Nidaroo Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Leste nettopp om det værste som kan skje, To brødre drunket.. Er ikke verden forjævlig urettferdig? Det sitter overalt gamle skinn som er godt over 90 år, som er seigliva. Men små barn som ikke livet har startet går bort. Er frustrerende hvordan dette er :| Og dette er bare èt eksempel på hvordan det hele er... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Fælt er det, men urettferdig? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Både fælt, og urettferdig. Selvfølgelig ingen å skylde på i dette tilfellet, men burde jo vært unngått. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Livet er urettferdig, det er på ingen måte rettferdig. Uansett er det trist det som har hendt, men dessverre slik skjer og tiden må dessverre gå videre. Mener nå sterkt at lengden på live har ingenting om det er urettferdig eller rettferdig, men og dø uten å få leve livet til det fulleste er trist... Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Verden er et nådeløst sted desverre. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Håper dette er en tankevekker for andre som har barn som ikke kan å svømme.. Da kanskje det kunne vært ungått. (Ingen av de kunne å svømme). Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Fryktelig trist. Men slike tilfeller kunne vært unngått. Burde være en menneskerett å kunne å svømme, noe staten ikke akkurat hjelper til med. Svømmeopplæring fra første klasse med profesjonelle trenere istedet for gymlæreren. Men dette er jo vanskelig når staten indirekte har brukt de siste 20årene på å tømme svømmebassenger. 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 De må lære seg å svømme i steden for å lese koranen og ikke integrere seg. Jeg svømte som en fisk da jeg var 9 år. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Hjelper lite med svømmetrening fra førsteklasse når innvandrerforeldre ser på det som usømmelig at de må bade sammen med det andre kjønn og dermed nekter ungene sine å være med. Men det er vel mer ørken enn hav der nede så det er kanskje litt vanskelig å skjønne at de bør lære det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Helt utrolig. Tror de fleste takker høyere makter at ikke skjedde med deres familie. når man leser noe sånnt... Jeg kan egentlig ikke tro at ingen så at de to guttene holdt på ådrukne. Det sto at det var barn som så på og kunne ikke svømme...... Endret 1. juli 2010 av medlem-140898 Lenke til kommentar
Hestekølle Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Har endelig fått samvittigheten tilbake. Den har vært borte noen år nå, der jeg kunne lese slike ting og ikke føle en ting, men for første gang på lenge merker jeg at følelsene renner ut i form av tårer. Det er trist med guttene og alle andre som må bøte med livet i ung alder, men man skal ikke ergre seg over tidlig død eller et alt for langt liv, enkelte ting er slik de er. Man kan selvfølgelig spørre seg om det finnes en gud i alt dette helvette på jord. Se tilbake på menneskehetens grusomme handlinger eller unødige lidelser. It kinda makes you wonder. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Leste nettopp om det værste som kan skje, To brødre drunket.. Er ikke verden forjævlig urettferdig? Det sitter overalt gamle skinn som er godt over 90 år, som er seigliva. Men små barn som ikke livet har startet går bort. Er frustrerende hvordan dette er :| Og dette er bare èt eksempel på hvordan det hele er... Unnskyld meg, men hva slags vås er dette? Bare fordi noen er 90 så burde de dø? Er det det du sier? Snakk om mangel på respekt for menneskeliv... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Tja .. På en måte kan man si at verden ikke er rettferdig. På den annen side gir det egentlig ikke mening å snakke om rettferdighet sånn, fordi verden aldri har vært og aldri vil bli rettferdig heller. Det finnes ikke noe alternativ å vise til som er rettferdig, dermed er det heller ingen mangel at verden ikke er det. Den er kanskje heller a-rettferdig, rettferdighet angår den ikke. Hadde verden forsynt oss med rettferdighet hadde vi tatt den for gitt, og den hadde kanskje blitt "oppdaget" av en eller annen vitenskapsmann i opplysningstiden. Rettferdighet ville vært et realfag, i motsetning til i dag, hvor man helst snakker om det på humanistiske fakulteter. Rettferdigheten er ingen naturkraft, den er menneskelig. At slike ting som dette kan skje og sola like forbanna kan stå opp dagen etterpå og verden ellers fortsetter akkurat på samme måte som før, er vel bevis godt nok for det. Du snakker meg om Brødrene Løvehjerte. Vi møtes i Nangijala! Endret 1. juli 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) De må lære seg å svømme i steden for å lese koranen og ikke integrere seg. Jeg svømte som en fisk da jeg var 9 år. Ikke start en diskusjon om Islam her. Er helt enig med at de burde lære seg svømme, men skjedd er skjedd. Veldig veldig trist! edit: Skulle faktisk til Svarttjern, men et par venner ringte meg, så vi valgte heller å spille fotball. Skulle ønsket jeg var der. Endret 1. juli 2010 av Lightpixel Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Vel det er et utbredt problem i det norske befolkningen generelt at for få barn kan svømme. Men det er en tragedie. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Det er ikke urettferdig i det hele tatt. Folk som ikke lærer ungene sine å svømme, må pokker meg ta skylda når ungene drukner altså. Mine foreldre sparket meg ut på dypt vann fra ung alder, nettopp for at jeg skulle klare meg i en slik situasjon. Det koster så lite å ta ansvar for at ungene dine klarer å overleve om de faller i vannet. Dette er altså rett og slett et resultat av at foreldrene IKKE har tatt ansvar og lært ungene sine å svømme. Jeg kunne svømme hundrevis av meter da jeg var på deres alder. Det er tragisk at små barn dør, på grunn av foreldrenes uforsiktighet og latskap, men ikke kall det urettferdig. 2 Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Leste nettopp om det værste som kan skje, To brødre drunket.. Er ikke verden forjævlig urettferdig? Det sitter overalt gamle skinn som er godt over 90 år, som er seigliva. Men små barn som ikke livet har startet går bort. Er frustrerende hvordan dette er :| Og dette er bare èt eksempel på hvordan det hele er... Unnskyld meg, men hva slags vås er dette? Bare fordi noen er 90 så burde de dø? Er det det du sier? Snakk om mangel på respekt for menneskeliv... Hehe, det å påpeke 90 års alder var bare et hypotetisk eksempel. Men som jeg skrev i første post, så er verden urettferdig med at det sitter massevis av gamle folk på gamlehjem, som ikke ønsker å leve lenger, som ikke følger med, som må pleies hele dagen, som ja..Ønsker at livet skal ta slutt. Det er sånne seigliva folk. Det ser jeg på som litt urettferdig, at hvorfor skal det som oftest hende små barn i å bli fratatt livet? Men hvem bør vi skylde på? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Men hvem bør vi skylde på? Foreldrene. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Ingen. Det bare er sånn. Du kan like gjerne finne noen å anklage for tyngdekraften. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Alltid noen å skylde på. Men saken er jo som oftest, hvem... Jaja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå