nextri Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 ja det vil jeg si... En genial ting er å bruke "overlay" på TVen, Da vises kunn videoen du spiller av i fullskjerm på TVen. resten av skjermen vises ikke, med Media player 9 kan du tilogmed minimere vinduet og fortsatt ha filmen i fullskjerm på TVen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Dersom TVen ikke støtter S-video (evt. ikke fult ut S-video), men du bruker S-video med en adapter (f.eks. colorfix) blir det da å regne som composit? Blir eksakt samme kvalitet på bildet hvertfall. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Dersom TVen ikke støtter S-video (evt. ikke fult ut S-video), men du bruker S-video med en adapter (f.eks. colorfix) blir det da å regne som composit? Oversett plz? ja det vil jeg si...En genial ting er å bruke "overlay" på TVen, Da vises kunn videoen du spiller av i fullskjerm på TVen. resten av skjermen vises ikke, med Media player 9 kan du tilogmed minimere vinduet og fortsatt ha filmen i fullskjerm på TVen ...? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Dersom TVen ikke støtter S-video (evt. ikke fult ut S-video), men du bruker S-video med en adapter (f.eks. colorfix) blir det da å regne som composit? Oversett plz? ja det vil jeg si...En genial ting er å bruke "overlay" på TVen, Da vises kunn videoen du spiller av i fullskjerm på TVen. resten av skjermen vises ikke, med Media player 9 kan du tilogmed minimere vinduet og fortsatt ha filmen i fullskjerm på TVen ...? Det jeg lurer på, er om noo av de to sitatene over, har noe å si for meg? Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Det har ikke noe å si, kjøp gul til gul og 3,5 mm til rød og hvit så skal det fungere helt fint. Og en scartadapter (m gul, hvit og rød inngang) om du ikke har gul, hvit og rød inngang på tv. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Kjøpte scart adapteret, s-video til rca kabel, og audio som forgrener seg til svart & rød kabel. Alle kablene passet i tilkoblingene. Satte på TV AV, og begynte å spille av LotR. Ingenting... Ikke noe bilde. :-? Hva kan være galt? Må jeg stille inn noe? På PC'en? Har en compaq presario med win 98... Hjelper det å koble fra video-spilleren? All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Ja, hvis du kikker på et tidligere innlegg jeg skrev så må du gjøre noen innstillinger på skjermkortet. Klikk med høyre musetast på en ledig plass på skjermen,trykk på properties (egenskaper) velg settings (innstillinger) og deretter advanced (avansert) Da vil du få opp skjermkortet i "bokser" du trykker i, og da er det bare å lete litt rundt til du finner skjerminnstillingene for tv, feks twinview. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Ja, hvis du kikker på et tidligere innlegg jeg skrev så må du gjøre noen innstillinger på skjermkortet. Klikk med høyre musetast på en ledig plass på skjermen,trykk på properties (egenskaper) velg settings (innstillinger) og deretter advanced (avansert) Da vil du få opp skjermkortet i "bokser" du trykker i, og da er det bare å lete litt rundt til du finner skjerminnstillingene for tv, feks twinview. Oki! Skal sjekke senere eller i morgen. Er en annen PC enn den jeg har her som jeg skal bruke til å spille av filmer... Lenke til kommentar
Danny Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Dersom TVen ikke støtter S-video (evt. ikke fult ut S-video), men du bruker S-video med en adapter (f.eks. colorfix) blir det da å regne som composit? jess blir nok det. Lenke til kommentar
nextri Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Du må velge Clone screen, eller split scree, dual view eller.no Lenke til kommentar
Pug Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har ikke noe som heter dual screen e.l. Jeg måtte velge mellom enten å ha TV eller CRT. Ikke begge. Dette er en gammel compaq presario da... Finnes det programmer som gjør at jeg kan ha på både CRT og TV? Men jeg fikk bilde, MED farger! Lenke til kommentar
Pug Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 En ting til... Når jeg kobler inn lyden slik at den skal komme på TV'en, hører jeg en ganske høy, jevn summelyd i bakgrunnen... Kommer dette av at det er noe galt med kabelen? Eller skal summelyden være der?! Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Sikkert noen her som vet hvorfor, men min erfaring er at det alltid vil være en slags summelyd når man har relativt høyt volum, spes når det er "stille" Dvs ingen samtale/musikk ol i filmen. Lenke til kommentar
nextri Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Ingenting å gjøre med splitscreen greiene, kan kun ha en av delene hvis det er sånn HjemmePC compaq 500 mhz eller noe. skru ned lyden på volumkontroll og opp lyden på tven for å få mindre skummelyd som du kaller det... Lenke til kommentar
Pug Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Ingenting å gjøre med splitscreen greiene, kan kun ha en av delene hvis det er sånn HjemmePC compaq 500 mhz eller noe. skru ned lyden på volumkontroll og opp lyden på tven for å få mindre skummelyd som du kaller det... Oki. Skal prøve det. Veldig irriterende lyd... =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå