Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har blitt litt lite foto på meg den siste uka. Har vært uten bil pga girkasseproblemer og har ikke kunnet dra dit jeg holdt på for tiden, altså til den lille elva etter laks. Men i natt tok jeg en liten tur ut i hagen og fortsatt på makroen som jeg drev med i junifesten. Prøvde på fluer, men det er jammen ikke lett å få klare bilder av dem, hadde rådene jeg har lest her på forumet om å ta solblenderen av for at de ikke skulle stikke av, og om å legge fokusen litt inn mot midten av hodet. (f/5.0, 0,5sek, ISO100)

Lenke til kommentar

Det har blitt litt lite foto på meg den siste uka. Har vært uten bil pga girkasseproblemer og har ikke kunnet dra dit jeg holdt på for tiden, altså til den lille elva etter laks. Men i natt tok jeg en liten tur ut i hagen og fortsatt på makroen som jeg drev med i junifesten. Prøvde på fluer, men det er jammen ikke lett å få klare bilder av dem, hadde rådene jeg har lest her på forumet om å ta solblenderen av for at de ikke skulle stikke av, og om å legge fokusen litt inn mot midten av hodet. (f/5.0, 0,5sek, ISO100)

Denne var da flott...ser ut som den står på kanten til noe tragisk... :roll:

Lenke til kommentar

Myras gull.

Skogen hjemme er nå tom for molter :D

post-41504-1279277082,637_thumb.jpg

Exif: f/9, 1/40 sec, iso 1000.

EOS 50D og 100mm f/2.8 macro

Iso 1000 blei brukt fordi jeg tok ett kveld/nattbilde for nesten en uke siden og har igrunn ikke stilt det tilbake. 2 gangen jeg har glemt det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Var en tur på Preikestolen, nydelig natur og flott utsikt!

Nydelige bilder, men det siste var strålende. Ble virkelig misunnelig nå :)

Dette er det nærmeste jeg kommer i "nabolaget" her; dessverre var lyset langt fra så fotogent som ditt:

4739822658_2280fce4f3_b.jpg

Lenke til kommentar

Case: Spirrevippen til venstre øydelegg mykje av, den ellers flotte, stemninga.

Bullit: Det nest siste bilete ditt var flott, er det dis/tåke som ligg over fjella?

DavidR: Takker for snille ord. Kvar er "nabolaget" ditt?

4793312981_b3e75a05f6.jpg

Endå eit frå England, nærare bestemt London.

Endret av Eksistensiel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

DavidR: Takker for snille ord. Kvar er "nabolaget" ditt?

Creux du Van i vestre del av Sveits. Riktignok en times kjøretur hjemmefra, men likevel...

Ser ut til at bildet på websiden over er tatt from omtrent samme sted :)

Lenke til kommentar

En kompis har kjøpt seg en Ford Cortina 1966-modell :)

Trur jeg har sett den i byen.

Man kan få til kule bilder av vetaraner rundt den gamle BP-stasjonen. Det er en kar med en gammel Highway patrol bil i nærområdet, det hadde vært morsomt å fått lånt den :D

Lenke til kommentar

Bullit: Det nest siste bilete ditt var flott, er det dis/tåke som ligg over fjella?

Jo, takk! Ja, det er dis/tåke som ligger der. Var der forholdsvis tidlig på morgenen og alt var helt tåkete i begynnelsen, heldigvis kom sola opp etterhvert og det meste forsvant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...