Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bærbar til spill/video/casual - 5'000-10'000

Anbefalte innlegg

TAKK TIL ALLE SOM HJALP TIL!

Jeg har kjøpt en Dell (Igjen .___.) og det var kanskje ikke det beste kjøpet, men virker riktig for meg! :)

Tusen takk igjen! :)

(Oppdatering: Når jeg finner noe av interesse, så legger jeg det til i hovedposten (BUNNEN) i tilfelle noen andre også vil få bruk for denne infoen til sitt kjøp! :))

Nå har jeg vært på utkikk etter ny bærbar i flere måneder uten hell, så jeg må rett og slett spørre dere, så pent jeg kan, om dere kan hjelpe meg her!

Jeg er utrolig kresen, noe som er den eneste grunnen til at jeg ikke allerede har kjøpt en ny bærbar PC. "So bear with me" er dere snille... (Jeg summerer på slutten)

Dell-Inspiron-1540-Laptop-Keyboard-EnUs.jpg

((... bilde er av EnUS tastatur, jeg har selv et norsk tastatur ...))

Jeg har for tiden en eldre Inspiron (portable) 1521:

- Dell Inspiron 1521 Laptop Computer (AMD Turion X2 TL-60, 160GB HDD, 2GB)

# Display Type  15.4 in TFT active matrix
# Max Resolution 1280 x 800 ( WXGA )

# Graphics Processor / Vendor  ATI RADEON Xpress1270 HyperMemory HyperMemory (x800, tror jeg)

Jeg er utrolig glad i denne snartne little dunken, men den er for svar, blir for varm, er gammel, "lagger" når den lader osv osv.... Den har alikevel det beste tastaturet jeg har brukt og det er vanskelig å finne en erstatning (bildet er av ENGELSK tastatur, jeg har NORSK).

- NY BÆRBAR - betingelser...

Det jeg ser for meg i en ny bærbar PC er noe liknende som denne Inspiron 1521'ern som jeg har. Nyere og raskere selvfølgelig. Ønsker ingen "stor gamer laptop", det har jeg desktop til. Så lenge den kjører GoldSrc spill så er jeg happy.

Jeg er som regel ikke veldig kresen, men jeg har to urikkelige betingelser. (Jeg er klar over at disse kan være grunnen til at jeg ikke finner den bærbare jeg vil ha, men jeg vil fortsatt forsøke i håp om at dere har litt mere hell enn det jeg har).

URIKKELIG

Det er mulig jeg har en fobi mot dette, men jeg kommer ikke til å kjøpe en bærbar med "NumPad". Jeg ønsker heller ikke å vurdere dette. Det er skikkelig ekkelt å måtte sitte med armene mot venstresiden fordi numpaden tar opp så mye plass på høyre... Det flytter også touchpaden vekk og i flere tilfeller så krymper tastaturet pga plassmangel...

Skjermoppløsningen er jeg også ganske opptatt av, men jeg kan være løsere på dette. Heller rar skjerm enn tastatur. Jeg ser at flere av de nyere modeller har den merkelige oppløsningen " 1366 x 768 ", osv... Dette vil jeg helst unngå (1280x720 = <3) fordi jeg vet at XGA er standarisert for Pcer, ikke for TVer som startet det hele med merkelige oppløsninger.

ØNSKER

Foruten tastatur og skjerm, er jeg ikke så kresen, men jeg ønsker helst noe i duren av:

Intel CPU - C2D eller bedre

4 GB ram (eller mer)

250 GB HDD (eller mer...) 7500 rpm

Wifi for b/g/n (Helst med alle 3!)

OS ingen betydnind. Jeg har eget.

OPPSUMERING

kr. 5'000-10'000 klassen; BÆRBAR/LAPTOP - Skal ikke overklokkes

Brukes til vanlig bruk: surfing, chat, noe lavtkrevende spill og film

! Uten NumPad på tastatur ! (Norsk)

"Normal" widescreen oppløsning, ~ 15"

Intel C2D CPU eller nyere

4 GB ram

Grei HDD, helst rask

b/g/n wifi

###############################################

Har så langt kun funnet én maskin som jeg synes er dritlekker og perfekt for meg! - Vil oppdatere dette og legge til flere om jeg finner!

Sony - VAOI E Series 14"(35.5cm)

vaio_E-Series-14_conf.png

Sony_vaoi_e_series_14.png

https://www.sonystyle.co.uk/SonyStyle/VAIO-Laptop-PCs/E-Series-14-15-17

##############################

KJØPT!

Inkludert i systemet:

PROSESSOR Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer) redigere

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® 7 Professional, 64bit, Norwegian redigere

SYSTEM RECOVERY OS Media MUI Windows® 7 Professional (64 biter) ressurs-DVD redigere

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 9.0 - norsk redigere

SERVICE OG SUPPORT PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare redigere

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen Accidental Damage Support redigere

SIKKERHETSPROGRAMVARE McAfee® Security Centre; - 15 Month Protection redigere

TYVERIBESKYTTELSE Computrace LoJack for bærbare PC-er, 1 års lisens, følger med PC-en redigere

LCD Bakdeksel i svart skinn: 15.6-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD WLED-skjerm redigere

MINNE 4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] redigere

HARDDISK 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive redigere

GRAFIKKORT 1 GB ATI® RADEON™ HD 4670-grafikkort redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software redigere

PRIMÆRBATTERI Primært 9-cellers litiumionbatteri (85 Wh) redigere

TV-TUNER OG FJERNKONTROLL Ikke integrert TV-tuner redigere

Tilbehør

BÆREVESKER Ingen bæreveske redigere

BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - europeisk redigere

TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) redigere

Tjenester og Programvare

BESKYTT DATAENE Data safe already selected in you Protection Plan redigere

Også inkludert i ditt system

Gedis Bundle-referanse N07X6702

Bestillingsinformasjon Studio XPS 1647 Order - Norway

Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation Studio XPS 16

DataSafe Datasafe Local 2.0 Basic

Systemmedia Studio XPS 1647 Resource DVD (Diagnostic & Drivers)

Power Supply 90-watts vekselstrømadapter

Kabler 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European

Tastatur Internal Norwegian Qwerty Keyboard

Camera Innebygd kamera med 2,0 megapiksler og programvare for ansiktsgjenkjenning

Standard Garanti 1 års begrenset garanti - henting og retur

Studio XPS 16(N00X6702)

Pris 11 270,00 kr

Totale Besparelser* 830,00 kr

I alt 10 440,00 kr

Inkl. mva, miljøgebyr, frakt og 200 Kr Online rabatt

Endret av Ariin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rask søk fant jeg disse.

http://www.dustinhome.no/pd_5010375483.aspx

http://www.dustinhome.no/pd_5010375483.aspx

Skjermoppløysning står ikke, du må sikkert inn til produsentens sider for å finne det.

Hei AvidGamer. Takk for svaret! Så på den der og den virker utrolig grei, men den har desverre en NumPad... :\

Jeg så forresten på VAOI E Series 14. Poster specs i hovedposten. Den virket ganske grei og Sony lanserer nye VAIO i Norge on noen dager bare!

Lenke til kommentar

Sony maskiner er allerede til salgs på elkjøp.

Ah, takk! godt å finne noen av disse maskinene rundtomkring!

De hadde ikke modellen jeg var ute etter hvor numpad var ekskludert. :\ Utrolig kjipt!

Er det kanskje mulig å kontakte Sony Sales og få en maskin konfigurert for meg, deretter sendt til Norge da de tydeligvis kun har ukonfigurerbare "forbruker" maskiner til salgs her :\

Lenke til kommentar

Sony Vaio er ganske kule maskiner, men 3 timer batteritid virker da utrolig svakt. Kanskje du burde vurdert en 13" eller 15" MacBook Pro? Nå er jo også Steam kommet til OS X, og etterhvert tror jeg det skal bli ganske så brukbart, selv om spillytelsen enda ikke er godt nok optimalisert i første release.

http://www.anandtech.com/show/3759/mac-os-x-steam-performance-half-life-2-episode-2-still-slower-than-windows

Lenke til kommentar

Isåfall ville jeg heller satset på de Asus UL maskinene som gir 10timer.

Men batteritid ble ikke nevnt som viktig, så jeg regner med at OPen jobber der det er strøm å få.

Spørs om ikke Asus UL blir litt i tammeste laget ytelsesmessig, med ULV-prosessor og integrert Intel-grafikk.

Lenke til kommentar

Tvilsomt, norge har kunn fått de modellene der. Ikke alle modellene har numpad da.

Hva med Dell Studio XPS? http://www.dustinhome.no/pd_5010443619.aspx

Oi, den der var jo dritlekker! Absolutt en jeg skal se nermere på! :]

Er dette brukt PCer eller selger dustin helt nye Dell maskiner?

Ser selv på Dell sine sider at denne ikke har numpad. Tastaturet er nydelig. Specsa er helt greie for min prisklasse! Enda et toppvalg. Takk!

Acer timeline X

Takk, jeg har allerede sett på timeline og liker dem godt, men desverre bestemt meg for å ikke kjøpe en Acer! Virker ikke helt riktig og man burde vel følge insinktet (hvis det er negativt) når man bruker så mye penger! :) Takk for tipset!!! :)

Sony Vaio er ganske kule maskiner, men 3 timer batteritid virker da utrolig svakt. Kanskje du burde vurdert en 13" eller 15" MacBook Pro? Nå er jo også Steam kommet til OS X, og etterhvert tror jeg det skal bli ganske så brukbart, selv om spillytelsen enda ikke er godt nok optimalisert i første release.

http://www.anandtech.com/show/3759/mac-os-x-steam-performance-half-life-2-episode-2-still-slower-than-windows

Jo, batterilevetid er ikke viktig for meg i det heletatt da jeg som regel har den plugga i veggen. Om jeg tar'n med ut så ser jeg om jeg får kjøpt et større batteri men foreløpig skal maskinen gå på AC. :]

Skulle gjerne ha sett på Macer men det er uaktuelt pga. touchpaden. :] Takk for innlegget og tipset! :)))

Isåfall ville jeg heller satset på de Asus UL maskinene som gir 10timer.

Men batteritid ble ikke nevnt som viktig, så jeg regner med at OPen jobber der det er strøm å få.

Riktig, riktig. Batterilevetid er ikke viktig. Jeg bruker den som regel ved AC og kjøper alltid en ektra forsyning.

Asus har hoppet på en slags trend med Apple her og tastaturet er litt smått. Hjemmesiden deres er forsåvidt -UMULIG- å navigere så jeg fant aldri noen bilder av selve tastaturet. Har denne numpad? (Noe jeg IKKE vil ha)

Endret av Ariin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...