Gå til innhold

AltGr på MacBook Pro

Anbefalte innlegg

Heyhey,

Har nå gått til inkjøp av min første mac, og som den programmereren jeg er, så har jeg fått bruk allerede for taster som ikke følger med per standard som | ' og ~. Dette har jeg enkelt fikset ved og lage en custom tastatur layout, men jeg har et nytt problem. Jeg vil forandre den høyre command key'n til en Shift + Option tast. Sånn at jeg får tilgang til {} på samme måte som jeg gjorde på Linux.

Er det noen som vet om en smart måte og gjøre dette på? :)

Takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har allerede brukt Ukelele for og fikse tastaturoppsettet mitt slik jeg mener det skal se ut. Personlig finner jeg det grenseløst irriterende at Apple skal være så fin på tastatur layouten at de ikke kan følge den standarden som ALLE andre bruker. Derfor jeg har fikset det sånn at det skal ligne på standard tastatur layout med Ukelele, men mangelen på AltGr gjør at jeg må trykke Shift + Option for og få til {} som er, ja, uvant. Og som videre skaper irritasjon da jeg flytter tilbake til en Linux maskin, som bruker et standarisert tastaturoppsett.

Det eneste jeg prøver og få til, er og fikse høyre command tast, evt option tasten - er ikke så viktig så lenge jeg har den tasten til høyre for space tasten.

Jeg fikk nesten fikset det ved hjelp av KeyMap som fikk forandra det til en Control, men det fungerte ikke i noen programmer dessverre.

Så, once again. Er det noen mulighet til og få Høyre Command/Option key til og fungere slik at 4 blir til $, 8 til { og 9 til } sånn at alt er omtrent slik som det skal være, og jeg kan drive og programmere på en Mac laptop, noe jeg har utrolig lyst til og gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...