Gå til innhold

Alkohol, drakk for mye?

Anbefalte innlegg

Snakk om "Placebo" så gav jeg en kompis av meg Sprit-Ekstrakt med Sprite (det svidde i halsen men var 0 alkohol) Han styrta allt (i skolen :p ) etter det så gikk han å vingla och sa masse dritt :roll:

Fikk bare litt panik igår, fikk så mange hukommelsetap tror jeg hadde 2-3 Promille (Leste på en side om åssen man reagerte)

Aleksmy: Nei jeg brukte ikke allt på sprit till meg, jeg delte med vennene mine, og siden jeg liker å dele så forsvinner penger ganske fort :(

Men tror jeg har lert en ting!

Drikke moderate mengder :)

För hata jeg vodka smaken, men nå elsker jeg den MÅ BLANDES MED SCHWEPPES! :w00t:

Jeg ringte 112 og ba dem sende ambulangse men når de ba om navn så sa jeg bare att jag ikke kunne si det til dem :p

Skreik på Dama mi att jeg skulle gjöre det slutt om henne ikke ringte 112 :cry::ermm: angrer noe sykt, men henne visste jeg var full så henne brydde seg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

0,7 l med 40 % er nok til å gi meg små hukommelsestap ihvertfall, drakk ca det natt til 1. mai i år (litt over en halv helflaske med dworek). Og jeg har noen svarte hull den kvelden for å si det sånn. Vil tippe rundt 0,7l på deling er passe om dere har tenkt til å fordele litt utover kvelden. Nå har riktignok jeg mye erfaring med alkohol, men er ikke store karen.

Gode gamle dworek ja :p

Det er den billigste spriten du får i Norge om jeg ikke tar feil.

Placebo effekten funker som regel i de fleste tilfeller, men kan ikke se for meg hvordan den skal gjøre deg veldig beruset :hmm: . Må vel prøves for å forstå.

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Jeg har vanligvis ikke noe problem med 0.7L 40% på en kveld - sist fredag husker jeg så og si ingenting av though, siden vorset bare varte i halvannen time. Over ~fire timer går det derimot fint for min del.

Jeg minner om det gamle jungelordtaket: Den som drikker en hel flaske sprit på halvannen time sitter ikke på forum og skriver om det, han sitter på trappa til polet og tigger penger til mer ...

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nja Njo, men uansett, du lever fortsatt, og kanskje du har lært det til neste gang også :) Jeg lærte også at de ikke er lurt å downe sprit rett ned på kort tid på den harde måten, ikke at jeg måtte ringe noen nødnummer da. Det som er med sprit er at det tar litt tid før det sparker, og når det sparker så sparker det hardt. Det jeg pleier å gjøre er å kjøpe meg en flaske med sprit (22% siden jeg bare er 18), også holde det gående med cider eller øl, for da får du ikke i deg alt for mye, men dette må du eksprementere deg litt fram til desverre.

Lenke til kommentar

Jeg har vanligvis ikke noe problem med 0.7L 40% på en kveld - sist fredag husker jeg så og si ingenting av though, siden vorset bare varte i halvannen time. Over ~fire timer går det derimot fint for min del.

Jeg minner om det gamle jungelordtaket: Den som drikker en hel flaske sprit på halvannen time sitter ikke på forum og skriver om det, han sitter på trappa til polet og tigger penger til mer ...

Tja, tror det kommer veldig ann på personen det gjelder det.

Var forresten innom det samme i en annen tråd. Norsk drikkekultur er nesten blitt slik at du skal gå edru i ukedagene og bånne ei flaske 40' i helga :hmm:

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

*Kremt*, 700kr i whiskey gikk ned i går kveld, tok meg vel ca. 1 time å få i meg heile flaska. Spydde opp igjen ein god del, slokna på kjøkkengulvet, fikk sparka liv i meg 2t seinare, tok ei pils og drog på byen.

I utgangspunktet skuffa over eigen dømmekraft, men eg blir ikkje overraska om det gjentar seg om ikkje alt for lenge, dog sannsynlegvis med litt billigare drikkevarer.

For the record: whiskeyen var min egen, kjøpt og betalt.

Var forresten innom det samme i en annen tråd. Norsk drikkekultur er nesten blitt slik at du skal gå edru i ukedagene og bånne ei flaske 40' i helga :hmm:

Omvendt her i England, drikker frå tirsdag til fredag/laurdag, slik er du sikker på å gå glipp av flest mogleg forelesninger. Slik blir også helga fri for alt stress, rein avslapping.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Jeg har ett spörsmål.

Hvor lenger varer alkohol rusen?

Fordi jeg drakk ganske fort fordi jeg ikke ville miste den.

Men neste gang så kanskje jeg burdte drikke litt mer med mellomrom, så jeg er stabil men fortsatt pratesjuk :) så sparer jeg sikkert penger og sprit på det.

Takk til dere som sa jeg skulle drikke vann :thumbup:

Lenke til kommentar

En 0.5L øl? Det høres usannsynlig ut. Hvis jeg ikke husker feil, sa naturfaglæreren på ungdomsskolen at kroppen forbrenner 0,15 promille i timen, så det vil si at én øl gir 0,3 i promille?

Dette er ganske forskjellig fra person til person, det handler om hvor store sjanser du vil ta. Jeg har alltid en tommelfinger regel på at jeg venter minst en time hvis jeg tar meg en 0.33 liter med øl.

Jeg har forresten hørt at en 0.5 liter gir det ca 0.2 i promille, men jeg setter meg uansett ikke i bilen rett etter å ha drukket en glassflaske på 0.33...

Lenke til kommentar

Hvor høy promille har du når du får dårlig balanse, når synet sløves og når du er død?

Skal vel ikke mer en 1 i promille før du begynner å snøvle og gå i zig zag. grensa går vel rundt 3-4 før du stryker med, selvom folk har hatt promille som er langt over 2 siffra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...