Gå til innhold

Teoriprøven (klasse B)

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg har allerede begynt med det praktiske, og ikke konsentrert meg så mye når det gjelder teoridelen..Dette må jeg startet med nå.

Men er det noen her som kan anbefale meg en bra bok som hjelper meg å besteå teoriprøven ?

Jeg har allerede boka " veien til førekortet" fra 1998(foreldrene mine brukte den), og jeg har hørt at det er masse stoff man ikke trenger å lese engang osv. (Nyere versjon har kommet ut, trur jeg..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste kun den boken du nevner (dog en nyere versjon, hvis jeg ikke husker feil) og tok teoriprøver på nettet (de man betaler for). Jeg besto på første forsøk med kun én feil.

Jeg anbefaler deg å heller lese for mye enn for lite. Når du skal begynne å ferdes i trafikken er det en fordel å ha så gode kunnskaper som mulig. og det er ofte de små detaljene som avgjør om du blir en god sjåfør eller ikke.

Lenke til kommentar

For det fyrste så anbefaler eg på det sterkaste at du investerer i den nyaste utgava av teoriboka.

Den boka du har no er 12 år gammal og mykje har forandra seg sida den gongen. Eit eksempel på det er at den 1 februar 2001 blei grensa for promille endra frå 0,5 til 0,2 i promille.

Dette kombinert med dei nye teoriprøvene der du kan ha maks 6 feil gjer at det er ikkje mange slike spørsmål som du besvarer med utdatert informasjon som skal til før du stryker sjølv om du husker ALT som står i boka.

Når det gjeld kva du treng å lese så vil eg seie at alt er like viktig. Det er heilt sant at ein del av det som står i boka vil kunne oppfattast som slike "kjekkt å vite" opplysningar og som orienteringsstoff, men alt som står i teoriboka vil du kunne risikere å få spørsmål om både på teoriprøva og på oppkjøyringa.

Synest du f.eks det ikkje er viktig å kunne å fylle på spylervæske sidan du planlegger å alltid levere inn bilen til service for å gjere dette så vil ikkje det hjelpe deg om det er akkurat dette du får spørsmål om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...