Gjest medlem-1432 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Er jeg den eneste som ikke bryr meg? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Nei, kunne ikke brydd meg mindre selv. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Sikkert ikke, men du er den eneste som har prøvd så hardt på å ikke bry deg at du har sett deg nødt til å flagge det online. Og betyr egentlig ikke det at du bryr deg, om enn ikke direkte? Nei, skal du provosere må du gå hardere til verks. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Gypsy og Actibus: To gutter som sikkert ikke har nådd puberteten en gang har mistet livet, og dere bryr dere ikke? Det angår kanskje ikke dere, men dere bryr dere faktisk ikke i det hele tatt? Dere klarer ikke å forstå at disse guttene kunne vært lillebrødrene deres, eller deres egne barn? Ikke nok med det, dere må fortelle alle at dere ikke bryr dere? Hva er vitsen? Er dette virkelig provokasjon? Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Enig med Isbilen. Jeg visste ikke om at det sto 15 folk og så på hendelsen, det er jo skammelig. Hva faen sier bare jeg. Ingen som vurderte å dra av seg genseren og stupe uti? Fins vel paragrafer mot å etterlate noen i hjelpeløs tilstand/la noen drukne og den slags i straffeloven? Nei og nei. 3 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Gypsy og Actibus: To gutter som sikkert ikke har nådd puberteten en gang har mistet livet, og dere bryr dere ikke? Det angår kanskje ikke dere, men dere bryr dere faktisk ikke i det hele tatt? Dere klarer ikke å forstå at disse guttene kunne vært lillebrødrene deres, eller deres egne barn? Ikke nok med det, dere må fortelle alle at dere ikke bryr dere? Hva er vitsen? Er dette virkelig provokasjon? Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Enig med Isbilen. Jeg visste ikke om at det sto 15 folk og så på hendelsen, det er jo skammelig. Hva faen sier bare jeg. Ingen som vurderte å dra av seg genseren og stupe uti? Fins vel paragrafer mot å etterlate noen i hjelpeløs tilstand/la noen drukne og den slags i straffeloven? Nei og nei. +1, kunne ikke ha sagt det bedre. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 De som så på kunne vel ikke svømme selv, siden de var innvandrere. Typisk. Dessuten lå guttene på 4 meter.... det hadde jeg også fått problemer med. Det er ganske dypt. 2 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 MEN(stort men) det er da bedre og prøve å dykke til 4 meter enn ikke prøve i det heletatt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Ok. Så om dette ikke vekker noen følelser for meg, er jeg et slags monster da? Har dere aning på hvor mye elendighet som skjer i verden, hver dag? Skulle jeg ha tatt alt innover meg, hadde jeg vært nervevrak nå. Det er forøvrig ikke den første, og ikke den siste drukningsulykken her i landet. Trekker meg ut fra denne tråden, og beklager hvis jeg virker respektløs. Jeg er bare ærlig. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg visste ikke om at det sto 15 folk og så på hendelsen, det er jo skammelig. Javisst. Men ingen av disse kunne svømme heller, så man hadde bare endt opp med flere druknede. Synes forøvrig det er helt utrolig at i en gjeng på nær 20 mennesker så er det ikke en kjeft som kan svømme. Enkelte miljøer her i landet bør absolutt ta et oppgjør med steinaldermentaliteten sin. Eller lære ungene at de ikke har noe i vannet å gjøre når de ikke får anledning til å lære å svømme. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Men hallo! når INGEN av 15 voksne mennesker kan svømme da er det noe alvorlig galt! Verden går rett til hælvette på 1klasse gutta. Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Fins vel paragrafer mot å etterlate noen i hjelpeløs tilstand/la noen drukne og den slags i straffeloven? Nei og nei. Finnes lover som sier at man har stoppeplikt i trafikken og man risikerer å miste lappen for alltid dersom man ikke stopper opp i en slik situasjon. Nå er det jo en forskjell på trafikken og en dam i parken og det er helt horribelt at ingen stupte etter, men det burde vært paragrafer for det, hjelpeplikt om noen er i nød. 1 Lenke til kommentar
merksnodium Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Greit at det er agurktid, men kan vi ikke la denne saken kjøle seg litt ned før vi setter i gang nok en innvandrerdebatt? Jeg ser ikke på dette som noen innvandringssak. Dette er en medmenneskelig sak. Jeg har også sett tilfeller her i Norge av etniske nordmenn som nærmest går over lik eller syke mennesker som faller om osv., men jeg velger å tro at 15 personer som er vokst opp i Norge, derav flere voksne, ikke vil stått og se på to barn drukne, uansett hudfarge. Dersom det faktisk er slik at nesten ingen innvandrere ifra tredje verden kan svømme, ja, så er dette kanskje en innvandringssak alikevel? Og nå leser jeg tom. i avisen noen dager etterpå at muslimene fremdeles ikke vil gi barna sine svømmetrening, fordi det er blannede klasser osv. De er altså villige til å ta sjansen på å miste barna sine over å la dem se småjenter og jenter i tidlige tenårene i badedrakt? Muslimene sier de er redd for seksualiseringen i det vestlige samfunnet og dets effekt på barna deres - men så er det også barna deres som topper nettopp voldtektsstatistikken, gifter seg unge, og får barn tidlig. Det spørs om de ikke hadde hatt GODT av normal sosialisering med det motsatte kjønn? Så får de heller finne den rettferdiggjørelsen i koranen de føler at de trenger for å leve livet sitt. 1 Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Men hallo! når INGEN av 15 voksne mennesker kan svømme da er det noe alvorlig galt! Verden går rett til hælvette på 1klasse gutta. Hvorfor går verden "til helvete" på grunn av dette? Mener du menneskehetens fremgang bør måles i hvor stor andel av menneskeheten som kan svømme? 1 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 Det hadde faktisk vert en gid indikator ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå