TorVidle Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Ser man kan legge inn bilder som ikke nødvendigvis er tatt samme måned som tråden, dermed kan jeg legge inn noen tatt tidligere i år. Det handler her om motlys/motsol's kontraster og ofte ved bruk av minus EV som nyttig verktøy - noe jeg stadig eksperimenterer med. Og særlig når sola står lavt over horisonten. Bildene her er eksempler på kjapt justerte jpg-rett-ut-av-kameraet, RAWfilene får bli å leke med til vinterstormene setter inn, og regner med at disse kan justeres bedre og dypere. Bildene her er tatt med 5DII og Sigma 12-24 samt Canon 70-300. Exif er i bildene. Angående Sigma 12-24 kan det gi spetakulære motiv, men har en big minus som heter flare, dessverre. Det er alltid et lotteri å bruke Sigmaen i sterkt sollys, noen ganger kan man clone bort det meste av flaren (en møkkajobb), andre ganger må en gi tapt (Sigma's 10-20 er bedre på flarekontroll, men ikke fri den heller). De 2 første er tatt med Canon 70-300 og de 3 siste med Sigma'en. "Golden Magic" "The Stubborn's Reward" "Where Fairy tales Grows" "Feel The Peace.." "The Limit of Freedom" Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Mye bra bilder her og store sprang rent motivmessig . Selv har jeg tatt lite bilder de siste par ukene etter å ha slitt med en lungebetennelse lenge som jeg måtte til slutt kaste inn håndkleet - og ta en uke med direkte insprøytning på sykehuset, og må ta det rolig noen uker til. Ellers ville jeg nok lagt inn noen bilder her i juli-tråden og, men mangler som nevnt ferskvare. Tor Håper du har en rask bedring da Takk Det går fremover, men sent for en rastløs. Dog, det var en skummel sak som kunne blitt skikkelig alvorlig og særlig pga min innebygde stahet mot å oppsøke lege i utide. Så jeg skal ikke klage i grunnen, det kunne blitt mye verre. Tor Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 @ TorVidle De to første bildene likte jeg utrolig godt! Akkurat den type bilder jeg hadde prøvde å ta hvis jeg hadde hatt anledningen. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Skulle til å vaske vindu (som virkelig trengtes!) da jeg fant denne krabaten, snilleste edderkoppen jeg har hilst på tror jeg. Synd 25€ stativet mitt gikk til helvete da jeg skulle sette opp for blitsfritt bilde men. 100mm, f/9, 1/200s, ISO100, Flash Fired w/ O-Flash 100% Crop her Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Mer et snapshot (derav foten min), men den ble jo ganske gøy. Endret 16. juli 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
# offline Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Å gå barbeint på rød vegg er ikke lett. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Da er jeg kommet hjem fra en utrolig reise fra Afrika Her er 2 bilder fra Serengeti(nasjonalpark i Tanzania) . Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Med alle disse småkrypene må jeg bare poste denne udientifiserte eksemplaret: Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Et par til fra gårsdagens fotoshoot i Maridalen Flott, spesielt det første... mycket bra lys.. varme toner, flott modell.. :-) Takk Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Da er jeg kommet hjem fra en utrolig reise fra Afrika Her er 2 bilder fra Serengeti(nasjonalpark i Tanzania) . Det fyrste var fantastisk! Edit: Var fantastisk kveldsol idag, sprang rundt 3km for å få brukbare bilete. Ironisk nok blei dette, som eg likte best, tatt 50m frå husdøra. Endret 16. juli 2010 av Eksistensiel Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Lek med min første makrolinse. Syns det var litt artig med de dråpene med refleksjonene fra ting rundt. Flua sier sitt. Bildet er kraftig beskjært. Er ikke helt happy med dybdeskaprheten på flua så på det området er jeg utrolig fersk, men er jo bare en måte å lære på. Endret 16. juli 2010 av firberblad Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 #2 var ganske fint Eksistensiel, kunne kanskje beskjært vekk trærne til venstre i bildet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 #2 var fint Eksistensiel. Fint komp, la det være som det er. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Mer gøy fra torsdagens dilldall. Takk til Qbab. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg ble satt tilbake til en gammel chaplinfilm av det bildet, Riot. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg håper det på en god måte? Satt godt med røyken i hånd, men skulle gjerne hatt en pipe. Evt. en cigar. Har et par andre i samme motiv fra samme plass. Kanskje jeg kaster dem opp senere. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Killswitch/KSolfjeld: Trea er kanskje litt irriterande, men om eg tar dei vekk øydelegg eg resten av komposisjonen. Samtidig som dei veg litt opp for trea på andre sida. Riot: Fint bilete, men kanskje litt "perfekt" for den stilen. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Utpakking av nytt "glass": Førsteklasses værtetting og nydelig Bouquet :!: Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Sånn vil jeg ha! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hunden min nyter et lite opphold i været Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå