker riktig) han ble stoppet av veipolitiet fordi den ene baklykta var gåen. Altså, de stoppet han fordi lykta ikke virket, de hadde ikke merket noe annet galt med kjøringa. Dersom man drikker veldig mye, hver dag over lengre tid, vil man kunne få høyere promille enn 3-4 uten at det er alvorlig. Dersom jeg hadde drukket ett par helflasker med sprit på styrten hadde jeg nok ligget 6 fot under iløpet av kort tid. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har vanligvis ikke noe problem med 0.7L 40% på en kveld - sist fredag husker jeg så og si ingenting av though, siden vorset bare varte i halvannen time. Over ~fire timer går det derimot fint for min del. Jeg minner om det gamle jungelordtaket: Den som drikker en hel flaske sprit på halvannen time sitter ikke på forum og skriver om det, han sitter på trappa til polet og tigger penger til mer ... Pff, helgefyll ≠ alkoholisme. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Pff, helgefyll ≠ alkoholisme. helgefyll -> alkoholisme... Bare hold på lenge nok. Geir 1 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Er alkohol så avhengighetsskapende at man kan risikere å bli avhengig av en fyllefest i helgen over lengre perioder? Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Er alkohol så avhengighetsskapende at man kan risikere å bli avhengig av en fyllefest i helgen over lengre perioder? JA! Men avhenger også litt av mengden alkohol du inntar og hvor mye kroppen din tåler. De fleste klarer kanskje å gå gjennom ungdomsårene med helgefyll, men det fins de som ikke klarer dette. Tenk på dette også, noen kan bli alkis pga av ditt bidrag til helgefyll. Moralen er, ta deg en pause og få vennene med på en pause. Spill fotball, eller finn på noe annet. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Alkohol kan vel bare skape en psykisk avhengighet, og derfor er det mer som ligger til grunn for å bli alkoholiker enn helgefyll... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Åja, nei selv så drikker jeg ikke mer enn maks 2 ganger i måneden med unntak av når Petter kommer på besøk. Edit: Alkohol kan skape fysisk avhengighet. Er faktisk mulig å dø av abstinensene. Heldigvis har vi midler idag som gjør at dette ikke skjer. Endret 3. juli 2010 av Aleks Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Alkohol kan vel bare skape en psykisk avhengighet, og derfor er det mer som ligger til grunn for å bli alkoholiker enn helgefyll... Har endel med hjernen å gjøre og nerveceller og slikt, husker ikke eksakt i og med at jeg lærte det i biologi 1 på videregående. Men la oss si at vi tar for oss smertesenteret i hjernen. Vi har da endorfiner som er kroppens egen smertelindrende stoff. Hvis kroppen får i seg mye alkohol så mister hjernen/kroppen det som skal ta imot disse endorfinene pga for lite behov av det. Husker ikke flere gode forklaringer i hoden men holder på å google Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 I fjor sommer da vi var til Amerika. Drakk vi sånn ca 3-4 ganger i uka. I 1 måned. Må si at det brant litt mer etter alkohol etter den måneden. Blir jo på en måte avhengig av rusen.. Hehehe... Men selvsagt kom jeg over det Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 I fjor sommer da vi var til Amerika. Drakk vi sånn ca 3-4 ganger i uka. I 1 måned. Må si at det brant litt mer etter alkohol etter den måneden. Blir jo på en måte avhengig av rusen.. Hehehe... Men selvsagt kom jeg over det Annenhver dag er da ikke akkurat helgefyll? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Nei, men var ikke det jeg ville påpeke. Ville igrunn bare påpeke hvor lett det er å bli "avhengig". Spesielt og da skolebarn som har sommerferie nå, har en tendens til å drikke mye da. Det husker jeg selv fra når jeg hadde sommerferie. Lenke til kommentar
Flux1 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 *snip* Det er både individuelt og situasjonsavhengig hvor mye man tåler før det går ille. Ingen form for sprit overhodet, da går det dårlig Men kjør på med øl ^^ Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ingen form for sprit overhodet, da går det dårlig Men kjør på med øl ^^ Ifølge mythbusters er øl og sprit bedre enn bare øl mot hangover Testa det selv gjorde dem og Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) .. Endret 9. mars 2016 av dymoletratag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå