SG_93 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 hei når jeg skal laste ned undertekst på for eks norsub.com så bruker det å stå på noen av undertekstene [usynket] er det noen som vet hvordan fil format på filmen det er? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Du må velge undertekst utifra hvilken film (og hvilken utgave av denne filmen) du har. Hvis du ikke vet filformatet på filmen du vil ha undertekst til, er det litt verre. Kan du fortelle oss hvilken film det er snakk om og lime inn hele filnavnet? Vi skal nok klare å finne en undertekst du kan bruke! Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 jeg vet hvilken undertekst jeg skal bruke vis det står noe sånn som dvdrip Xvid HDTV eller blueray bakom men hvilken av disse er det jeg skal bruke når det står [usynket] bakom underteksten Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Betyr vel at den ikke er syncet til noen versjon da. Så da kan du bruke den på hvem du vil,men må antagelig synce den selv (hvis ikke du har flaks og den treffer rett på ) PS: Sync er at tekst linjen treffer der det blir sagt i filmen, og ikke forskyver seg uttover i filmen Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 hvordan kan jeg synce en tekst da til for eksempel dvd rip er det en enkel jobb? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 hvordan kan jeg synce en tekst da til for eksempel dvd rip er det en enkel jobb? Enkel, ja, men tidkrevende. Du må redigere undertekstfilen (enten ved hjelp av et tekstprogram eller et eget program, som Subtitle Edit) så tidspunktene for underteksten stemmer overens med hvor langt ut i filmen det faktisk blir sagt. En annen løsning er å bruke en avspiller som VLC, som lar deg justere ventetiden for undertekster (subtitle delay) ved å trykke enten h eller g. Lenke til kommentar
SG_93 Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Tusen takk dette hjalp meg veldig med all tekst jeg laster ned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå