Fisha Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei, jeg har en svær eske med gamle harddisker som jeg må destruere for ett firma. Spørsmålet er hvor i oslo de gjør dette. Destruerer de harddisker på brobekk søppelanlegg? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 det spørs vel hvor sensitive dataene er. aller helst burde du vel degausse diskene men det kommer vel til å koste litt da det er en hel eske. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det krever litt utstyr for å destruere disker, hvis det ikke er alt for mange det er snakk om så ville jeg tatt jobben selv så du er sikker på at de blir skikkelig ødelagt. En slager eller ei slegge vil funke fint, også får du litt trim i samme slengen. 2 Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Det er ikke type legesensitive data. Så det burde egentlig holde å formatere hver og en av dem, kun for å holde søppeldyngeraiderne borte. Men det er en halv kubikkmeter med disker, noe som vil ta en evighet:d. Så dere aner ikke om brobekk gjør jobben? Moser dem ellerno. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er litt vanskelig å mose en disk da den er rimelig hard, det var det jeg mente med at det kanskje var greit å knuse en og en med et velplassert slag. Hva med å senke dem i saltvann i noen dager? Det burde vel ta knekken på det meste. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 IBAS kan finne data på disker fra forliste båter, så saltvann vil ta lang tid for å destruere data. Men her holder det vel å knekke kretskortet? Da er disken synlig defekt, og skal man bruke en god del ressurser for å få lest platene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 selv om en bruker slegge vil en ikke være helt trygg før de er avmagnetisert eller selve platene er slipt ned. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Hvor mye må du destruere de? Må det være teoretisk umulig å få ut data er degaus eneste utvei, ellers ville jeg gått løs med slegge, vinkelsliper eller drill og kastet de på dynga. For å få ut data da må man bruke ekstremt mye ressurser, for å få ut noe man ikke vet hva er. Ingen finner tilfeldige disker på dynga, bruker hundre tusner på å rekonstruere data`n som er der for å finne ut at det var en paranoid 14-åring som hadde kastet den... Endret 1. juli 2010 av aklla Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 http://www.youtube.com/watch?v=sQYPCPB1g3o Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 boot ein linux live cd og skriv i terminalen dd if=/dev/zero of=/dev/sdx der x er harddisken. Då skal det være umogleg å gjennopprette data. Nokon meiner ein må gjere det 5 gonger, men det er bare foreløpig teori. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Får du diskene til meg i Stavanger skal jeg fikse det gratis (degausser). Edit: Ser at det kanskje ikke var så smart å skrive gratis på et allment tilgjengelig forum. Spesifiserer derfor at dette kun gjelder TS. Endret 2. juli 2010 av Eksentron Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Mange måter å gjøre det på, du kan jo alltids spandere på deg en Barett Light 50 hos en eller annen entusiast her til lands, skal ikke mange skuddene til for å penetrere og smadre en harddisk til skrot med noe slikt. Og havner alle platerestene i samme skrothaug etterpå så kan de bare glemme alt som heter rekonstruksjon, men det er også ett problem om diskene hadde blit fyllt med 0'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå