Stine_K Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei! Etter et turbulent forhold til min LG KU990i, har jeg bestemt meg for å gå til anskaffelse av ny mobil. Problemet er at jeg sliter med å velge "riktig" mobil, siden det er så mange å velge mellom. - Jeg bruker ikke mobilen til musikk i det hele tatt, derfor betyr musikkspilleren nada. E-post og GPS bruker jeg heller ikke. - Et bra kamera er et pluss, men jeg trenger ikke det beste på markedet. Jeg tar ikke veldig mye bilder med mobilen, og bra kamera er ikke noe jeg MÅ ha, men er et godt pluss med bilder som er litt bedre en iphonebilder. - telefonen må ha touch, men det er samme hva slags (husker ikke hva de to typene heter) - Jeg har veldig lyst på samsung (eller htc), og helst ikke SE eller Nokia, men skal ikke låse meg helt der. - telefonen må ha wifi som man kan feks sjekke facebook med uten å rive seg i håret. - Stilig design (både menyer osv og deksel) er et stort pluss - Jeg vil ikke betale alt for mye for en telefor, og har satt en grense på 1700 med Telenor Super, SuperPluss eller SuperKontroll. Jeg skal bare bruke telefonen privat, så har ikke noe krav til programvare på den, jeg er temmelig lettlært Lenke til kommentar
Stine_K Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Har sett litt rundt, og ser nå at jeg jan få både Samsung S8000 og S8500 til den prisen. Er disse bra valg? Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Har sett litt rundt, og ser nå at jeg jan få både Samsung S8000 og S8500 til den prisen. Er disse bra valg? S8000 er gammel og udatert men Wave S8500 er en veldig bra telefon men jeg skjønner ikke hvordan du klarer å få denne til 1700,- ? Det billigste Telenor kan hoste opp med rundt Wave er 2607,- dette er da med Super og trolig de billigst i landet på denne akkurat nå. Endret 1. juli 2010 av Just-Me Lenke til kommentar
Stine_K Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Takk for svar! http://nettbutikk.telekiosken.no//ProductDetail.aspx?vareid=S8500TELENOR.NO&varekategoriid=mobiltelefoner3&varekat=MOBIL&aboId=435 Jeg mener ikke 1700 som totalpris, kan gjerne være mer i mnd.pris Får denne her til 1200, men vil du anbefale den? Ser at jeg kan få Galaxy til 1 kr på expert, men er Wave bedre gjør det ikke noe å gi det for den. Ville du fortsatt kjøpt Wave i dag, hvis du ikke hadde hatt den nå? Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Takk for svar! http://nettbutikk.telekiosken.no//ProductDetail.aspx?vareid=S8500TELENOR.NO&varekategoriid=mobiltelefoner3&varekat=MOBIL&aboId=435 Jeg mener ikke 1700 som totalpris, kan gjerne være mer i mnd.pris Får denne her til 1200, men vil du anbefale den? Ser at jeg kan få Galaxy til 1 kr på expert, men er Wave bedre gjør det ikke noe å gi det for den. Ville du fortsatt kjøpt Wave i dag, hvis du ikke hadde hatt den nå? Du må jo se på totalpris og hva du skal betale for å bruke telefonen da det fort kan bli veldig dyrt. Jeg ville helt klart kjøpt Wave igjen og igjen jeg har aldri vært så fornøyd med en telefon. Galaxy S er en kjempetelefon men det spørs hva du er ute etter og hva du vil betale for. Den koster 1 kr på Expert ja mulig men da med et skyhøyt anb pluss anb pris pr mnd. Den ligger billigst uten abn på rundt 4700,- mens Wave ligger på rundt 3000,- dette er ting du må overveie da du skal handle telefon. Lenke til kommentar
Stine_K Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg vet at det er ganske høy abn-pris, men har fått til en avtalen med mor om at de betaler det og jeg betaler bruk Skal lese litt mer om Wave idag, men er stor sjangs for at det blir den da! Hvis jeg har forstått deg riktig da, er Galaxy en bra telefon, men Wave er bedre? Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Vet ikke om du tenker på Galaxy eller Galaxy S, men Galaxy S er nok en bedre telefon enn Wave, og er nok også litt overkill til ditt bruk. Jeg tror du burde se nærmere på Wave som kanskje er den telefonen som gir mest for pengene per dags dato. Lenke til kommentar
Stine_K Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Det er Galaxy Spica, men ser ut som Wave er bedre for meg..(?) Tusen takk for råd, dere hjelper meg virkelig Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Det er Galaxy Spica, men ser ut som Wave er bedre for meg..(?) Tusen takk for råd, dere hjelper meg virkelig Wave er klart en bedre telefon en Glaxy Spica, min venninne gikk fra Spica til Wave og det er stor forskjell i kvalitet hele veien. Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Wave er på tilbud hos Expert denne uken til ca. 2100 (dette er inkludert abo). Netcom. Lenke til kommentar
AliasPenger Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 På design, tenker jeg HTC Legend. Den ser veldig bra ut Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 På design, tenker jeg HTC Legend. Den ser veldig bra ut Det gjør absolutt Wave også samt den har verdens beste skjerm. Lenke til kommentar
AliasPenger Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 gir meg ikke, HTC legend (Y) Aluminium er rått Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) gir meg ikke, HTC legend (Y) Aluminium er rått Aluminium hele veien på Wave også og legend kan rett og slett ikke følge Wave. Her er en liten liste med fordeler mot Desire og Legend! 1.Får starte med skjermen, denne er SUPERAMOLED. Rimelig stor forbedring i forhold til vanlig AMOLED skjerm så god at den er kåret til (verdens beste) 2.Batteri: standby 450t, tale 8,5t, musikkavspilling holder i 4 dager kontra 1 på Desire og Legend. 3.Den har Bluetooth 3.0 Desire og Legend har det ikke. 4. Wifi b/g/n har den. Du lurer på hvilken smarttelefon som ikke har det....Desire og Legend har det ikke....... 5.Divxplayer, uansett hvor denne hører hjemme......den har da iallefall det. Desire og Legend f.eks har det ikke. 6.Bada, siden du ikke har hørt om det KAN det ikke bli bra? Vel det er det ingen som vet ennå. Men alle testene er foreløbig veldig positive iallefall og Samsung har satset 3 mil dollar bare på apps delen dette sier vel sitt. 7. 2 GB internt minne ikke mye? Desire og Legend har f.eks 512MB. 8. Aluminium body synes vel de fleste er positivt kontra plast? Dette har Legend 9. Handwriting recognition. 10.Proximity sensor. 11.Tv utgang. 12.Kan brukes som fjernkontroll til tv/Dvd etc 13.Klart bedre kamera og det har blitz Legend og Desire har det ikke. 14.++++ Endret 3. juli 2010 av Just-Me Lenke til kommentar
AliasPenger Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 gir meg ikke, HTC legend (Y) Aluminium er rått Aluminium hele veien på Wave også og legend kan rett og slett ikke følge Wave. Her er en liten liste med fordeler mot Desire og Legend! 1.Får starte med skjermen, denne er SUPERAMOLED. Rimelig stor forbedring i forhold til vanlig AMOLED skjerm så god at den er kåret til (verdens beste) 2.Batteri: standby 450t, tale 8,5t, musikkavspilling holder i 4 dager kontra 1 på Desire og Legend. 3.Den har Bluetooth 3.0 Desire og Legend har det ikke. 4. Wifi b/g/n har den. Du lurer på hvilken smarttelefon som ikke har det....Desire og Legend har det ikke....... 5.Divxplayer, uansett hvor denne hører hjemme......den har da iallefall det. Desire og Legend f.eks har det ikke. 6.Bada, siden du ikke har hørt om det KAN det ikke bli bra? Vel det er det ingen som vet ennå. Men alle testene er foreløbig veldig positive iallefall og Samsung har satset 3 mil dollar bare på apps delen dette sier vel sitt. 7. 2 GB internt minne ikke mye? Desire og Legend har f.eks 512MB. 8. Aluminium body synes vel de fleste er positivt kontra plast? Dette har Legend 9. Handwriting recognition. 10.Proximity sensor. 11.Tv utgang. 12.Kan brukes som fjernkontroll til tv/Dvd etc 13.Klart bedre kamera og det har blitz Legend og Desire har det ikke. 14.++++ Ja,greit. Men personelig så liker jeg hjemmeskjermene til HTC bedre enn samsung. Har blitt litt forelsket i disse 7 widget-fylte skjermene Lenke til kommentar
Stine_K Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Tusen takk for alle svar, men det blir nok Wave! Nå må jeg bare vente på at bindingstiden går ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå