Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...tror kanskje han håpet å få litt reaksjon også ^_^

Nope :nei: Den første kommentaren var en liten fleip.

Men jeg tror du ville ha reaksjon på 'Tok den ikke ?' kommentaren din.

Så jeg fleipet litt mer med deg og kommentaren din.

Denne gangen var den ikke like "vag", men tydelig etterfulgt av 'Bare tuller'.

Lenke til kommentar

Så jeg fleipet litt mer med deg og kommentaren din.

Jeg blir alltid litt deppa over sånne høh-høh macho-fleiper om forholdet mellom fotograf og modell. De kommer for ofte, og er altfor platte.

Mine favoritter fra world wide photowalk i Oslo lørdag:

684600_l.jpg

684598_l.jpg

684603_l.jpg

Endret av kaian
Lenke til kommentar
Jeg blir alltid litt deppa over sånne høh-høh macho-fleiper om forholdet mellom fotograf og modell. De kommer for ofte, og er altfor platte.
At skulptører, malere eller fotografer har fått mere enn rent proffesjonelle forhold til sine modeller er ikke akkurat et ukjent fenomen. Spesielt om modellen er ung, usikker, urutinert og raskt ønsker karriære og penger så kan det oppstå et veldig ujevnt maktforhold. At "fotograf" ikke er en beskyttet tittel gjør ikke situasjonen bedre:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=9458824

post-18989-1280131659,2151_thumb.jpg

Mobilbilde. Er det noe man kan gjøre med komprimeringsartefakter på mobilbilder?

Lenke til kommentar

Mobilbilde. Er det noe man kan gjøre med komprimeringsartefakter på mobilbilder?

Ja - ikke bruke mobil. Hø-hø.

Nei - støyfjerningsfiltre i for eksempel Photoshop har en checkbox "remove jpeg artifacts", som burde kunne jevne ut sånt - har ikke prøvd den selv, men.. Prøv! :)

Ellers er komprimeringsartifakter simpelthen manglende informasjon - du skal derfor ha noe "smart" noe som kan fylle det ut.

..Og antageligvis fungerer fjerning av artifakter best hvis du justerer på det oprinnelige bildet, før du eventuelt har begynt å resize, redigere det eller annet.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Var en tur på Svalbard forrige helg. Dette var min tredje tur dit, men jeg har desverre fortsatt til gode å komme meg dit vinterstid.

Longyearbyen

947025455_PJL5D-M-1.jpg

Adventdalen

947026537_g98Jz-M-1.jpg

Pyramiden, forlatt musikkrom

947027828_NFEqt-M-1.jpg

Lenke til kommentar
Var en tur på Svalbard forrige helg. Dette var min tredje tur dit, men jeg har desverre fortsatt til gode å komme meg dit vinterstid.
Var der i mai ett år. Virket som perfekt timing med masse sne, lang rundtur på snescooter inkludert Barentsburg og knallvær med midnattsol.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...