♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Heisan blei 40% drakk halve hver, bare att jeg styrta ned massa siden jeg njöt det veldig mye. Shotta lite först så alkohol smaken ikke blei så sterk. Takker for Geir sitt svar, har alltid vert en grei Mod (eller hva du vill bli kallt ) ente opp med att jeg ringte 112, giftsentralen, hjelpelinjen hadde veldig mye panik angst for jeg trodde jeg skulle dö (ikke fjortis fyll eller förste fylla) Ringte kjeresten min og skreik på henne Håper jeg ikke forstyrrer dere. Har fått mine svar som jeg trengte Takk allesammen. <3 Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Heisan blei 40% drakk halve hver, bare att jeg styrta ned massa siden jeg njöt det veldig mye. Shotta lite först så alkohol smaken ikke blei så sterk. Takker for Geir sitt svar, har alltid vert en grei Mod (eller hva du vill bli kallt ) ente opp med att jeg ringte 112, giftsentralen, hjelpelinjen hadde veldig mye panik angst for jeg trodde jeg skulle dö (ikke fjortis fyll eller förste fylla) Ringte kjeresten min og skreik på henne Håper jeg ikke forstyrrer dere. Har fått mine svar som jeg trengte Takk allesammen. <3 I helvete, du er på nFF og du! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Redigert. Endret 13. februar 2015 av Sitronsaft 1 Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Krom-stag: jasså du så det Sitronsaft: jeg er ganske trygg nå, jeg takker for ditt svar. Sorry att jeg ikke orker å skrive mye Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Antar det er noen som våkner i god form i løpet av de neste timene Hva sa 112 og giftsentralen? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Heisan blei 40% drakk halve hver, bare att jeg styrta ned massa siden jeg njöt det veldig mye. Shotta lite först så alkohol smaken ikke blei så sterk. Takker for Geir sitt svar, har alltid vert en grei Mod (eller hva du vill bli kallt ) ente opp med att jeg ringte 112, giftsentralen, hjelpelinjen hadde veldig mye panik angst for jeg trodde jeg skulle dö (ikke fjortis fyll eller förste fylla) Ringte kjeresten min og skreik på henne Håper jeg ikke forstyrrer dere. Har fått mine svar som jeg trengte Takk allesammen. <3 Kjempegreier, her lager du ein tråd på forumet med spørsmål om ei bestemt mengde alkohol er nok for å bli full. Du får innspel med berekningar og gode antagelser på kva som vil være sånn ca passelig mengde for deg. Deretter bestemmer du deg for å berre droppe alle råda du har fått og mykje godt dobblar mengda av alkohol som du har blitt anbefalt. Du hadde spart deg sjølv (og det offentlege) mykje styr dersom du faktisk hadde fulgt råda du har fått i staden for å berre hive innpå med sprit for å sjå korleis det går. Det gjekk ikkje uventa dårleg. Og kva har vi lært av denne erfaringa? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nåja, de fleste av oss har driti oss ut på alkoholen. Noen av oss lærer andre ikke. Etter mine beregninger og stalkeskills så er han 15 år og blir 16 veldig snart. Egentlig for tidlig spør du meg, men det får vel være opp til den enkelte. Lykke til, håper du drikker litt mindre neste gang. Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Esj nå sitter jeg her med 800- kr Vont i magaen. 112 så jeg skulle slutte og ringe. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Den er lei. Hva brukte du 800 kroner på? Ikke all drikka alene håper jeg? Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Heisan blei 40% drakk halve hver, bare att jeg styrta ned massa siden jeg njöt det veldig mye. Shotta lite först så alkohol smaken ikke blei så sterk. Takker for Geir sitt svar, har alltid vert en grei Mod (eller hva du vill bli kallt ) ente opp med att jeg ringte 112, giftsentralen, hjelpelinjen hadde veldig mye panik angst for jeg trodde jeg skulle dö (ikke fjortis fyll eller förste fylla) Ringte kjeresten min og skreik på henne Håper jeg ikke forstyrrer dere. Har fått mine svar som jeg trengte Takk allesammen. <3 Kjempegreier, her lager du ein tråd på forumet med spørsmål om ei bestemt mengde alkohol er nok for å bli full. Du får innspel med berekningar og gode antagelser på kva som vil være sånn ca passelig mengde for deg. Deretter bestemmer du deg for å berre droppe alle råda du har fått og mykje godt dobblar mengda av alkohol som du har blitt anbefalt. Du hadde spart deg sjølv (og det offentlege) mykje styr dersom du faktisk hadde fulgt råda du har fått i staden for å berre hive innpå med sprit for å sjå korleis det går. Det gjekk ikkje uventa dårleg. Og kva har vi lært av denne erfaringa? Hehe, Lært? Ein lærer aldri når det gjeld alkohol veit du! Det er alltid best å doble for å vere sikker! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tro meg, man lærer til slutt... Det er faktisk ikke det egentlige problemet, man lærer hele tiden. Men det går noen år før en del av oss tar seg lærdommen ad notam. Spørsmålet er om man lærer før det er for sent. Jeg gikk på gymnaset (som det het den gangen) sammen med en gutt som hadde fått leverskader og som fikk streng beskjed av legen om å holde seg unna alkohol. Brydde han seg om det? Selvsagt ikke. Han angret fælt 10 år senere, men det hjelper lite å være etterpåklok. En annen kompis sa det best når vi diskuterte andre rusmidler: "Jeg er ikke avhengig, for jeg kan slutte når jeg vil. Jeg bare vil ikke..." Trådstarters problem er at alkohol er unntatt fra en av de sosiale grunnsetningene i verden: Det er flaut å dumme seg ut. Desverre er det blitt "tøft" å dumme seg ut i fylla. Dermed kan man skryte av alt det dumme man gjorde uten å bli stigmatisert. Tenk om det hadde vært like tøft å dumme seg ut når man for eksempel sjekket damer. Uten å være full. Da hadde livet vært mye greiere... Geir 5 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tror faktisk folk ikke synes det er så tøft når andre dummer seg ut i fylla. Bare lett å tro det selv når man gjør det. Det er hvertfall sånn inntrykket mitt er Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tror faktisk folk ikke synes det er så tøft når andre dummer seg ut i fylla. Bare lett å tro det selv når man gjør det. Det er hvertfall sånn inntrykket mitt er Stemmer nok det ja. Det at det er tøft å dumme seg ut i fylla er noke som du lurer deg sjølv til å tru for å dempe det verste av fylleangsten. Det og å lure seg sjølv til å tru at du eigentleg ikkje husker kva som skjedde då du gjorde noke dummt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Problemet er vel kanskje at de som eventuelt skulle ha synes du dummet deg ut ofte var på fylla sammen med deg. Det gir en gruppedynamikk både på drikkkingen og på unnskyldningene i skolegården dagen etterpå. Geir Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 0,7 l med 40 % er nok til å gi meg små hukommelsestap ihvertfall, drakk ca det natt til 1. mai i år (litt over en halv helflaske med dworek). Og jeg har noen svarte hull den kvelden for å si det sånn. Vil tippe rundt 0,7l på deling er passe om dere har tenkt til å fordele litt utover kvelden. Nå har riktignok jeg mye erfaring med alkohol, men er ikke store karen. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tenk om det hadde vært like tøft å dumme seg ut når man for eksempel sjekket damer. Uten å være full. Da hadde livet vært mye greiere... Quoted for truth Om andre dummer seg ut på fest bare føler jeg meg bedre med meg selv, ser som regel aldri ned på dem (om de ikke dummer seg ut på en desperat på-alle-damene måte). Litt leit med dem som har drukket alkoholfrie drikkevarer og deretter dummer seg ut da. Ja, det har dessverre skjedd. Dog jeg synes å huske å ha lest en artikkel om at hvis du tror du har drukket alkohol, kan du bli opptil 50% like full som hvis du faktisk drikker alkhol. Ingen kilde. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Tenk om det hadde vært like tøft å dumme seg ut når man for eksempel sjekket damer. Uten å være full. Da hadde livet vært mye greiere... Quoted for truth Om andre dummer seg ut på fest bare føler jeg meg bedre med meg selv, ser som regel aldri ned på dem (om de ikke dummer seg ut på en desperat på-alle-damene måte). Litt leit med dem som har drukket alkoholfrie drikkevarer og deretter dummer seg ut da. Ja, det har dessverre skjedd. Dog jeg synes å huske å ha lest en artikkel om at hvis du tror du har drukket alkohol, kan du bli opptil 50% like full som hvis du faktisk drikker alkhol. Ingen kilde. Det er et kjent fenomen kalt Placebo og gjelder for mye mer enn alkohol. Google it Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 0,7 l med 40 % er nok til å gi meg små hukommelsestap ihvertfall, drakk ca det natt til 1. mai i år (litt over en halv helflaske med dworek). Og jeg har noen svarte hull den kvelden for å si det sånn. Vil tippe rundt 0,7l på deling er passe om dere har tenkt til å fordele litt utover kvelden. Nå har riktignok jeg mye erfaring med alkohol, men er ikke store karen. Spørs jo helt hvordan man drikker da. Jeg har vanligvis ikke noe problem med 0.7L 40% på en kveld - sist fredag husker jeg så og si ingenting av though, siden vorset bare varte i halvannen time. Over ~fire timer går det derimot fint for min del. Det er både individuelt og situasjonsavhengig hvor mye man tåler før det går ille. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Finnes vel ingen fasit på hvor mye man kan drikke før en stuper. Som oppi her teller det hvor mye du har spist, dagsform og andre småting. Ann gående placebo. En fyr i bygda blei drita på vann og spritessence. Ikke bare ble han full, han ble fyllesjuk dagen etter. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Det er et kjent fenomen kalt Placebo og gjelder for mye mer enn alkohol. Google it Placebo vet jeg alt om, men det jeg ikke har kilde på er 50%-delen. Men takk for bidraget ditt Endret 2. juli 2010 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå