Lock-Aze Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei, lurte på om det er noen som har blitt sertifisert som VMware Certified Professional, som kunne forklare meg en rimelig måte å bli VMware sertified professional på. Jeg er vant til å lese meg opp og ta eksamen men har vel forstått det slik at vmware krever at man har deltatt på ett kurs for å få ta eksamen? Hvilke kurs er dette? Må jeg ta noen i det hele tatt? Er det ett alternativ å ta kurset i f.eks sverige? Pris er essensielt, det må helst koste under 5K for kurset og under 10K for kurs m. sertifisering for at jeg skal ha råd til det. Tips og innspill mottas med takk. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Hei, jeg vurderte selv å sertifisere meg innen vmware og vcp for to uker siden. Etter en rask titt på nettet: Commaxx vil du finne ut at: Varighet Kurset varer i 4 dager Sertifisering VCP (VMware Certified Professional) Pris Kurset koster kr. 21 000 Etter dette gjør du slik som meg, enten driter i det inntil videre. Eller må du få bedriften du jobber i nå, el ved en senere anledning til å betale kurset for deg. Dog, da må de jo trenge den kunnskapen. Skulle du finne på å brette opp dine egene penger, synes jeg du skal gå 10 ganger rundt grøten først! EDIT : SKRIVELEIFer MVH Datasmurfen . Endret 1. juli 2010 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 For å si det slik, det er rimelig uaktuelt for min del å betale 20K av egen lomme for det kurset. Da får jeg heller vente på arbeidsgiver. Når jeg leser opp selv og reiser, så dekker arbeidsgiver reising og avgiften for selve sertifiseringen. Altså får jeg dekt en del, men jeg har ikke myndighet til å reise på kurs for 20K+hotell+reising derfor jeg lurte på om det kanskje er "ett mindre kurs" som jeg kunne tatt på f.eks 1-2 dager eventuelt å reise til england/sverige hvis det var rimeligere kurs der. Synes det er litt kjedelig at VMware krever at man må gå kurs for å få lov til å ta sertifiseringen, da det gjøre det ganske dyrt i forhold til å kun ta selve sertifiseringen og gjøre labøvelser selv. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja , det er kipt. Synes du burde vurdere andre sertifiseringer til du finner en arbeidsgiver som vil betale. Jeg for min del skal mcitp . Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Har litt igjen til MCITP har foreløpig MCP i SBS2008 skal opp og sertifisere meg i AD innen en uke eller to Windows Server 2008 Active Directory, Configuring Da har jeg bare to "lette" eksamener igjen Network infrastructure og Windows Server 2008, Server Administrator. Så er jeg MCITP Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg har bestillt bøker, og venter på dem kommer i posten.... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg håper for din del at du har kjøpt bøkene hos amazon. For sist jeg sjekka, så var de rimelig dyre i norge.. Er greie bøker for å greie sertifiseringene, det du burde sjekke hvis du ikke har tatt MS sertifiseringer før er at du er forberedt på hvordan de formulerer seg når de stiller spørsmål. For en del av spørsmålene kan være stilt på en måte som gjør det litt vanskelig å finne ut hva det er de egentlig ønsker svar på. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 (endret) Kjøpte de hos Capris, og er 1 sertifiseringen min microsoft. Endret 2. juli 2010 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå