Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hallo. Jeg har begynt å gå lei av iMovie på Mac-en min og tenkte å oppgradere til Final Cut Express. Videoene jeg lager er alt fra korte snutter til lengre filmer fra turer og begivenheter fra fjern og nær. Jeg vil gjerne ha flere muligheter til å legge på spennende effekter og lignende. En bekjent, som er profesjonell, har anbefalt meg Adobe After Effects, men det koster en liten formue. Synes ikke det vil være verd å investere i det for en hobbybruker som meg, som dog har lært seg "en del". Derfor lurer jeg på om noen har noen rimeligere alternativer enn After Effects, som de kan anbefale? Eller holder det kanskje med Final Cut Express? Beklager hvis dette er et spørsmål som er tatt opp tidligere i dette forum, men jeg sitter med mobil oppkobling og tenkte jeg skulle ta en snarvei i stedet for å lete meg igjennom alle innleggene mens "tellerskrittene" hoper seg opp... Setter pris på all hjelp. Holla Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Du kan teste ut CineFX. http://www.cinefx.org/cinefx/ Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Gå for Final Cut Express du, After Effects mer for nettopp effekter. Adobes alternativ til Final Cut Express er Premiere Elements, men vil påstå at om du er vant med iMovie vil du finne deg mer til rette med Final Cut Express. Edit: Ser ut som jeg har lest litt raskt. Om du er ute etter å legge effekter på video, er After Effects absolutt et alternativ. Istedet for å betale for det hadde jeg kjøpt Final Cut Studio, som inneholder Apple Color og Motion (i tillegg til Final Cut Pro, Soundtrack og DVD Studio Pro), som er Apples alternativ til After Effects. Final Cut Studio koster ca. det samme som bare After Effects. Tror nok både Motion/Color og After Effects blir litt overkill. Si gjerne litt om hvilke effekter det er du ønsker, så kan vi kanskje anbefale noe som passer, og er enklere og ikke minst billigere. Om du bare ønsker å endre farger og lignende, kan Magic Bullet Quick Looks feks. fungere fint: http://www.redgiantsoftware.com/products/all/quicklooks/ Endret 1. juli 2010 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå