Gå til innhold

Hotmail, hvor sikkert er det?

Anbefalte innlegg

Jeg har liggende godt over 12 000 mailer fra 2004 og til nå. Det jeg lurer på, er hvor sikkert er det å ha det viktigste liggende der?

Finnes det noe form for sikkerhet ? Er ikke sånn at de en dag finner ut å tømme alle mailer, eller bør jeg ta kopi av de viktigste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo alltid greit med egne rutiner for backup, for du vet aldri hva som skjer. Plutselig blir tjenesten angrepet og du står uten tilgang til eposten din.

Hvis du bruker et eget program (epostklient) istedet for å kun bruke nettleseren, kan du enkelt lagre all epost lokalt på maskinen din. Fullt brukbare epostklienter følger med de aller fleste operativsystemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan legge til at Gmail er veldig greit til å ta backup. Du kan sette det opp slik at Gmail henter e-post etterhvert som de kommer, på samme måte som en lokal klient gjør det. Jeg for min del samler de fleste kontoene mine på Gmail slik, så jeg slipper å sjekke alle kontoene hver for seg eller være avhengig av en lokal klient. Det krever selvfølgelig at man er bevisst på sikkerheten, så ingen plutselig har tilgang til absolutt alt, men med gode passordrutiner og tvungen kryptering skal det gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...