StucKept Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hei, har akkurat kjøpt en Roccat Kone Gaming mus, og jeg bare lurer på hvordan man lager macro knapper til spill på den? Har aldri hatt en mus med macro knapper, så dette blir helt nytt for meg Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Først åpner du Roccat Kone driveren. Den skal ligge nede ved klokka. Deretter velger du en knapp som du vil programmere (en av de fra 1-8). La oss is at du skal programmere knapp "8". Da trykker du på Du får da opp et vindu slik som dette: Trykk da "Add Macroset" som vist på bildet under: Så trykker du på Skriv inn et navn, så trykker du på når du skal rekorde en tastekombinasjon på tastaturet. Hukk av "Record delays between key commands" om du feks trykker på en knapp hvert sekund, så vet macroen det når du skal aktivere den. Når du er ferdig, trykker du . Betyr at den trykker ned på en knapp, mens betyr at du trykker opp. Du kan høyreklikke på en av de, så fjerne dem manuelt om du har tastet litt for mye. Om du feks fjerner mens den andre forsatt er der, så vil den trykke ned på den knappen heletiden. Du kan også høyreklikke inne i Macro Basic Editor feltet, så legge til et museklikk, delayfunksjon (Som gjør at den venter X antall sekunder før den forsetter). Husk at 1000 = 1 sek. så skal du ha noe som venter i 1 minutt må du ha delayen på 60000ms. Når du har laget ferdig en macro, trykker du Når du skal binde en av museknappene til den macroen, så gjør du som bildet under. "Guiden" ble litt rotere, men om du lurer på noe så post i vei Lenke til kommentar
Khani Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Feilpost* Endret 1. juli 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
StucKept Skrevet 1. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2010 Jeg skjønte det du forklarte, men hvordan bestemmer man hva knappen er til? Hvis man for eksempel skal gjøre slik at man kniver i cod 4? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg skjønte det du forklarte, men hvordan bestemmer man hva knappen er til? Hvis man for eksempel skal gjøre slik at man kniver i cod 4? Kommer an på hvilken museknapp du velger. Om du velger kanpp 4 eller 5 så er det MouseButton4 og 5. Om du skal bruke en av de andre, så må du binde feks kniv til "O" eller "P" ingame, så må du lage en macro som gjør at du trykker O eller P til musa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå