Gå til innhold

Trådløst nettverk/internett - MEST for pengene!

Anbefalte innlegg

Jeg bor på bygda og får trådløst bredbånd av Indata som har radionettverk fra en by 3 mil her i fra. Fadern fant ut i går at han skulle ha trådløst nettverk her i huset, liksom en ruter + 2 kort (en til bærbar og en til stasjonær) Jeg kobler meg direkte på ruteren (kabel)

Han fikk av Indata følgende:

3Com OfficeConnect Wireless Cable / DSL - Wireless Cable / DSL Gateway 10 mbit 899,-

3Com OfficeConnect Wireless LAN PC Card - 11 Mbps LAN PCI Card 421,-

3Com OfficeConnect 11Mbps Wireless USB 11Mbps Wireless USB 449,-

Sum 1769,- (Billigste webshops) På Indata betalte fadern 2100,- (ikke så gale med tanke på butikkpris)

Er dette bra saker? funker fett som faen da, men jeg har ikke peiling på hardware av den typen (føller ikke med).

Surfet litt på forskjellige webshops og såg denne til 1 360,- (54 mbit ruter) eller denne til 1 897,- (54 mbit + et pc kort for bærbar?)

Fant også et stasjonært 54 mbit kort til 750,-

Vist vi plusser sammen webshoppris på det jeg såg som 54 mbit vil det bli 2 647,- istedenfor 1769,- som det 10 mbit greiene kostet (webshop pris). Differanse på 878,-

Er det bare 878 spenn differanse fra 10 - 54 mbit? Har jo ingenting erfaring av utstyr eller vet hva jeg skal kjøpe eller noe. Har så å si null peiling på noe som helst innenfor trådløst nettverk...

Det hadde vert über kult om noen med litt meir peiling enn meg kunne ha forklart eller anbefalt meg noe, for jeg vil ha MEST for fadern sine penger :)

EDIT: AU DA.. NÅ så jeg at denne skulle vert under internett og netverk :o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig avhengig av hva du skal bruke dette til.. Om du har en fritid som består av og kopiere store filer er det greit med 54mbit, det er jo "den nye standarden"...

Men om du skal ha en ADSL linje på den eller lignende, er det nok greit med 11mbit, så det er opp til deg.. Om du vil bruke cash på "det nyeste" eller ikke.. Personlig ville jeg nok hold meg på 11mbit, siden jeg sitter på den pcen i huset hvor alt lastes ned til ;) Og jeg har jo "bare" 2mbit linje fra NGT, dvs at 11mbit holder leeeeenge :p

Kristoffer

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det er så veldig mange som vil hjelpe meg så jeg tror jeg går for følgende:

Linksys WRT54G (Wireless-G Broadband Router)

Linksys WPC54G (Wireless-G PC card for Notebooks)

Linksys WMP54G (Wireless-G PCI Card for Desktops)

Noen som har noen erfaringer med disse? leste noen reviews der de fikk god omtale..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...