lissy86 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Pcen min takler ikke jeg spiller sims. den blir glovarm. egentlig alltid vært varm, men så fort jeg spiller sims så blir den så varm at den slår seg av. Lastet ned rapidspeed og målte temperaturen og den var på 95 grader. ble så forbanna at jeg tok støvsugeren. tenkte kanskje pga det var mye støv og drit i viftene. Etter par minutter slo jeg pcen på... nå er den dønn stille da.. høres ikke ut som viftene går i det hele tatt`? jeg har tre ventiler der to av dem er normale. den andre er glovarm. men bare en. Hva kommer det av`? akuratt nå er temperaturen på 72 cpu. Er det lurt av meg å åpne pcen selv`? Lenke til kommentar
brekke00 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Pcen min takler ikke jeg spiller sims. den blir glovarm. egentlig alltid vært varm, men så fort jeg spiller sims så blir den så varm at den slår seg av. Lastet ned rapidspeed og målte temperaturen og den var på 95 grader. ble så forbanna at jeg tok støvsugeren. tenkte kanskje pga det var mye støv og drit i viftene. Etter par minutter slo jeg pcen på... nå er den dønn stille da.. høres ikke ut som viftene går i det hele tatt`? jeg har tre ventiler der to av dem er normale. den andre er glovarm. men bare en. Hva kommer det av`? akuratt nå er temperaturen på 72 cpu. Er det lurt av meg å åpne pcen selv`? hvilken pc har du? regner med at det er GPU enheten som blir varm og at det er fra den du får varmen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Alltid ta ut strøm kontakten når du skal gjøre noe sånt. Er sikkert en vifte som har tatt kvelden ja. Åpne kan du, så gjøre du sikkelig rent. Men igjen, ta ut strømen! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Støvsuging = Statisk elektrisitet, noe en PC ikke liker Lenke til kommentar
lissy86 Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 er ikke så veldig flink med pc, men hva er gpu enheten? jeg har en HP pavilion dv7 serien. var forresten ikke rapidspeed jeg lastet ned men notebook hardware control. Det står ifølge her: CPU CLOCK 1995MHz, CPU TEMP 75, HP TEMP 38. sa det deg noe? har viftene nblitt stille pga programmet jeg lastet ned? Lenke til kommentar
Proxor Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) om du har støvsugd bare ventilene uten og åpne selve pcen trokje eg det var du som gjorde skaden, sikkert cpu viffta som tok kvelden og cpu ble forvarm og kansje tok kvelden, kobl fra strøm og ta av kabinettet og ta ein titt, så renser du cpu vifften for støv, kansje den er helt tetta igjen? om du røyker forran pcen er ikke det bra heller da pcen blir full av tjære eller va det er.. Endret 1. juli 2010 av Kurt-Inge Lenke til kommentar
lissy86 Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) oki. joda jeg tok av strøm tom batteriet. får vel åpne pcen da.. se hva som skjer da.. det er ikke farlig vel? hehe hvor ligger cpu viften? Det er liksom bare et sted på pcen som er glo varm. det er ikke hele underdelen. Endret 1. juli 2010 av lissy86 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Støvsuging = Statisk elektrisitet, noe en PC ikke liker Hvordan får du til å lage statisk el med luft? Er trygt å støvsuge med mindre du driver å gni beina dine på teppet og tar på all innmaten samtidig.... Endret 1. juli 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Burde sjekke om det er hår eller lignende i viften som kanskje stopper den. De fleste Laptop'er har som regel et vannkjøling system for cpu'en, har ingen erfaring med Pavillion serien men mest sannsynelig har du det, sjekk om viften fungere (bare ta hånden ved luft intaket og skjenn om du merker noe) vis ikke så burde du sende pcen til service. Laptoper er vanskelige å fikse uten den rette kunnskapen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Et vannkjølingssystem for CPUen? Fortell Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Et vannkjølingssystem for CPUen? Fortell Hehe! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Støvsuging = Statisk elektrisitet, noe en PC ikke liker Hvordan får du til å lage statisk el med luft? Er trygt å støvsuge med mindre du driver å gni beina dine på teppet og tar på all innmaten samtidig.... http://www.google.no/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=statisk+elektrisitet+støvsuging Vanskeligere var det ikke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå