Gå til innhold

Hvordan lever en norsk muslim?


Anbefalte innlegg

Det er større sjanse for at familien din, vennene dine, trappen din, dusjen din eller bilen din skader deg eller tar livet av deg i forhold til sjansen for at en muslim gjør det, og det er en enormt mye større sjanse for at du skader eller tar livet av deg selv.

 

Skal man forsvare islamfobi med hvor mange som har mistet livet gjennom menneskets historie av muslimer og at frykten dermed er rasjonell så bør man være livenes redd det meste her i verden. Et hvit polstret isolat og en tvangstrøye hadde vel vært det beste for dere. Da er dere sikret fra store deler av den den abnorme slemme omverden og ikke minst fra dere selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt samme dritten, islam er ikke blitt temmet (ennå) slik kristendommen har så vold og undertrykkelse ligger mer latent i den religionen enn hos kristendommen anno 2017.

 

Men å ha angst for dagens muslimer eller oppfordre til krig eller etnisk undertrykkelse grunnet brøken av promillen som oppfører seg som apekatter er ikke heldig for noen, eller vel.. med unntak av IS og andre organisasjoner som ønsker en åpen splid mellom egen tro og resten av verden og da med vesten i spissen av samfunn de ønsker avstand fra.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på enkelte som er veldig ivrig på å kritisere kristendommen og samtidig veldig unskyldende ovenfor islam. Det gir så lite mening. Begge deler er jo samme søppla.

 

For å gå litt mer inn på dette så blir det sjeldent argumentert for eller imot islams doktrine her på forumet, det er kun en jeg har argumentert mot som kom med ting som at koranen er en perfekt bok som tilsier at den må være laget av Allah.

 

Beefen min er når det blir argumentert mot muslimer som et folk og da vil det bli motreaksjoner naturlig nok, det er ren dårskap.

 

Jeg er ivrig når det kommer til å kritisere kristendommen siden vi har våre kristne her på forumet som er ivrige til å proklamere for egen tro, egen irrasjonalitet og bias.

 

På lik linje som jeg ikke kritiserer muslimer så kritiserer jeg ikke kristne, jeg synes det er regelrett inhumant å undertrykke eller diskriminere mot gitt folkegruppe grunnet religionen deres.

 

Da blir som tommelregelen: "Ta ballen ikke spilleren" bare i en enorm skala.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om islam ikke er "temmet" ennå så blir det jo enda merkligere å være sterkt kritisk til kristendommen og neste beskyttende ovenfor islam.

 

Nei.. jeg er sterkt kritisk til begge religionene.

Jeg er sterkt kritisk til all dogmatisk generasjons basert indoktrinering i en skala som går fra Jainisme som den minst skadelige til Islam som den mest skadelige nå i vår tid.

 

Dette betyr ikke at man skal gå til angrep på hver enkelt person som har blitt opplært i gitt tro.

Alt jeg kommer med er motsvar til muslimer eller kristne her på forumet som sprer svada, og på lik linje kommer jeg med motsvar til islamofober som kommer med svada.

Det at du anser dette som at jeg kritiserer den ene og beskytter den andre må du nesten forklare litt nærmere.

Lenke til kommentar

Stemmer, jeg er ganske så aktiv angående filosofi, religioner og livssyn, og ganske så aktiv angående folks meninger om religiøse.

 

Men altså, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dine ikke-dokumenterte personlige meninger om meg, de er vel ikke av verdi for noen andre enn deg selv før du begrunner dem?

Eventuelt kan du jo spørre meg om konkrete ting og få svar, samt høre hvorfor jeg mener det jeg gjør om gitt sak om du er nysgjerrig.

 

Kan vel nevnes at jeg mest trolig har et snev av bias mot visse brukere her som til stadighet trekker inn muslimer eller kristne som grunnen til alt ondt.. det samme gjelder forøvrig våre venner her som undertrykker kvinner og hater dagens frihet i typisk konservativ stil. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei takk, lever godt på å sjå andre skjelve av fremmedfrykt og islamfobi.

1: Islamfobi er ikke en faktor. Begrepet fobi brukes for å beskrive en ubegrunnet frykt. Islam har tatt livet av 270 millioner mennesker og vi lever under en reell terrortrussel.

 

Når oppstod denne såkalte islamofobien i Europa da? Det synes jeg er et viktigere spørsmål.

 

Jeg vil påstå at den i hovedsak oppsto etter 2001. Tenk over det.

 

 

Jeg vil påstå at du aldri har åpnet en historiebok. Tenk over det.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Umayyad_invasion_of_Gaul

 

Konflikten mellom muslimer og alle andre (hovedsakelig Europa) begynte kort tid etter at islam begynte å eksistere. I 14 århundrer har vi stått mot hverandre (og kjempet mot muslimsk invasjon), og nå skal all den historien plutselig omgjøres på noen tiår. Vi her i Europa har forandret oss, blitt mer opplyste og moderne. Dessverre også veldig naive og dumsnille. Det vet muslimene å utnytte. De har ikke forandret seg i det hele tatt.

 

 

 

Joda, greit nok med historien. Men det var lite "islamofobi" i Norge på f.eks 1990 tallet..

Lenke til kommentar

(...)

Beefen min er når det blir argumentert mot muslimer som et folk (...)

 

Å definere muslimer som ett folkeslag er ett dårlig utgangspunkt, en gruppe mennesker som bare deler religion er ikke ett folkeslag.

 

Gleder meg til å høre argumentene for at muslimer er ett folkeslag, og før du bringer inn jøder så er det ett folkeslag basert på genetisk opphav og ikke på grunn av religion.

Lenke til kommentar

 

(...)

Beefen min er når det blir argumentert mot muslimer som et folk (...)

 

Å definere muslimer som ett folkeslag er ett dårlig utgangspunkt, en gruppe mennesker som bare deler religion er ikke ett folkeslag.

 

Gleder meg til å høre argumentene for at muslimer er ett folkeslag, og før du bringer inn jøder så er det ett folkeslag basert på genetisk opphav og ikke på grunn av religion.

 

 

.. vet ikke helt hva jeg skal si til dette.. en vaskekte stråmann? \o/

 

La meg rote frem skjea..

Mennesker som anser muslimer som et folk med like meninger og like handlinger kun basert på en felles ideologi som f.eks islam er de samme menneskene som jeg ofte argumenterer imot, det er ikke en formening jeg selv besitter. 

 

Dette er formeninger som lett kan føre til konklusjoner som f.eks at siden noen individer fra gruppe Y har gjort handling X så fordømmer vi hele gruppe Y.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner meg ikke på enkelte som er veldig ivrig på å kritisere kristendommen og samtidig veldig unskyldende ovenfor islam. Det gir så lite mening. Begge deler er jo samme søppla.

Nei, det er det ikke. Verden hadde blitt et langt bedre sted om Muslimer konverterte til Kristendommen.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner meg ikke på enkelte som er veldig ivrig på å kritisere kristendommen og samtidig veldig unskyldende ovenfor islam. Det gir så lite mening. Begge deler er jo samme søppla.

Nei, det er det ikke. Verden hadde blitt et langt bedre sted om Muslimer konverterte til Kristendommen.

 

Utdyp gjerne hvorfor du mener det?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner meg ikke på enkelte som er veldig ivrig på å kritisere kristendommen og samtidig veldig unskyldende ovenfor islam. Det gir så lite mening. Begge deler er jo samme søppla.

Nei, det er det ikke. Verden hadde blitt et langt bedre sted om Muslimer konverterte til Kristendommen.

 

Utdyp gjerne hvorfor du mener det?

 

Jeg kan forsøke å forklare det kort.

 

1. Jeg har lest både bibelen og koranen

2. Jeg mener problemet i den arabiske verden ikke har noe med "rase" å gjøre (den arabiske etnisitet)

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Verden hadde blitt et langt bedre sted om folk gikk inn for å være ærlige... Punktum!  :)

​Religion er ingen rase, det er ikke bare arabere som er muslimer.. 

Har inntrykk av at de fleste muslimer lever som folk flest, bortsett fra når foreldrene kommer på besøk, da må de hykle så det holder... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...