Gjest medlem-83883 Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Måtte tørke støv av makroobjektivet i dag. Det brukes alt for lite, men det håper jeg å få gjort noe med. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Knipset et par bilder under planlegging av neste portrett photoshoot; dette er et av dem. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 (endret) Mens jeg går og venter på noe anstendig lys har jeg i det minste fått lekt med ND8-filteret i bekken i kveld: ...ikke mye å se på, men det er i det minste ikke noe "Cokin-magenta" i filteret. Tidvis fint vær om dagen, men det har en lei tendens til å skye til om kvelden. Den ene dagen jeg hadde bra kveldslys, så heiv jeg stativer og bag i bilen bare for å oppdage at jeg hadde glemt kameraet da jeg kom frem til "location". ...man må jo ha med seg drage når man er på topptur. Endret 13. juli 2010 av Anew Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 "I Can Fly" SW-bildene tror jeg hadde fungert bedre med en form for tekstur,selve konseptet,utsnittet,fremføringen og behandlingen liker jeg. Takk, må begynne å bruke Photoshop mer igjen. Etter at jeg tok i bruk Lightroom for noen år siden har jeg nesten ikke vært innom PS. Ser at jeg går glipp av endel moro, har noen "Creative Edits" jeg må teste. =) @-Teddy- Liker posisjonen du har i forhold til skateren, du har en spesiell post-processing av bildene, men i dette tilfellet setter det motivet virkelig i fokus. Takk! =) Er ofte det er umulig å ikke få med seg uønskede elementer, men litt vignettering, selektiv fargelegging og high key / høy kontrast kan ofte gjøre seg =) Misbruk av lystutstyr. Tittel på bildet er selvfølgelig "you can stay under my umbrella". Me like, fikk tips til noen bilder jeg må prøve selv. Stå alene ute i en tom/trang handlegate gate i øsende regn med en stor, vanlig paraply og slenge en blitz oppunder. @Anew: OoOh, me like drage på toppen! Hvordan fungerer det med vidvinkel og å stå nærme personen som holder dragen? Fikk lyst til å prøve nu... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 @Anew: OoOh, me like drage på toppen! Hvordan fungerer det med vidvinkel og å stå nærme personen som holder dragen? Fikk lyst til å prøve nu... Dragen vil nok bli litt borte om den ikke er veldig stor. Har gjort det noen ganger. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Mm, det jeg tenkte også, men lurer på om det ikke kan bli effektfullt allikevel om du klarer å dra fokus fra personen til dragen selv om den ikke er spesielt stor... Har du et bilde der du har forsøkt? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Har ingen handy her opp på hytta, men har tatt sånne før uten særlig hell. Dog ingen grunn til ikke å prøve selv. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Gammelt bilde tatt med Pentax K20D og Pentax DA 50-135mm f/2,8 SDM. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Dette kaller jeg et skikkelig bamselyn! Brumla godt gjorde det og... Endret 13. juli 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Mens jeg går og venter på noe anstendig lys har jeg i det minste fått lekt med ND8-filteret i bekken i kveld: ...ikke mye å se på, men det er i det minste ikke noe "Cokin-magenta" i filteret. Fornøyd med filter-systemet? Tidvis fint vær om dagen, men det har en lei tendens til å skye til om kvelden. Den ene dagen jeg hadde bra kveldslys, så heiv jeg stativer og bag i bilen bare for å oppdage at jeg hadde glemt kameraet da jeg kom frem til "location". hehe... Har ikke gjort den tabben ennå. Men jeg har glemt batteri og minnekort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Igjennom kjøkkenvinduet i natt. Er skutt på måfå.. det smalt i det lynet.. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Flere bilder i bloggen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Gammelt bilde tatt med Pentax K20D og Pentax DA 50-135mm f/2,8 SDM. Det var en kul lek med vann-gjenspeiling,men hvorfor har du snudd bildet opp/ned Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Litt bilder fra godværet i går da, uheldigvis var brorparten av været bak meg, hus og trær men 18mm, f/5, 45s, ISO100 18mm, f/8, 18s, ISO100 18mm, f/8, 27s, ISO100 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Det var en kul lek med vann-gjenspeiling,men hvorfor har du snudd bildet opp/ned hehe... vet ikke. Bare for å tulle litt Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Var lavt skydekke; som ødela mye av foto-underholdningsverdien for min del, men fikk et(!). Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Jobb står i veien for bildetaking desverre, så jeg bruker opp reserve lageret http://farm5.static.flickr.com/4079/4787519784_38bfd4c857_z.jpg[/img]"] Edit: Kan jo legge til Olympusen som jeg ikke har fått bruk stort.. Endret 13. juli 2010 av Ingardj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå