Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juli 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine macroer Arthoz, ville vurdert å klone så hjørnet oppe til venstre også blir helt oransje xD

 

Det var egentlig planen, men latskapen tok overhånd dessverre (ikke har jeg skjerm for pc'n med photoshop på heller, så meh)

 

 

Godt å høre folk liker bildene også =)=)

Lenke til kommentar

Et bilde av nevøene mine på lekeplassen. De er "byunger" på sommerferie, og de liker seg bedre på "ræmpen" enn på fisketur.. Morsomt å prøve å ta sånne bilder også.

 

 

Stilig bilde, men jeg mister litt av fartsfølelsen her, lukketiden er altfor rask i kombinasjon av altfor stor aperture åpning. Blir for mye i bakgrunnen som tar bort fokuset ifra motivet.

Kanskje du kunne prøvd å ha en litt lenger lukketid, og følge motivet med kameraet imens, slik at det oppstår en motion blur av bakgrunnen?

 

Og jeg tar med sitat ifra en kjent snowboard fotograf, “en gylden regel er å alltid ha med rampen, kjøreren, og der hvor kjøreren vil lande”...

Skulle gjerne ha sett det bildet med litt mer blur i bakgrunnen, samt rampen.

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Litt vanskelig forhold med en 70x200mm i kveldslys -sønen til en berømt kar i Arendal verdensberømt hehe

 

Vanskelig når du bruker ISO 320 og F/5 ja.. Skru opp ISO til ca 800 og blender til 2.8 (eller 4 om det er F/4L versjonen du har) så går det mye bedre

Lenke til kommentar

Var i det eksperimentelle hjørne på redigeringsfronten - redigering har foregått i stor fart ;)

post-182759-1278631073,1127_thumb.jpg post-182759-1278631085,3525_thumb.jpg

 

Meget pent! Hva hadde du med deg av lys? Regner med "Kamera og objektiv"

Lyset her er skummelt enkelt; tatt kl 19:10 på kvelden (les: mye dagslys), ellers 1 enkelt SB-900 via shoot-through paraply. Som en dyktig portrett-fotograf her på forumet sa til meg en gang; det enkle er ofte det beste. Shoot-through er fantastisk effektivt ute. Så lenge man får nok styrke vs dagslys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4777642754_25310c86eb_z.jpg

 

Dagens bilde som jeg er mest fornøyd med. Får tilbake minner ifra barndommen, før mobilens tid.

HDR ifra 3 eksponeringer.

 

EXIF:

 

 

Equipment Make: Canon

 

Camera Model: Canon EOS 50D

 

Camera Software: Aperture 3.0.3

 

Photographer: Photographer: Jonas Bo Grimsgaard

 

 

 

 

Image-Specific Properties:

 

 

 

 

Pixel Composition: RGB

 

Image Orientation: Top, Left-Hand

 

Horizontal Resolution: 72 dpi

 

Vertical Resolution: 72 dpi

 

Image Created: 2010:08:08 16:02:49

 

Exposure Time: 1/25 sec

 

F-Number: f/7.1

 

Exposure Program: Aperture Priority

 

ISO Speed Rating: 100

 

Lens Aperture: f/7.1

 

Exposure Bias: 0 EV

 

Metering Mode: Spot

 

Flash: No Flash, Compulsory

 

Focal Length: 23.00 mm

 

Color Space Information: sRGB

 

Image Width: 1184

 

Image Height: 789

 

Rendering: Normal

 

Exposure Mode: Auto Bracket

 

White Balance: Auto

 

Scene Capture Type: Standard

 

 

 

Endret av picatta
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Det var noen voldsomme haloer du hadde i bildet, og rett over huset så ser det som om du har en maske, da det ikke er noen informasjon der.. ellers en fin komposisjon.. :)

Lenke til kommentar

Det var noen voldsomme haloer du hadde i bildet, og rett over huset så ser det som om du har en maske, da det ikke er noen informasjon der.. ellers en fin komposisjon.. :)

 

De ble litt for fremtredende ja, spesielt rundt toppen av det ene treet... Men fikk det ikke bort uten at skillet mellom trærne og himmelen så altfor snodig ut...

 

Maske? Informasjon? hmm.gifGidder du å forklare? Har ikke satt meg inn i slike ting...

Endret av picatta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...