Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fjerning av kropshår - gutter


Gjest Gutt_17

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt_17

Hei, jeg er 17 år og har lyst til å barbere/fjerne alt håret på kroppen (untatt det på hodet). Jeg føler meg mye bedre med meg selv når jeg barberer bort hår, siden jeg synes det meste hår som ikke sitter på hode er ekkelt. Det jeg er litt redd for er de sosiale konsekvensene av det... Hva synes f.eks. Dere jenter om det? (nå er jeg bifil, så jeg lurer på hva gutter synes og :p).

Takk for svar ^_^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest

Haha, nei, jeg har ikke så veldig masse hår, nei. Vet ikke helt hvorfor det er så ekkelt egentlig... Mest sannsynlig av samme grunn som de fleste menn synes det er ekkelt at kvinner har hår?

Lenke til kommentar
Gjest Gutt_17

Altså den posten over var det jeg som skrev, glemte å skrive inn navn :p men jeg skjønner ikke hva håret på kroppen har med manndom å gjøre? Kvinner får da og hår både på ben , armer og under armene, men det forbinnes ikke med kvinner det...

Lenke til kommentar

Er litt gay, syntes jeg ...En mann skal ha normalt hår, manndom det. Du vet det at når du først barberer så kommer det bare enda mer? Har du skog da, siden du føler deg ubekvem med håret?

 

Gay? Feil. Prepubertal er mer riktig. Og det kommer ikke mer hår når du barberer det bort. Jeg har nesten ikke hår igjen på hverken armer eller ben etter at jeg begynte. Jeg barberer meg ca annenhver måned fordi det ikke er behov for det oftere.

 

Dette med at jenter fjerner hår, er jo noe som er normalt å fjerne de siste årene. Du vil ikke tro hvordan damene før i tiden så ut, hårete og fæle. Svette og tungpustne :p

Hvor hen blir vi svette og tungpustne av å ikke fjerne vårt naturlige kroppshår? Get a grip.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ser ikke problemet med å fjerne kroppshår rundt penis.

Gjør det selv jeg, kan være litt ukomfortabelt i begynnelsen, men du slipper luggingen av hår osv.

Syns det er meget komfortabelt.

 

Barberer meg ikke i armhulen, armen, leggene da.

Der skal man jo ha hår :p

Lenke til kommentar

Jeg syns du bør beholde håra overalt utenom området rundt penis, jeg barberer meg der nede hver gang det blir for mye, å det er det som er normalt, ikke shave deg noen steder utenom der. Skjønner ikke hvorfor du synes det er ekkelt, men ikke noe du får gjort med det, og når det kommer til den sosiale delen, så ser det kun unormalt ut uten hår.

 

et par tips : hår får deg til å se mer maskulin ut, noe jenter liker (ikke alle, men en god del)

det å ikke ha hår nedenunder er positivt, det kan til tider få penisen din til å se større ut (noe som er bra, tydeligvis)

 

Jeg tror heller ikke at gutter liker det noe mer om du ikke har hår på kroppen.

Endret av martin14
Lenke til kommentar

Er litt gay, syntes jeg ...En mann skal ha normalt hår, manndom det. Du vet det at når du først barberer så kommer det bare enda mer? Har du skog da, siden du føler deg ubekvem med håret?

 

Gay? Feil. Prepubertal er mer riktig. Og det kommer ikke mer hår når du barberer det bort. Jeg har nesten ikke hår igjen på hverken armer eller ben etter at jeg begynte. Jeg barberer meg ca annenhver måned fordi det ikke er behov for det oftere.

 

Ehm, når det gjelder gutter, så får man mer hår når man starter å barbere.

Lenke til kommentar

Det er feil. Man får ikke mer hår, men det ser slik ut.

 

At man får mer hår av å barbere seg var en liten mamma-løgn til unge poder som ville se ut som ZZ Top. Det fikk dem til å barbere seg så de så anstendige ut.

 

Jaha, jeg må i allefall barbere meg oftere nå enn før. :whistle:

Lenke til kommentar

Det å ha hår på kroppen er helt klart en personlig prefferanse. Selv barberer jeg meg ikke på legger, lår, armhuler. Men derimot bryst og skrittet og hvis det noen gang blir aktuelt ryggen. Dette er fordi jeg føler meg best slik. Så vil tro du kan få en del forskjellige svar på spørsmålet ditt. Selv synes jeg det er litt ekstremt å barbere alt utenom håret, men får det deg til å føle deg bedre ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar

Personlig liker eg ikke mye hår. På meg selv så fjerner eg hår på ryggen mens eg kun stusser(korter ned) håret på magen, brystkassen og bena. Pungen blir enten stusset(veldig kort) eller shavet, alt etter humør.

 

Og eg liker at mannfolka gjør noe av det samme. Kvinnfolka får barbere seg helt. Barberer de ikke musa si så blir det heller ikke tungelek. Eg liker ikke hår i maten.

 

Er for øvrig bifil selv :)

Lenke til kommentar

Er litt gay, syntes jeg ...En mann skal ha normalt hår, manndom det. Du vet det at når du først barberer så kommer det bare enda mer? Har du skog da, siden du føler deg ubekvem med håret?

Er ikke dette bare en myte? Jeg har iallfall funnet noen troverdig kilde som uundersøkt og bekreftet dette. Min personlige erfaring er at det å barbere/fjerne bort hår aldels ikke medfører økt hårvekst. Jeg har oppigjennom årene fått hår barbert vekk ev. div. årsaker fra enkelte områder på kroppen, deriblant armer, mage og bein. Har til dags dato ikke merket noe mer hårvekst enn områdene rundt eller tilsvarende områder på kroppen (f.eks. det andre beinet eller armen).

 

Trådstarter:

Hvis du føler deg mer komfortabel ved å fjerne bort «alt» hår så er det vel egentlig ikke så mye å bry seg om hvis andre er uenig i det? Nå er du riktignok 17 og omgås dermed litt mindre modne folk enn meg, men iallfall jeg ville nå ikke hatt så alt for mye å gjøre med folk som ikke tar andre for det de er uten å plassere de i bås fordi man gjør det og det. Man blir ikke mindre mann bare fordi man fjerner hår, akkurat som man ikke blir mindre kvinne av skifte dekk på bilen.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det en myte at man får mer og kraftigere hår av å barbere seg. Det er naturlig at man får stadig mer og kraftigere hår etter at man har barbert seg i de første årene, men dette skyldes naturlig nok at kroppen modnes. Hårene ville hatt samme utvikling uansett om man barberte seg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...