Gå til innhold

Vise DVD filmer, og avi/mpeg filmer på TV?

Anbefalte innlegg

ja det vil jeg si...

En genial ting er å bruke "overlay" på TVen, Da vises kunn videoen du spiller av i fullskjerm på TVen. resten av skjermen vises ikke, med Media player 9 kan du tilogmed minimere vinduet og fortsatt ha filmen i fullskjerm på TVen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom TVen ikke støtter S-video (evt. ikke fult ut S-video), men du bruker S-video med en adapter (f.eks. colorfix) blir det da å regne som composit?

Oversett plz? :lol::roll:

ja det vil jeg si...

En genial ting er å bruke "overlay" på TVen, Da vises kunn videoen du spiller av i fullskjerm på TVen. resten av skjermen vises ikke, med Media player 9 kan du tilogmed minimere vinduet og fortsatt ha filmen i fullskjerm på TVen

...? :woot::roll:

Lenke til kommentar
Dersom TVen ikke støtter S-video (evt. ikke fult ut S-video), men du bruker S-video med en adapter (f.eks. colorfix) blir det da å regne som composit?

Oversett plz? :lol::roll:

ja det vil jeg si...

...? :woot::roll:

Det jeg lurer på, er om noo av de to sitatene over, har noe å si for meg? :roll:

Lenke til kommentar

Kjøpte scart adapteret, s-video til rca kabel, og audio som forgrener seg til svart & rød kabel. Alle kablene passet i tilkoblingene. Satte på TV AV, og begynte å spille av LotR. Ingenting... Ikke noe bilde. :shrug: :-?

Hva kan være galt? Må jeg stille inn noe? På PC'en? Har en compaq presario med win 98...

Hjelper det å koble fra video-spilleren? All hjelp mottas med takk! :yes:

Lenke til kommentar

Ja, hvis du kikker på et tidligere innlegg jeg skrev så må du gjøre noen innstillinger på skjermkortet. Klikk med høyre musetast på en ledig plass på skjermen,trykk på properties (egenskaper) velg settings (innstillinger) og deretter advanced (avansert) Da vil du få opp skjermkortet i "bokser" du trykker i, og da er det bare å lete litt rundt til du finner skjerminnstillingene for tv, feks twinview.

Lenke til kommentar
Ja, hvis du kikker på et tidligere innlegg jeg skrev så må du gjøre noen innstillinger på skjermkortet. Klikk med høyre musetast på en ledig plass på skjermen,trykk på properties (egenskaper) velg settings (innstillinger) og deretter advanced (avansert) Da vil du få opp skjermkortet i "bokser" du trykker i, og da er det bare å lete litt rundt til du finner skjerminnstillingene for tv, feks twinview.

Oki! Skal sjekke senere eller i morgen. Er en annen PC enn den jeg har her som jeg skal bruke til å spille av filmer...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe som heter dual screen e.l. Jeg måtte velge mellom enten å ha TV eller CRT. Ikke begge. Dette er en gammel compaq presario da... Finnes det programmer som gjør at jeg kan ha på både CRT og TV? :roll: Men jeg fikk bilde, MED farger! :D

Lenke til kommentar

En ting til... Når jeg kobler inn lyden slik at den skal komme på TV'en, hører jeg en ganske høy, jevn summelyd i bakgrunnen... Kommer dette av at det er noe galt med kabelen? Eller skal summelyden være der?! :roll::shrug:

Lenke til kommentar

Ingenting å gjøre med splitscreen greiene, kan kun ha en av delene hvis det er sånn HjemmePC compaq 500 mhz eller noe. skru ned lyden på volumkontroll og opp lyden på tven for å få mindre skummelyd som du kaller det...

Lenke til kommentar
Ingenting å gjøre med splitscreen greiene, kan kun ha en av delene hvis det er sånn HjemmePC compaq 500 mhz eller noe. skru ned lyden på volumkontroll og opp lyden på tven for å få mindre skummelyd som du kaller det...

Oki. Skal prøve det. Veldig irriterende lyd... =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...