snartenkt Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 For å få nye WD-disker på 2TB til å fungere i Windows XP må man bruke "Advanced Format Hard Drive Download Utility" i Windows XP: http://www.wdc.com/en/products/advancedformat/ Hva gjør dette programmet? Formaterer det disken? Hva om jeg skal bruke noe annet til å formatere det? Vil disken fungere i Windows 7 uten problemer etter å ha brukt programmet? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Dette har ingenting med formatering å gjøre. Formatering gjøres på vanlig måte. Win7 og Vista er forberedt på å bruke dette, mens XP ikke er det. Forskjellen ligger i partisjoneringen. Så vidt jeg har forstått vil WD Align bare sørge for at partisjonering som gjøres i XP blir lik den som gjøres i Win7. Dvs sette offset til 2048 istedet for 63. Hvis du hadde partisjonert disken i Win7 i utgangspunktet, så ville den fungere i XP også uten å kjøre WD Align. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Akkurat... Så når jeg partisjonerer disken i XP så bruker jeg dette programmet i stedet for, vel, Computer Management? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nei, du bruker det i tillegg. Som det står på den siden du linker til: "Your WD Advanced Format hard drive may require you to run the WD Align software utility after you install your operating system or partition and format the drive as a secondary drive." Ser at det er en opsjon for å bruke en jumper i stedet for WD Align. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå