Gå til innhold

Brette eller krølle dopapir før tørking?


  

61 stemmer

  1. 1. Bretter du eller krøller du dopapiret når du skal tørke deg?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, vel, det er mulig det er speseilt i Nord Europa, men i resten av verden er faktisk det å smøre sin egen avføring utover halve ræva med tørt papir sett på som rimelig barbarisk og uhygienisk. :roll:

 

tror du tørker feil

 

Jaså, si meg...når du er skitten på hendene. Vasker du da dem med vann, eller "tørker" du dem bare med litt tørt papir?

 

Blir du ren på hendene etter en slik "rengjøring"?

 

Hvis ikke, hvorfor tror du at du blir ren i ræva etter å ha brukt tørt papir metoden der?

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt rompespyler, satser på at i mitt første hus! =)

 

Ellers er det bretting som teller, mengde avgjøres av konsistens og fuktighet. Pleier å være 4 flak, brettes en gang, tørk, brett på ny tørk (er jeg virkelig eventyrlysten, blir det en tredje brett også..) Gjenntas selvfølgelig til brunfargen har blitt rød.. :ermm:

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt rompespyler, satser på at i mitt første hus! =)

 

Ellers er det bretting som teller, mengde avgjøres av konsistens og fuktighet. Pleier å være 4 flak, brettes en gang, tørk, brett på ny tørk (er jeg virkelig eventyrlysten, blir det en tredje brett også..) Gjenntas selvfølgelig til brunfargen har blitt rød.. :ermm:

 

Du bør få gjort noe med hemoroidene dine :D

Lenke til kommentar

(...)

Ellers er det bretting som teller, mengde avgjøres av konsistens og fuktighet. Pleier å være 4 flak, brettes en gang, tørk, brett på ny tørk (...)

 

Fire flak? Jeg bruker minst 10 per tørk. Fire flak, som atpåtil brettes, må jo bli som å tørke seg med et frimerke.

Lenke til kommentar

Det blir litt for feminint for min del å sitte og brette, så jeg kjører mose til en ball metoden. Syns også dette er mye mer hygienisk , man kommer lengre unna faresonen samt at papiret får mange kanter og vinkler slik at det meste blir med under tørkinga.

 

Dersom man bretter så er det alltid en risiko for at man penetrerer papiret og får fingra inn i katastrofeområdet. Da kan skiten fort havne under neglene slik at vaskejobben i etterkant blir vanskeligere.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

(...)

Ellers er det bretting som teller, mengde avgjøres av konsistens og fuktighet. Pleier å være 4 flak, brettes en gang, tørk, brett på ny tørk (...)

 

Fire flak? Jeg bruker minst 10 per tørk. Fire flak, som atpåtil brettes, må jo bli som å tørke seg med et frimerke.

Det holder fint med to.

Lenke til kommentar

(...)

Ellers er det bretting som teller, mengde avgjøres av konsistens og fuktighet. Pleier å være 4 flak, brettes en gang, tørk, brett på ny tørk (...)

 

Fire flak? Jeg bruker minst 10 per tørk. Fire flak, som atpåtil brettes, må jo bli som å tørke seg med et frimerke.

 

4 flak, brettes i to (gjerne 4 på første hvis det er fuktig eller stor sjanse for klamrere..) Tørk, brett igjen, tørk. Kan bli litt lite på siste, men har fått ganske god nøyaktighet =) Tar du 10, så kaster du bort MYE do papir + sjansen er større for at dassen blir tett (ved større tørke jobber)

 

Kan jo eventuelt ta militær metoden. Et flak, brett to ganger, riv av inner hjørnet, stikk fingeren i hullet og videre opp i brun øyet. Trekk fingeren ut mens du holder papiret fast rundt. Bruk delen du rev av til å rense neglene =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...