Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

Måtte tørke støv av makroobjektivet i dag. Det brukes alt for lite, men det håper jeg å få gjort noe med.

932476111_BVFvR-M.jpg

Lenke til kommentar

Mens jeg går og venter på noe anstendig lys har jeg i det minste fått lekt med ND8-filteret i bekken i kveld:

932595637_uynLi-L.jpg

...ikke mye å se på, men det er i det minste ikke noe "Cokin-magenta" i filteret.

Tidvis fint vær om dagen, men det har en lei tendens til å skye til om kvelden. Den ene dagen jeg hadde bra kveldslys, så heiv jeg stativer og bag i bilen bare for å oppdage at jeg hadde glemt kameraet da jeg kom frem til "location". :wallbash:

932373414_gH2F6-L.jpg

...man må jo ha med seg drage når man er på topptur.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

"I Can Fly"

SW-bildene tror jeg hadde fungert bedre med en form for tekstur,selve konseptet,utsnittet,fremføringen og behandlingen liker jeg.

Takk, må begynne å bruke Photoshop mer igjen. Etter at jeg tok i bruk Lightroom for noen år siden har jeg nesten ikke vært innom PS. Ser at jeg går glipp av endel moro, har noen "Creative Edits" jeg må teste. =)

@-Teddy- Liker posisjonen du har i forhold til skateren, du har en spesiell post-processing av bildene, men i dette tilfellet setter det motivet virkelig i fokus.

Takk! =)

Er ofte det er umulig å ikke få med seg uønskede elementer, men litt vignettering, selektiv fargelegging og high key / høy kontrast kan ofte gjøre seg =)

Misbruk av lystutstyr. Tittel på bildet er selvfølgelig "you can stay under my umbrella".

Me like, fikk tips til noen bilder jeg må prøve selv. Stå alene ute i en tom/trang handlegate gate i øsende regn med en stor, vanlig paraply og slenge en blitz oppunder.

@Anew: OoOh, me like drage på toppen! Hvordan fungerer det med vidvinkel og å stå nærme personen som holder dragen? Fikk lyst til å prøve nu...

Lenke til kommentar

@Anew: OoOh, me like drage på toppen! Hvordan fungerer det med vidvinkel og å stå nærme personen som holder dragen? Fikk lyst til å prøve nu...

Dragen vil nok bli litt borte om den ikke er veldig stor. Har gjort det noen ganger.

Lenke til kommentar

Mens jeg går og venter på noe anstendig lys har jeg i det minste fått lekt med ND8-filteret i bekken i kveld:

...ikke mye å se på, men det er i det minste ikke noe "Cokin-magenta" i filteret.

Fornøyd med filter-systemet?

Tidvis fint vær om dagen, men det har en lei tendens til å skye til om kvelden. Den ene dagen jeg hadde bra kveldslys, så heiv jeg stativer og bag i bilen bare for å oppdage at jeg hadde glemt kameraet da jeg kom frem til "location". :wallbash:

hehe... Har ikke gjort den tabben ennå. Men jeg har glemt batteri og minnekort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...